Slide

Stiri: Companii

Timişoara devine Capitala Antreprenoriatului European, pe 11-12 octombrie

28.09.2017

Pentru prima dată în istoria conferinţelor Business Days, în perioada 11-12 octombrie, la Timişoara va avea loc ediţia internaţională Entrepreneurship Summit 2017, un mega-eveniment dedicat antreprenoriatului şi managementului profesionist.

Timp de două zile, forumul va reuni peste 60 de manifestări la care vor conferenţia 120 de speakeri străini şi români. În plus, la eveniment sunt aşteptaţi peste 1.200 de participanţi, din regiune, din ţară şi străinătate.

Conferinţa va aduce în faţa publicului invitaţi speciali de la World Economic Forum, profesori de la şcoli de renume de MBA din Europa, antreprenori cu businessuri de succes, deschişi să ajute şi să inspire şi alţi antreprenori români.

Mai exact, Entrepreneurship Summit 2017 se va concentra să îi susţină pe mai multe planuri pe antreprenorii, managerii şi profesioniştii din regiune să-şi dezvolte abilităţile, să achiziţioneze noi competenţe şi să găsească soluţii prin schimb de experienţă.

Sesiunile forumului sunt construite în jurul următoarelor teme: tendinţe, antreprenoriat, marketing, comunicare, vânzări şi relaţii cu clienţii, leadership şi managementul resurselor umane, management, dezvoltarea afacerii, dezvoltare personală.

„Timişoara rămâne un reper pentru mediul de business din România, care an de an a reuşit să rămână imediat după Bucureşti şi Ilfov ca cifră de afaceri. A fost desemnat doi ani la rând pe locul 1 în topul oraşelor din România în care merită să faci afaceri şi a luat faţa tuturor oraşelor din România care şi-au depus candidatura pentru 2021 Capitală Culturală Europeană. Este un oraş recunoscut pentru multiculturalitate, pentru toleranţă şi coexistenţa paşnică a etniilor care trăiesc aici. Sunt multe atuuri pe care acest oraş le are şi dacă planurile propuse pentru perioada când Timişoara va fi Capitală Culturală Europeană se vor concretiza, va reuşi să consolideze un pilon vital pentru a creşte atractivitatea oraşului pentru tineri. Dacă aceasta este consolidată cu o adaptare şi dezvoltare a mediului universitar şi postliceal, poate crea un val de atragere a tinerilor din toate culturile ţării, fapt care va revigora şi repoziționa atractivitatea regiunii în ochii investitorilor, potenţat şi de infrastructură bună de care se bucură regiunea şi de proximitatea faţă de vest”, a spus Laszlo Pacso, manager de proiect Business Days.

Reprezentantul Business Days este de părere că după 2021, Timişoara va fi cel mai atractiv oraş din toate punctele de vedere din România: premizele sunt create, totul depinde de cât de bine vor reuşi autorităţile publice împreună cu societatea civilă, mediul academic şi mediul cultural să gestioneze imensul bazin de oportunităţi pe care le va aduce asupra regiunii 2021 Timişoara Capitală Culturală Europeană.

„În acest context aducem Entrepreneurship Summit 2017 la Timişoara pentru a potenţa şi crea contextul realizării acestor viziuni. Vor veni speakeri din diverse colţuri ale Europei şi din alte ţări ale globului, vor fi delegaţi străini şi investitori dornici de a vedea şi interacţiona cu mediul de business considerat model din România”, a mai spus acesta.

Forumul este construit pe baza unui studiu privind nevoile mediului de afaceri din regiune.

Aşadar, subiectele evenimentului Entrepreneurship Summit Timişoara au fost alese în urma unei cercetări de piaţă efectuate pe parcursul întregii veri în mediul de business din regiune: Timiş, Arad, Hunedoara, Caraş-Severin, Bihor, Gorj şi Mehedinţi.

Top nevoi de dezvoltare:

Conform directorilor de marketing: trenduri în marketing, customer experience, customer engagement, marketing B2B, măsurarea impactului campaniilor de marketing, planificarea în marketing, înţelegerea consumatorilor, branding, social media influence, analiza competiţiei.

Pentru directorii comerciali: dezvoltarea abilităţilor şi tehnicilor de negociere, dezvoltarea abilităţilor şi tehnicilor de vânzare, managementul echipei, coordonarea vânzărilor, managementul relaţiilor cu clienţii, managementul vânzărilor directe, managementul vânzărilor indirecte, prospectare şi calificare, managementul performanţei echipei de vânzări, gestionarea eficientă a politicilor comerciale.

Pentru directorii de resurse umane: metode moderne de recrutare şi selecţie a talentelor în organizaţie, atragerea talentelor în organizaţie, metode moderne de motivare a personalului, metode moderne de creştere a angajamentului personalului, managementul culturii şi climatului organizaţional, managementul competenţelor şi dezvoltării profesionale a personalului, managementul performanţei în organizaţie, brandul de angajator, trenduri pe piaţă muncii, trenduri moderne în managementul personalului.

Pentru antreprenori şi top manageri: dezvoltarea afacerii, managementul afacerii, leadership, organizarea, modelarea şi structurarea eficientă a afacerii, atragerea talentelor în echipă, recrutarea şi selecţia talentelor în echipă, dezvoltarea echipei, managementul performanţei, planificarea strategică a afacerii, cultura organizaţională.

Principalele direcţii de dezvoltare strategică a competenţelor şi abilităţilor liderilor din organizaţie:

Conform top managerilor:

– dezvoltarea capacităţii de inovare şi de îmbunătăţire a proceselor şi sistemelor;
– dezvoltarea abilităţilor de a crea şi dezvolta echipe performante;
– dezvoltarea abilităţilor de leadership;
– dezvoltarea abilităţilor de management;
– dezvoltarea brandului profesional;
– dezvoltarea abilităţilor de motivare;
– dezvoltarea abilităţilor comerciale (vânzare, negociere, relaţionare).

Conform managerilor de resurse umane:

– dezvoltarea abilităţilor de a crea şi dezvolta echipe performante;
– dezvoltarea abilităţilor de leadership;
– dezvoltarea abilităţilor de motivare;
– dezvoltarea capacităţii de inovare şi de îmbunătăţire a proceselor şi sistemelor;
– dezvoltarea abilităţilor de management;
– dezvoltarea abilităţilor de a lua decizii;
– dezvoltarea abilităţilor de comunicare în exteriorul organizaţiei;
– dezvoltarea personală.