Slide

Stiri: Companii

Politici publice pentru turismul românesc

ANAT şi AIR, semnal de alarmă: România nu s-a înscris la niciunul din târgurile internaţionale de turism

22.10.2021

România nu s-a înscris, la ora actuală, la niciunul dintre principalele târguri internaţionale de turism, precum World Travel Market Londra, FITUR Madrid sau ITB Berlin şi bifează prima absenţă la târgul de la Londra după mai bine de 40 de ani, conform Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Asociaţiei Incoming Romania (AIR)

Cele două asociaţii atrag atenţia Guvernului asupra neglijării totale a turismului de incoming (turism receptor), printr-o scrisoare deschisă adresată ministrului interimar al Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Virgil Popescu.

Este nevoie de promovarea României la târgurile internaţionale de turism

„În vederea creşterii vizibilităţii destinaţiilor turistice din România, în principalele zone emitente de turişti, avem nevoie urgentă de o strategie de promovare a ţării ca destinaţie turistică şi de eficientizarea activităţilor de organizare a participării României la târgurile şi expoziţiile internaţionale pentru turism. Agenţiile de turism doresc să atragă cât mai mulţi turişti străini în ţara noastră. Însă dacă nu beneficiem de o implicare puternică din partea statului, primul care poate să consolideze imaginea României, printr-o strategie de promovare, participări la târguri şi la alte evenimente internaţionale precum şi comunicare permanentă cu mediul privat, vom munci în zadar, iar ţara noastră va ieşi de pe harta destinaţiilor turistice europene. Nu ne aşteptăm prea mult la o implicare de ordin financiar a statului, însă este nevoie acută de urgentarea creării cadrului legal, şi ne referim aici la Legea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD)”, a afirmat Dumitru Luca, preşedintele ANAT.

Cele mai mari evenimente de gen din străinătate sunt deja lansate şi în proces de înscriere pentru participarea expozanţilor în format fizic:

  • World Travel Market Londra
  • FITUR Madrid
  • ITB Berlin

Solicitări către Ministerul Turismului

În acest context, ANAT şi AIR solicită ministerului de resort să comunice cât mai repede strategia de promovare a României pe termen scurt şi lung şi lista manifestărilor expoziţionale internaţionale la care ministerul va participa cu stand în perioada următoare (restul anului 2021 şi anul 2022). De asemenea, ANAT şi AIR roagă reprezentanţii Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) să urgenteze transmiterea normelor de reglementare a participării expozanţilor (agenţii de turism licenţiate, structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare/alimentaţie publică, organizaţii de promovare etc.) în standul naţional al României. Până atunci, trebuie să remarcăm că la târgul de la Londra – World Travel Market – care îşi va deschide porţile în mai puţin de două săptămâni, România bifează prima absenţă după mai bine de 40 de ani.

Citeşte şi Turismul din România, creştere de 141% în iunie 2021