Tendinte retail online 2019

Tendințele din piața de retail online, în 2019

20.02.2019

Tendințe retail online 2019. eMAG prezintă patru tendințe din acest an din piața de e-commerce. În contextul diversificării gamelor de produse și servicii, cumpărăturile online ale companiei au evoluat semnificativ în 2018. Per total, clienții au plasat cu 40% mai multe comenzi decât în anul precedent.

Tendințe retail online 2019.  În acest context, eMAG prezintă patru tendințe în e-commerce în 2019:

• Pentru a câștiga timp, consumatorii aleg livrarea planificată a comenzilor
• Comoditatea, sursă de creștere a plăților online cu cardul
• Comerțul se democratizează: online-ul aduce comenzile la sate
• Produsele fashion și articolele de bricolaj, în centrul atenției

„Pe măsură ce ritmul de viață devine tot mai alert, consumatorii vor să câștige timp, ceea ce duce la apariția unor noi servicii de livrare care să se plieze pe aceste nevoi, cum ar fi livrarea planificată sau lockerele de tip EasyBox, care sunt amplasate în proximitatea consumatorului. Stilul de viață se reflectă și în modalitatea de plată, astfel că vedem o creștere a plăților online cu cardul, care se remarcă prin simplitate și beneficii legate de retur, eliminând totodată grija cash-ului”, a spus Eugen Popescu, director de marketing eMAG.

Anul trecut, mai mult de jumătate (57%) dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile.

Tendințe retail online 2019. Consumatorii aleg livrarea planificată a comenzilor

eMAG inovează constant în modalități care să îmbunătățească experiența de livrare. Acest lucru se realizează ca răspuns la nevoia crescută a clienților de a-și planifica timpul cât mai eficient.

Astfel, clienții eMAG din București au putut, în 2018, să aleagă ziua și intervalul orar de livrare, în funcție de agenda proprie. Acest lucru s-a realizat prin intermediul serviciului de livrare planificată.

În plus, tot ca răspuns la nevoile clienților de a-și stabili agenda proprie fără a mai aștepta curierul, în noiembrie 2018, compania a început dezvoltarea în București a rețelei de lockere EasyBox. Acestea sunt amplasate în principiu outdoor, în zone cu trafic ridicat.

Rețeaua se adresează clienților eMAG care doresc să ridice personal comenzile, indiferent de oră, iar anul acesta rețeaua EasyBox se va extinde și în alte regiuni din țară.

Tendințe retail online 2019. Comoditatea, sursă de creștere a plăților cu cardul online

Numărul de tranzacții cu cardul online pe platforma eMAG a crescut cu 53%, anul trecut. Această tendință este de așteptat să se mențină și în 2019.

Fiind o metodă de plată sigură și rapidă, aceasta le oferă clienților mai multă flexibilitate, prin simplificarea procesului de cumpărături online și permite returnarea rapidă a banilor în cazul returului produsului.

Conform datelor companiei, 33% din numărul total de tranzacții cu cardul este realizat prin intermediul cardurilor de credit. În plus, una din zece tranzacții în rate este plătită cu cardul de cumpărături eMAG de la Raiffeisen Bank.

Tendințe retail online 2019. Online-ul aduce produsele la sate

În contextul creșterii penetrării internetului mobil, eMAG preconizează că în 2019 va continua să crească numărul de comenzi plasate din zona rurală.

„Odată cu creșterea gradului de adopție a tehnologiei, asistăm la democratizarea comerțului, întrucât cumpărăturile în zonele rurale cresc în ritm accelerat. În sfârșit, oamenii au acces la produse, nemaidepinzând de limitările comerțului tradițional”, a spus Eugen Popescu.

Tendințe retail online 2019. Produsele fashion și articolele de bricolaj, în centrul atenției

Categoriile de produse cu cele mai mari creșteri la eMAG au fost, în 2018: fashion, articole de bricolaj, mobilă și saltele sau jucării și articole pentru copii și este de așteptat ca această tendință să continue și în 2019.

„În contextul unor evoluții economice favorabile, oamenii își reamenajează casele, astfel că vânzările la articole de bricolaj și mobilă înregistrează creșteri importante. Oamenii își doresc să aibă de unde să aleagă, iar în online gamele sunt mult mai variate decât în magazin și de aceea se orientează către online”, a mai spus Popescu.

Tendințe retail online 2019. Categorii cu creșteri importante:

• Fashion
• Articole de bricolaj
• Mobilă și saltele
• Jucării și articole pentru copii
• Produse pentru îngrijire personală
• Articole pentru mașină
• Articole pentru casă
• Electrocasnice mici
• Console
• Televizoare

Citește și Saint-Gobain, în topul celor mai inovatoare companii din lume

 

 

 

Citiți și despre:

  • Mastercard şi eMAG încurajează plăţile cu cardulMastercard şi eMAG încurajează plăţile cu cardul Mastercard şi eMAG au lansat în această primăvară campania „Cumpărăturile deştepte îţi dau cadouri perfecte”. Campania continuă eforturile celor două companii din anii precedenți de promovare a plăţilor […]
  • Conferinţa TeCOMM: Comerțul electronic va deveni o componentă obligatorie în retailConferinţa TeCOMM: Comerțul electronic va deveni o componentă obligatorie în retail În cinci ani comerțul electronic va deveni o componentă obligatorie a oricărui tip de comerț, aceasta este principala concluzie a prima ediție a Conferinței de comerț electronic TeCOMM, organizată în […]
  • eMAG se extinde în PoloniaeMAG se extinde în Polonia Retailerul eMAG a început demersurile de extindere pe piața din Polonia. Astfel, în decembrie 2014, compania a depus o solicitare la Consiliul Concurenței și Protecția Consumatorului din Polonia privind […]
  • eMAG preia retailerul  online Fashion DayseMAG preia retailerul online Fashion Days Retailerul eMAG a început demersurile de preluare a retailerului online Fashion Days. În mai, compania va depune o solicitare către autoritațile de reglementare a concurenței privind preluarea controlului […]
  • eMAG extinde programul Future 25eMAG extinde programul Future 25 Retailerul eMAG a anunţat că extinde programul de dezvoltare accelerată a tinerelor talente, Future 25, în afara companiei. Astfel, în premieră, cinci dintre cele 25 de locuri sunt destinate pentru tineri […]

2 păreri la “Tendințele din piața de retail online, în 2019

  1. Pingback: Indemnizatie hrana medici 2019 - decizie Guvern | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Rezultate financiare Ascendis 2018 | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.