Compania a dezvoltat mărci private pentru marii retaileri, fiind unul dintre primii producători de preparate din carne create sub marcă privată din România. The Family Butchers a intrat pe piața din România în anul 2005, când producătorul german H. & E. Reinert Westfälische Privat-Fleischerei GmbH a decis să construiască aici prima sa fabrică deschisă în afara granițelor tării sale de origine. În 2020, afacerile de familie H&E Reinert și Kemper au fuzionat, redenumind astfel afacerea The Family Butchers, deținută de cei doi proprietari, Hans-Ewald Reinert și Dr. Wolfgang Khünl. Motivația din spatele acestei decizii strategice a fost de a deveni cel mai eficient furnizor de carne și preparate din carne.
De la data fuziunii și până în prezent, spiritul vizionar al celor doi antreprenori a condus la extinderea domeniului de activitate, rezultând formarea grupului InFamily Foods. Prin noua lor viziune, misiunea grupului devine „The best protein for you!”, susținută de trei piloni, dintre care doi sunt axați pe inovație: The Family Butchers (TFB) – divizia de proteină animală, The Plantly Butchers (TPB) – divizia de proteină vegetală și The Cultivated Butchers (TCB) – divizia de cercetare și dezvoltare în domeniul proteinelor animale cultivate în laborator.
În anul 2020, afacerile de familie H&E Reinert și Kemper au fuzionat, redenumind astfel afacerea The Family Butchers, deținută de cei doi proprietari, Hans-Ewald Reinert și Dr. Wolfgang Khünl
„The Family Butchers Romania face parte din holdingul InFamily Foods, fiind membră a diviziei de producție a preparatelor din carne TFB, având sediul social și unitatea de producție în județul Brașov, la Feldioara. Produsele fabricii sunt recunoscute pentru calitatea lor premium, Reinert Salam de Sibiu IGP și Reinert Salam Trapez fiind cele mai reprezentative”, ne-a declarat dna. Florența Dobrin, Director General The Family Butchers Romania.
Inovația se îmbină cu măiestria meșteșugarilor
Experiența fiecărei companii a adus un plus de valoare noii afaceri, combinând inovația în tehnologie cu măiestria meșteșugarilor mezelari specializați în artizanat. Această sinergie a transformat compania în al doilea producător ca mărime din Germania și un furnizor mai eficient decât fiecare companie în parte, înainte de fuziune.
Fuziunea a adus cu sine și o nouă cultură, bazată pe experiența fiecărei afaceri de familie, reflectată într-un schimb complex de informații, bune practici și o cunoaștere în amănunt a pieței de profil și a consumatorilor.
Prima gamă de produse inovatoare introdusă pe piață după fuziune este cea de preparate din proteină vegetală, cu un succes notabil în Germania. Inovația acestei game este dată de tipul de proteină vegetală utilizată ca materie primă, care permite o rețetă mai curată, comparativ cu a celorlalte articole din categorie.
Prima gamă de produse inovatoare introdusă pe piață după fuziune este cea de preparate din proteină vegetală, cu un succes notabil în Germania
„Consumatorii au primit cu interes acest produs, fapt care se reflectă și în succesul de pe piață, în condițiile în care vânzările cresc cu 2-3% pe an. Această gamă nu este încă produsă sau distribuită pe piața din România, fiind în stadiul de analiză de performanță”, afirmă dna. Dobrin.
Calitate maximă în funcție de cerințele consumatorilor
Indiferent de contextul economic, pentru The Family Butchers cele două reguli fundamentale rămân valabile: a ține cont de tendințe și a nu face rabat de la calitate. Compania își concentrează eforturile pe tendințele de consum, pe calitate și educația consumatorilor. Astfel, evoluția companiei nu este doar rezultatul eforturilor interne, ci și al evoluției clienților. Portofoliul de clienți a cunoscut o creștere semnificativă în ultimul deceniu, iar colaborarea constantă și parteneriatele au contribuit la dezvoltarea The Family Butchers Romania.
Când vine vorba de tendințe de consum, într-o echipă pluridisciplinară, așa cum sunt echipele tuturor companiilor cu domeniul de activitate producție de bunuri de larg consum, este destul de greu să fii cel care îi unește pe acești specialiști și îi convingi să dea tot ce este mai bun din ei și să conveargă către același rezultat.
Portofoliul de clienți al The Family Butchers a cunoscut o creștere semnificativă în ultimul deceniu, iar colaborarea constantă și parteneriatele au contribuit la dezvoltarea The Family Butchers Romania
Referindu-se la rețeta succesului, dna. Dobrin afirmă: „Dacă întrebi un specialist responsabil cu inovația, va răspunde Sky is the limit!. Dacă întrebi un specialist responsabil cu producția, acesta va răspunde Keep it simple!. Dacă întrebi un specialist responsabil cu comercializarea, va răspunde Clientul nostru, stăpânul nostru!”, iar dacă întrebi clientul … este evident , rețeta succesului este dată de Cel mai bun raport calitate/preț!”.
