Marca de cafea Amigo urmează să intre în portofoliul companiei Strauss Coffee, achiziția fiind aprobată de Consiliul Concurenței. Pentru a prelua brandul Amigo, Strauss Coffee a plătit suma de 20 de milioane de dolari, compania urmând astfel să îşi consolideze poziția competitivă pe piața românească de cafea.
„Suntem încântați de definitivarea achiziției mărcii Amigo, atât de cunoscută românilor încă din anii ‘80.Tranzacția este benefică atât pentru compania Strauss, cât și pentru întreaga piață a cafelei, Nouă ne va consolida poziția competitivă pe segmentul de cafea solubilă, iar pieței îi va aduce o revigorare binevenită”, a afirmat Marius Meleșteu, General Manager Strauss Europa Centrală și de Sud.
Marca Amigo este binecunoscută pe piața din România încă din anul 1982, în timp ajungând să fie comercializată și în alte ţări din zonă.
Per total, Amigo a fost evaluată la o cifră netă de afaceri de aproximativ 12,5 millioane dolari în 2012, iar cota sa de piaţă, în volum, este estimată la aproximativ 1,8% din piaţa de cafea din România.
Strauss este prezent pe piața din România din anul 1994 și este cunoscut mai ales prin brandul „Doncafé”, care avea în 2012 o cota de piață, în volum, estimată la aproximativ 22%.