Cu o flotă formată din două avioane și două elicoptere, compania oferă cele mai înalte standarde de siguranță și confort. Într-o lume în care viteza este unul dintre cele mai prețioase lucruri, nimeni nu mai are timpul necesar pentru a-l petrece ajungând dintr-un loc în altul. Oamenii de afaceri sau cei care dețin un business știu cât de importante pot fi câteva minute de întârziere, așa că serviciile private de transport aerian devin din ce în ce mai interesante pentru cei care sunt dispuși să plătească nu doar pentru un confort sporit, dar și pentru o reducere considerabilă a timpului petrecut pe drum.
Grupul Țiriac reunește în prezent peste 40 de companii private autohtone, activând în mai multe sectoare, de la auto, la imobiliare, servicii financiare, leasing sau energie. În plus față de acestea, Țiriac Holdings desfășoară activități în câteva domenii conexe, ca de exemplu servicii de pază și protecție, property management și servicii de media.
Nu în ultimul rând, grupul este cunoscut și pentru Țiriac Air, companie inaugurată în anul 1997, care a devenit, de-a lungul anilor, cel mai prestigios operator charter specializat în servicii VIP și corporate din România. Totodată, este singura companie de profil care deține un terminal de business și un hangar în care se desfășoară activități autorizate de întreținere în regie proprie. “Țiriac Air oferă o gamă integrată de servicii precum: accesul la un terminal privat, aviație comercială, mentenanță, consultanță, managementul aeronavelor și experiență VIP. Terminalul Țiriac Air beneficiază de toate resursele necesare pentru a maximiza confortul clienților săi. Operarea printr-un terminal privat, altul decât cel de pasageri pentru cursele regulate, conferă intimitate și confort, asigurând reducerea semnificativă a timpului de așteptare în aeroport. În același timp, flota Țiriac Air dispune de dotări VIP, pe toată durata zborului, clienții având la dispoziție sisteme audio și DVD, servicii de telefonie și conexiune la Internet”, ne-a declarat Victor
Ivan, director general Țiriac Air. Toate aeronavele sunt echipate cu fotolii și canapele confortabile, interiorul este decorat cu esențe rare de lemn, piele și textile. “Pentru asigurarea unei deplasări cât mai confortabile pe tot parcursul ei, compania oferă servicii suplimentare, de la închirierea de limuzine până la rezervări la hotel”, spune directorul general Țiriac Air.
Flota companiei
Cu o flotă formată din două avioane și două elicoptere, compania oferă clienților cele mai înalte standarde de siguranță și confort. Astfel, Bombardier Global 5000 este un aparat de zbor corporate ce se remarcă prin viteză, dotări și siguranță. Asigură zboruri spre orice destinație, cum ar fi New York, Singapore sau Bangkok. Gulfstream 200 îmbină confortul, rapiditatea, spațiul generos pentru bagaje și posibilitatea de a ateriza atât pe aeroporturi mici, cât și pe aeroporturi mari, cum ar fi Cannes, Abu-Dhabi sau Beijing, fiind cea mai bună alegere în categoria mijlocie de aeronave. Gulfstream 200 are o capacitate de nouă locuri și călătorește în principal în Europa și Asia. Agusta Grand este un elicopter de dimensiuni medii, oferind spațiu de interior și încărcătură întâlnite doar la elicoptere mai mari. Acest elicopter este cel mai rapid din categoria sa și unul dintre cele mai sigure mijloace de transport. Agusta Grand oferă posibilitatea de a călători în interiorul granițelor țării. “Agusta Westland 139 reprezintă o nouă generație de elicoptere medii echipate cu două motoare cu turbină, care stabilește noi standarde pentru categoria din care face parte. Proiectat cu multiple opțiuni și flexibilitate în operare, poate transporta până la 8 pasageri cu o viteză foarte mare, într-o cabină spațioasă și confortabilă. Cala de bagaje generoasă este accesibilă atât din exterior, cât și din cabina pasagerilor. Agusta Westland 139 asigură cea mai bună rezervă de putere pentru elicopterele din clasa medie cu performanțe nelimitate într-o gamă vastă de operare și o viteză mare la croazieră, în condiții deosebite și la greutate maximă”, ne-a explicat Victor Ivan, director general Țiriac Air.
