Slide

Producatori

Toamna se numără târgurile de business

01.10.2014

Motivele pentru care companiile trebuie să participe la evenimentele de profil. Târguri de cariere, expoziții de produse, evenimente pentru cercetători sau conferințe deschise publicului organizate de companii sunt toate evenimente care, de cele mai multe ori încep toamna, și adună mediul de afaceri într-un singur loc. Multe companii acceptă imediat propunerea de participare la astfel de evenimente, având experiență de la unele din trecut, altele consideră însă că efortul, pentru pregătirile necesare, este mult prea mare comparativ cu beneficiile care urmează.

Networking

Poate cel mai important și cunoscut beneficiu al participării la evenimentele de profil ca societate este faptul că ai posibilitatea să cunoști competitorii direcți sau companii care pot deveni parteneri de afaceri, oferind soluții ce se pot integra rapid cu produsele sau serviciile oferite. Este un prilej perfect în care se pot închega relații noi de afaceri care pot ajuta pe viitor. În plus, faptul că veți cunoaște implicit oamenii din spatele companiilor vizate vă oferă un plus de informații despre valorile, structura și viziunea societăților respective.

Nu în ultimul rând, fiecare companie participantă va dori să ofere publicului cele mai noi informații despre produsele și soluțiile recent lansate, așadar veți putea observa rapid care sunt tendințele pieței și alte noutăți din partea concurenței. Pe scurt, participarea la un eveniment specializat oferă oportunități excelente pentru cunoașterea jucătorilor importanți de pe sectorul în care activați. 

Transparență

Într-o perioadă în care numărul mare de companii și de produse face ca fidelizarea clienților să devină foarte complicată, transparența unei companii poate face diferența. Dacă acum câțiva ani, consumatorii aveau de ales din o paletă limitată de companii care produc un anumit produs, investitorii străini și dezvoltarea afacerilor din România au condus la un “război” constant, unde nu doar calitatea primează, ci și prețul cel mai bun, iar clienții se îndreaptă spre costurile reduse.

O companie cunoscută că participă la târguri, expoziții, evenimente unde consumatorii sunt față în față cu reprezentanții de top ai unei companii va urca în topul preferințelor clienților. Societatea demonstrează astfel că este deschisă în a afla feedback-ul consumatorilor, nu îi este teamă de critică sau întrebări directe și adună informații care pot îmbunătăți, pe parcurs, experiența clienților.

Imagine

În lupta unei imagini cât mai vizibile și puternice, companiile uită de multe ori de existența modalităților simple care aduc un plus de valoare în fața consumatorilor. Prezența în casele oamenilor, prin reclame, afișe sau broșuri, este una foarte costisitoare, iar segmentarea acestora doar către cei interesați este aproape imposibilă. Atunci când vorbim despre vizitatorii unui târg specializat, este clar de la bun început că cei care au trecut pragul evenimentului sunt direct interesați de tema acestuia. Simpla prezență, completată de informații utile și poate chiar și mostre ale produselor sau serviciilor, înseamnă un plus de promovare în rândul unui segment important de consumatori.

Companiile cu experiență în ceea ce privește prezența la evenimente de profil știu că un client care a făcut primul pas către standul dedicat societății poate deveni rapid un client fidel, tocmai de aceea este bine ca cei interesați să primească consultanță sau exemplificări directe ale produselor și serviciilor. O conferință de profil este unul dintre puținele momente în care consumatorii sunt cei care fac primii pași pentru a cunoaște compania și nu invers, iar această acțiune nu doar că este una cu efecte puternice pentru clienți, ci și pentru societate, oferind informații valoroase despre piață și dorințele oamenilor.

Costuri vs. beneficii

Într-o perioadă în care multe companii încearcă eficientizarea costurilor, societățile pot renunța la unele evenimente. Cu toate acestea, lipsa prezenței comunică direct faptul că organizația trece printr-o perioadă dificilă, iar acest lucru deschide calea concurenților de a se face cunoscuți.

Chiar și atunci când numărul vizitatorilor este foarte redus la evenimente, faptul că aceștia sunt specializați și interesați de domeniul conferinței reprezintă un mare plus, așadar nu este necesară o prezență ridicată pentru rezultate bune.

Oferte pentru cei interesați?

Pe lângă noutățile companiei, vizitatorii standurilor se așteaptă la o ofertă specială în cadrul târgurilor și expozițiilor. Totuși, dacă o companie are o prezență ridicată la evenimente, reducerile constante pot afecta imaginea și profitul societății.

Există însă soluții la îndemână: în locul unei reduceri procentuale de preț, puteți oferi servicii conexe. De exemplu, o garanție extinsă la cele mai noi soluții prezentare la târg comunică încrederea companiei în respectiva soluție care va fi cu siguranță pe placul clienților. Suportul tehnic gratuit asigură o mai bună comunicare a clienților cu societatea și o mai mare apropiere. Oferirea posibilității de a returna, integral, suma de bani plătită în cazul în care consumatorii nu sunt mulțumiți de calitatea produselor reduce considerabil nivelul de risc perceput de client în momentul achiziționării.

Comunicare

Un stand ieșit din comun, cu informații “calde“ pentru vizitatori va fi unul de succes, tocmai de aceea cifrele exacte, datele infograficele nu ar trebui să devină nucleul standului companiei. Târgurile și evenimentele sunt momente perfecte în care compania poate să-și comunice valorile și misiunea într-un mod creativ, care să atragă privirile competitorilor și ale clienților în același timp. Implicarea activă, jocuri, mici competiții, prezentări interactive vor face ca vizitatorii să dedice mai mult timp standului societății.

Toate aceste acțiuni sunt utile pentru companie nu doar în momentul prezenței la târg, ci și după finalizarea acestuia. Acțiunile se pot transforma în informări de presă, fotografii dedicate pe site-ul oficial al companiei sau pot deveni parte dintr-un plan de comunicare bine pus la punct care să conducă la o imagine îmbunătățită, la noi clienți sau la fidelizarea partenerilor de afaceri.