Consumatorii se previzionează ca, în viitor, inteligența artificială să câștige tot mai mult teren, în timp ce în următorii trei ani realitatea virtuală nu va mai putea fi distinsă de realitatea fizică. În plus, peste o treime dintre utilizatori cred că nu mai există intimitate în mediul digital. Acestea sunt rezultatele celei de-a şasea ediţie a Ericsson ConsumerLab, studiul anual de tendințe de consum.
Raportul arată creșterea rolului inteligenței artificiale atât în societate, cât și la locul de muncă. Prin urmare, 35% dintre utilizatorii avansați de internet vor un asistent virtual la birou, iar unul din patru utilizatori și-ar dori și un manager virtual.
Cele 10 tendințe de consum pentru 2017
1. Inteligență artificială
Conform raportului, 35% dintre utilizatorii avansați de internet vor un asistent virtual la locul de muncă, iar unul din patru vor un manager virtual. În același timp, aproape jumătate din utilizatori sunt îngrijorați că roboții inteligenți vor înlocui oamenii la locul de muncă.
2. Internetul Tuturor Lucrurilor
Din ce în ce mai des, consumatorii folosesc aplicații automate, încurajând adopția IoT. Astfel, potrivit cercetării, 2 din 5 utilizatori cred că smartphone-urile le vor învăța obiceiurile și vor efectua activități pentru ei în mod automat.
3. Mașini autonome
Ericsson ConsumerLab mai arată că există posibilitatea să nu mai fie nevoie de șoferii în viitor: 1 din 4 pietoni s-ar simți mai în siguranță când trec strada dacă ar știi că toate mașinile sunt autonome, iar 65% dintre ei ar prefera să și dețină o astfel de mașină.
4. Realitate fuzionată
Aproximativ 4 din 5 utilizatori de realitate virtuală consideră că, în doar trei ani, VR nu va mai putea fi diferențiat de realitate. Jumătate din respondenți sunt deja interesați de mănuși sau încălțăminte care să le permită să interacționeze cu obiecte virtuale.
5. Desincronizare
În condiţiile în care automobilele autonome devin realitate, senzația de rău în mașină se va amplifica, iar 3 din 10 persoane cred că vor avea mai mare nevoie de pastile pentru a nu li se face rău. 1 din 3 persoane își dorește pastile pentru a contracara răul de mișcare atunci când utilizează realitatea virtuală sau augmentată.
6. Paradoxul dispozitivelor de siguranță inteligente
Peste jumătate din utilizatori folosesc deja alarme de urgență, localizare sau alerte pe smartphone-uri. Dintre cei care susțin că smartphone-ul îi face să se simtă mai în siguranță, 3 din 5 afirmă că își asumă mai multe riscuri deoarece se bazează pe telefonul lor.
7. Silozuri sociale
La ora actuală, oamenii își transformă în mod intenționat rețelele sociale în silozuri. O treime dintre persoane afirmă că rețelele de socializare sunt principalele surse de știri, iar 1 din 4 persoane susține că pune mai multă valoare pe opiniile contactelor lor decât pe opiniile politicienilor.
8. Realitate augmentată personală
Peste 50% din oameni doresc să folosească ochelari pentru realitate augmentată pentru a ilumina spații întunecate sau pentru a se feri de pericole. Mai mult de 1 din 3 persoane ar vrea să editeze elemente care le displac din mediul înconjurător.
9 Conflictul legat de intimitate
Două cincimi dintre utilizatorii avansați de internet vor să folosească doar servicii criptate, dar părerile sunt împărțite. Aproape jumătate dintre aceștia ar vrea să aibă parte de un nivel rezonabil de siguranță în toate serviciile pe care le folosesc, iar mai mult de 1 din 3 persoane consideră că nu mai există siguranța intimității în mediul digital.
10. Produse de la producătorii IT de top
Peste 2 din 5 utilizatori experimentați de internet vor să-și achiziționeze produsele de la cele mai mari cinci companii IT de pe piață. Dintre aceștia, 3 din 4 cred că acest lucru se va întâmpla în următorii cinci ani.
„Sunt de părere că ceea ce noi numim realitate devine o noțiune din ce în ce mai personală și subiectivă. Consumatorii nu doar că se înconjoară cu oameni asemănători lor pe rețelele de socializare, dar au început să personalizeze modul în care experimentează lumea, cu ajutorul realității augmentate și virtuale”,a spus Michael Bjorn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab, reflectând asupra creșterii popularității realității virtuale.