Flota companiei a evoluat în concordanță cu tendințele și nevoile de business din ultimele două decenii. “În prezent, compania este lider de piață, fiind cel mai prestigios operator de zboruri comerciale în regim privat din România, oferind atât servicii în segmentul de piață corporate, cât și VIP. Profilul clientului Țiriac Air poate fi descris ca fiind o companie medie sau mare, cu afaceri transfrontaliere, pentru care factorul timp reprezintă unul dintre criteriile de bază pentru alegerea metodei de transport. Avantajul unui zbor privat constă în capacitatea aeronavei de a acomoda ședințe și întâlniri de afaceri cu aceeași usurință cu care poate oferi maximum de confort pentru a ajunge în cele mai bune condiții la destinație”, ne-a declarat directorul general Țiriac Air.
Aeronavele care au efectuat cele mai multe zboruri din Europa au fost cele din categoria heavy jets, cele care însumează 19 locuri, asta deși creșterea este așteptată acum și de la aeronavele cu o capacitate de opt, nouă locuri. Directorul Țiriac Air ne-a explicat că piața corporate este o constantă a afacerii și va rămâne în continuare segmentul de clienți cel mai important pentru companie. La fel de semnificativă este însă și categoria clienților VIP, cei care doresc să ajungă în destinaţii inedite, dificil de atins în zboruri de linie, sau departe de ochii publicului. “Piața de aviaţie corporate din România este într-un stadiu incipient de dezvoltare, însumând șase aeronave de tip mediu și heavy jets, care pot răspunde unei nișe de clienți a căror nevoie de transport este direct relaționată nivelului de dezvoltare economică și valorii investițiilor străine. În anii de maximă dezvoltare economică, sectorul pe care activăm a înregistrat un volum semnificativ mai mare față de rezultatele din prezent, între anii foarte buni și cei mai slabi fiind diferenţe de peste 30% din volum”, ne-a declarat Victor Ivan. Conducerea companiei spune că indicatorii economici actuali, precum și tendințele europene indică o revigorare a piețelor din străinătate, dar și din țara noastră. “Existența infrastructurii aeroportuare adecvate atât în Otopeni, cât și în aeroportul Băneasa, reprezintă o premiză pozitivă pentru evoluția viitoare a pieței”, spune Victor Ivan.
România versus străinătate
Oficialii Țiriac Air spun că cele mai mari creșteri pe această piață au fost înregistrare în Ucraina și Turcia, cele două state fiind liderii evoluției transportului aerian în regim privat. “La nivel european, în 2013, au fost înregistrate rezultate asemănătoare pieței din România, cu un volum cu 1,8% mai puține curse decât în 2012, an în care s-au obținut cu 4,8% mai puține curse corporate, față de 2011. Scăderile cele mai semnificative s-au produs pe piețele vestice, în timp ce state din Europa Centrală și de Est au înregistrat creșteri record, Ucraina și Turcia fiind liderii acestor evoluții. Creșterile înregistrate anul trecut sunt fragile și pot fi ușor afectate de instabilitatea politică și economică a regiunii. Prognoza pentru perioada 2014 – 2017 la nivel european este pozitivă, cu o creștere anuală de 3 – 4% pe an, 2014 fiind estimat la o creștere de plus 3,8% față de 2013”, ne-a explicat Victor Ivan, director general Țiriac Air.
Pentru că nu există, pentru moment, indicii de necontestat ale unei creșteri privind cererile din sectorul transportului aerian, planurile Țiriac Air pe termen mediu sunt legate de consolidarea poziției de lider și menținerea flotei VIP și corporate în structura actuală. “Țiriac Air are trei piloni pe baza cărora asigură desfășurarea activității în condiții optime: aeronave de performanță întreținute la standarde de excelență, terminal și infrastructură aeroportuară proprii și o echipă de specialiști dedicată exclusiv Țiriac Air. Personalul companiei asigură servicii la cele mai înalte standarde, respectând confidențialitatea totală a pasagerilor, precum și a companiilor deservite”, ne-a declarat Victor Ivan, director general Țiriac Air.