Fabrica de la Feldioara, un exemplu în industria preparatelor din carne din România
De-a lungul timpului, cea mai importantă investiție în unitatea de producție din România a fost realizată încă din momentul construirii și dotării acesteia, reflectând experiența de aproape un secol în producția de preparate din carne a grupului. Fabrica este și astăzi un exemplu în industria preparatelor din carne din România, atât din punctul de vedere al fluxului tehnologic, cât și al dotărilor tehnologice.
Principalul diferențiator pentru fabrica din România este producția majoritară de preparate din carne crud-uscate premium, cum ar fi Salamul de Sibiu IGP și specialitățile de tip bacon crud-uscat și șunca de Carpați. Grupul TFB este lider de piață în categoria preparatelor din carne pentru copii, cu gama Reinert Martinel.
Principalul diferențiator pentru fabrica din România este producția majoritară de preparate din carne crud-uscate premium
Brandul Reinert, un reper pentru calitatea premium
Compania a dezvoltat, încă de la începutul retailului modern din România, mărci private pentru marii retaileri, fiind unul dintre primii producători de preparate din carne create sub marcă privată din România. Mărcile private ale marilor retail-eri reprezintă o cotă de piață importantă în categoria preparatelor din carne și chiar din FMCG, datele fiind concludente la nivel mondial.
„Chiar de la începutul activității de producție în România, brandul Reinert a fost utilizat ca reper pentru calitatea premium și a fost chiar trend-setter pentru ambalajele în care erau vândute preparatele. În cei 17 ani de activitate, toate investițiile noastre au avut ca obiectiv îmbunătățirea calității produselor și creșterea eficienței”, menționează Directorul General.
The Family Butchers, apreciată prin numeroase distincții
Politica comercială se concentrează în prezent pe comerțul modern, cu piața din România ca focus principal pentru The Family Butchers Romania. În creșterea încrederii consumatorilor în produsele companiei, un rol important îl joacă și certificările deținute. Printre certificările importante obținute se numără managementul siguranței alimentare (IFS Higher Level) și protecția europeană de Identitate Geografică Protejată pentru Reinert Salamul de Sibiu IGP.
Compania a primit numeroase premii și distincții la nivel național și european, ca recunoaștere pentru calitatea produselor, printre care Produsul Anului 2014 pentru Reinert Salam de Sibiu 350g; Gustul Ales 2020 pentru Reinert Salam Trapez cu manta de mucegai nobil 80g; Gustul Ales 2021 pentru Reinert Bacon crud-uscat 100g si Reinert Rulada cu ceapa si usturoi 100g; Superior Taste Award 2021 pentru Reinert Salam de Sibiu IGP 350g, Reinert Bacon crud-uscat 100g, Reinert Salam Trapez cu manta de mucegai nobil 80g; Superior Taste Award 2022 pentru Reinert Salam de Sibiu IGP 350g, Reinert Salam Trapez cu înveliș de piper negru; Produsul Anului 2022 pentru Reinert Martinel Crenvurști din carne de pasăre 180g și Gustul Ales 2022 pentru Reinert Șuncă de Carpați 100g.
În creșterea încrederii consumatorilor în produsele companiei, un rol important îl joacă și certificările deținute
Focusul pe sustenabilitate
The Family Butchers Romania s-a implicat în proiectele comunității, abordând proiecte extrem de variate. Implicarea în comunitatea locală a fost axată pe sustenabilitate, cu obiective pentru reducerea amprentei de carbon, promovarea siguranței la locul de muncă, egalitatea de șanse, etica în afaceri și responsabilitatea socială.
Implicarea companiei în sprijinul comunității a fost realizată preponderent în domeniile educație și sănătate, de la sponsorizări în produse, până la burse de studii, sponsorizări pentru participări la concursuri școlare în România și în afara României, dotări de spații de lectură și echipamente moderne în sprijinul educației, dotări de săli și echipamente în spitale.
Implicarea The Family Butchers Romania în sprijinul comunității a fost realizată preponderent în domeniile educație și sănătate, de la sponsorizări în produse, până la burse de studii
Rezultate financiare pe măsura implicării
În ceea ce privește rezultatele financiare, dna. Florența Dobrin, Director General The Family Butchers Romania, conchide: „În 2022, compania a înregistrat o creștere a veniturilor la nivel double digit, însă profitabilitatea a fost afectată de criza energetică, care a generat creșteri de costuri peste nivelul bugetat. Previziunile pentru 2023 sunt asemănătoare din cauza impactului crizei energetice și a crizei din piața cărnii de porc, însă rămâne constantă pasiunea noastră de a crea produse de calitate, în beneficiul consumatorilor”.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/laptaria-cu-caimac-se-axeaza-pe-lansarea-de-noi-produse/