Tacrom Services deservește clienți din peste zece țări

01.04.2019

Creșterea constantă va ajuta compania să își păstreze poziția solidă din piață. Compania Tacrom Services a fost înființată în anul 2006. De la început, s-a dorit a se crea o companie modernă, românească, care să ofere servicii de stimulare a rezervelor de petrol și gaze naturale. Profesionalismul și implicarea noii companii au fost testate cu ocazia selecționării de către compania petrolieră Petrom (membră a grupului OMV) pentru efectuarea unui număr de 10 operații de fisurare hidraulică. Ca urmare a îndeplinirii cu succes a obligațiilor și a serviciilor excepționale prestate, producția companiei a cunoscut o creștere continuă, concretizată prin noi comenzi.

În anul 2013, Tacrom Services a considerat necesară înlocuirea flotei de fracturare din dotare, pentru a permite obținerea unor rezultate din ce în ce mai performante cu ajutorul celor mai noi tehnologii din domeniu

„Evoluția Tacrom Services, parte a grupului de firme germane KATT, a fost una deosebit de favorabilă, de la înființare și până în momentul de față. Ca orice proiect, a avut suișuri și coborâșuri datorate în mare măsură fluctuației pieței internaționale de petrol și gaze”, ne-a declarat Dl. Ioan Angheloiu, General Manager Tacrom Services.

Servicii oferite în peste 10 țări

În momentul de față, Tacrom Services își oferă serviciile unui număr de peste 30 de clienți din peste 10 țări: servicii de stimulare a sondelor, servicii de control al nisipului, operații de acidizare, servicii de completare cu packere, instrumentare cu tubingul flexibil, instalare de dispozitive de liftare artificială cu plunger lift și injecție prin tub capilar, vânzare și închiriere de scule și dispozitive de instrumentare prin tubing.

Interesul continuu pentru dezvoltarea activității au contribuit și la certificarea și autorizarea companiei de către ANRM pentru lucrări la sonde pe teritoriul României, compania deținând și certificările de calitate, siguranță și mediu ISO 9001 și ISO 14001.

Compania deține în România, la Ploiești, un birou central de unde se coordonează majoritatea activităților, o bază de aprovizionare și mentenanță, dar și un depozit de chimicale pentru păstrarea lor în condiții optime.

De asemenea, Tacrom Services deține și un punct de lucru în Ucraina, în localitatea Poltava, cu o bază de aprovizionare și mentenanță de unde este coordonată întreaga activitate de pe teritoriul Ucrainei.

În ceea ce privește echipamentele, compania deține peste 60 de echipamente, parte a 3 flote de stimulare hidraulică, 7 instalații de tubing flexibil de diferite lungimi și diametre, o instalație de heavy workover de 130 de tone, două flote de utilaje pentru operații de control al nisipului și acidizare, precum și instalări de artificial lift.

Compania deține peste 60 de echipamente, parte a 3 flote de stimulare hidraulică, 7 instalații de tubing flexibil, o instalație de heavy workover de 130 de tone și două flote de utilaje pentru operații de control al nisipului și acidizare, precum și instalări de artificial lift

Cele mai recente proiecte de modernizare

De departe cel mai important proiect al companiei din ultimii ani este cel din Ucraina, unde Tacrom Services activează prin servicii de pompare sub presiune, tubing flexibil, intervenție, completare, liftare artificială.

„A fost o mare provocare, dar deja putem spune că proiectul se „așează” și că beneficiile de a avea activitate continuă în mai multe țări începe să își arate roadele”, explică Managerul General.

Tacrom Services face parte dintr-un grup de firme printre care și GOES GmbH (German Oilfield Equipments and Services). Acestea se ocupă cu fabricarea de utilaj petrolier pentru piața europeană, asiatică și din Orientul Mijlociu. În acest moment, echipamentele Tacrom Services sunt la cel mai înalt nivel de automatizare, putând înregistra absolut fiecare parametru de presiune, debit și rație și afișa în forme numerice sau grafice. Astfel se poate demonstra clientului o execuție impecabilă, controlată de un număr minim de operatori.

Echipamentele extrem de versatile, costurile de fabricație, dar și de exploatare, scăzute, precum și suportul oferit din Germania conferă Tacrom Services un avantaj de neegalat

„Faptul că putem traduce nevoile pe care le avem în echipamente cât mai versatile și cu costuri de fabricație și exploatare cât mai mici, fiind ajutați de colegii noștri din Germania, ne dă un avantaj pe piață, venind în întâmpinarea problemelor avute de companiile de explorare și producție cu o viteză pe care competiția este foarte greu să o egaleze”, detaliază Dl. Angheloiu.

Echipa și implicarea în comunitate

Dacă ne referim la ceea ce face ca Tacrom Services să fie compania de succes care este astăzi, nu putem vorbi în primul rând decât despre resursa umană. Așadar, cel mai mare avantaj al companiei este fără dar și poate capitalul uman.

„Am reușit, în 13 ani de activitate, să închegăm un colectiv deosebit care aduce extraordinar de multă plus valoare. De asemenea, acționariatul companiei este foarte implicat, iar rapiditatea deciziilor importante luate este, fără dar și poate, un alt avantaj”, a continuat Dl. Angheloiu.

În momentul de față, Tacrom Services numără circa 150 de angajați, în mare parte personal operativ la sondă, și încearcă în permanență să îi răsplătească cât se poate de bine pentru munca dificilă pe care o depun în condiții de ger, vânt, ninsoare, arșiță, departe de casă și familie. Mulți dintre angajații companiei s-au alăturat acestui proiect încă din 2006-2007. Încă de atunci, Tacrom Services depune eforturi pentru a recompensa cum se cuvine implicarea personalului prin intermediul unei remunerații materiale bune, a unor asigurări medicale private, asigurări de călătorie, condiții de lucru foarte bune și echipamente de ultimă generație care să îi ajute cât se poate de mult să își ducă la bun sfârșit sarcinile de serviciu.

Tacrom Services este o mare familie unde oamenii se simt foarte bine

Tacrom Services se implică activ în pregătirea tinerilor care vor să urmeze o carieră în domeniu prin internship-uri pe timpul verii. De asemenea, la nivel de comunitate, compania se implică prin donații periodice către centrele de orfani. Către astfel de centre a fost donat un autoturism Dacia Logan MCV de 7 locuri, destinat activităților curente, dar și un număr foarte mare de calculatoare.

Evoluția financiară și planurile de viitor ale companiei

Anul 2018 a fost pentru companie un an de creștere bună și de împământenire pe piețe precum Ucraina și Georgia, dar și de reactivare a unor servicii și clienți pe piața din România.

„Ținând cont că în ultimii 2 ani am reușit să triplăm numărul de angajați și de echipamente, dar și să dublăm cifra de afaceri, cred că va urma o perioadă de așezare pe piețele unde activăm și de pregătire a strategiilor viitoare. Bineînțeles, cheia rămânerii pe piață și păstrarea unei poziții solide este doar creșterea, așa că vom încerca să fructificăm fiecare oportunitate ivită”, a declarat, în încheiere, Dl. Ioan Angheloiu, Director General Tacrom Services.

 

 

Citiți și despre: