ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale conduc în topul băncilor care se bucură de cea mai bună reputaţie în România, acestea fiind principala bancă pentru 60% din populaţia urbană bancarizată, potrivit unui studiuGfK de gestionare a reputaţiei realizat cu ajutorul Reputation Management Model – RepMan®.
„În opinia românilor, banca cu cea mai bună reputaţie trebuie să fie orientată către oameni, foarte preocupată de satisfacţia clienţilor şi condusă de principii precum onestitatea, transparenţa, etica şi responsabilitatea”, reiese din studiul citat.
Orientarea către oameni se referă la faptul că o bancă gestionează corect interesele tuturor părţilor implicate – de la angajaţi până la clienţii băncii.
În plus, aşteptarea românilor este ca o bancă să urmărească satisfacţia clienţilor şi construirea unor relaţii de încredere, nu doar propriile interese comerciale.
De asemenea, principii de guvernanţă ca onestitate, transparenţă, etică, responsabilitate sunt şi ele pe lista de caracteristici dorite de români de la o bancă cu reputaţie bună.
Scorul de reputaţie se construieşte pe 7 piloni – familiaritate, managementul calităţii, calitatea produselor şi a serviciilor, performanţa financiară, calitatea de bun angajator, responsabilitate socială şi ataşament emoţional.
“Spre deosebire de alte industrii unde scorurile de reputaţie sunt mai polarizate, cea financiar-bancară are particularitatea unor indicatori foarte apropiaţi ca valoare. Oportunitatea pentru jucătorii din banking este de ieşire din pluton prin consolidarea reputaţiei, cu atât mai mult cu cât aceasta are impact direct în performanţa financiară a companiei”, a declarat Simona Dan, Business Strategy Advisor GfK România.