Symantec, lider global în domeniul securității cibernetice, lansează soluția Symantec Anomaly Detection for Automotive (Detectarea Anomaliilor pentru Industria Auto), cu scopul protejării împotriva atacurilor de tip zero-day și împotriva problemelor neprevăzute cu care se confruntă vehiculele conectate moderne. Aplicând expertiza extinsă a companiei Symantec în domeniul securității și analiticii rețelelor complexe, vehiculelor, soluția Anomaly Detection for Automotive oferă identificarea și remedierea rapidă a problemelor.
Mașinile conectate le oferă șoferilor avantaje precum navigarea, asistența rutieră de la distanță și hot-spot-urile de internet mobil. Conform Gartner, în anul 2020 vor exista în circulație 220 de milioane de mașini conectate. Aceste noi tehnologii promit să îmbunătățească experiența șofatului, dar, în același timp, aceste salturi tehnologice creează noi căi de atac pentru hackeri, care pot pune în pericol șoferii și pasagerii.
Soluția Symantec Anomaly Detection for Automotive folosește tehnici de machine learning pentru a oferi factori analitici de securitate pasivi, încorporați în automobil; care vor monitoriza întreg traficul de date manageriat de protocolul Controller Area Network (CAN), fără a interfera cu operarea vehiculului, să învețe care este comportamentul normal și să marcheze activitățile anormale care ar putea indica un atac. Soluția este compatibilă cu orice marcă și model de automobil.
„Internet of Things acoperă multe zone diferite, dar automobilele conectate vor transforma radical transporturile și comunicațiile mobile. Pe măsură ce automobilele conectate devin un standard, nu îndreptăm atenția spre problemele de securitate conexe. Producătorii auto și furnizorii acestora vor avea oportunitatea unor parteneriate cu vânzătorii de soluții de securitate cibernetică, prin care mașinile conectate să fie securizate la fel ca orice alt punct final de rețea, precum laptopurile și dispozitivele mobile. Prioritizarea securității ajută nu doar la asigurarea siguranței șoferilor și pasagerilor, ci și la construirea încrederii în producătorii de automobile și în ecosistemul general al Internet of Things”, a afirmat Christian Christiansen, IDC VP of Security Products.