Slide

Stiri: Logistică

Programul Stații de reîncarcare 2022.

Topul celor mai vândute autoturisme 100% electrice din România

11.03.2022

Topul celor mai vândute autoturisme 100% electrice din România. Înmatriculările de autoturisme înregistrează o creștere în primele două luni din 2022 (+39,5%) faţă de 2021, anunță Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Autoturismele “electrificate” au o creștere de 84,9%, realizând o cotă de piață de 17,4%.

Astfel, după evoluția importantă a lui ianuarie 2022, luna februarie vine și ea cu o creștere de 20,1% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, creşteri apărute după patru luni de scădere de la sfârşitul anului anterior.

Topul celor mai vândute autoturisme 100% electrice

În primele două luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 315 unități, model lansat în 2021, Testla Model 3, 96 unități, cu o creștere față de aceeaşi perioadă a anului precedent de 23 ori, Hyundai Kona cu 88 unități, în creștere cu 450,0%, Volkswagen ID3 cu 65 unități, +140,7% și Volkswagen e-UP!, 54 unități, în scădere cu -6,9%.

Clasamentul general

În piața națională, top 10 mărci, autoturisme și autovehicule comerciale, după două luni din 2022, este condus de Dacia (5.025 unități), urmată de Hyundai (1.804 unități), Ford (1.542 unități), Volkswagen (1.417 unități), Renault (1.246 unități), Toyota (1.225 unități), Mercedes Benz (1.198 unități), Skoda (1.196 unități), Fiat (677 unități) și Peugeot (645 unități).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna februarie 2022, un volum de 8.510 unități, cu 24,9% mai mult decât în luna similară din 2021.

Cota de piață pe segmente

După primele două luni ale anului 2022, se remarcă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:

  • Clasa A (+46,2%)
  • Clasa B (+47,5%)
  • Clasa C (+19,1%)
  • Clasa D (+11,3%)
  • Clasa E (-5,5%)
  • Clasa F (-19,1%)
  • SUV (+46,6%)
  • MPV (+427,0%)
  • Clasa Sport (+10,8%)

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,8%, în creștere cu 2,2% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 24,8%, în scădere cu 4,3% și Clasa B cu o cotă de 18,2%, în creștere cu 1,0% față de aceeași perioadă a anului 2021.

Tipul de combustibil

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 54,5% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 67,3%. In ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 18,2% față de primele două luni din 2021 și dețin o cotă de 15,3% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după două luni din 2022, o cotă de piață de 17,4%, care depăşeşte cu 365 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat. În anul 2022, achizițiile din această categorie aproape ca s-au dublat (+84,9%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+250,5%) şi a celor plug-in hybrid (+179,5%).

Topul celor mai vândute autoturisme 100% electrice din România. Autoturisme Plug-in

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este următorul:

  • Ford Kuga, cu 58 unități
  • Hyundai Tucson cu 47 unități
  • Mercedes Benz GLE, cu 47 unități
  • Mercedes Benz GLC cu 41 unităț
  • Volvo XC60 cu 32 unități

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota CHR cu 259 unități, în scădere cu 22,5% față de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 224 unități și 26,3% scădere, apoi Toyota RAV4 cu 183 unități, -1,1%.

Tracțiune integrală

Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), se poate observa că, după două luni din 2022, dețin o cotă de piață de 20,8%, corespunzătoare unui volum total de 3.690 unități, în creştere cu 22,7% față de anul 2021, când se inregistrau 3.007 unități.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în februarie 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 61,8% din totalul achizițiilor de autoturisme.

Dacă ne raportăm la cele două luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 57,0%, iar diferența de 43,0% revenind persoanelor fizice.

Autovehicule comerciale ușoare

Această categorie de autovehicule înregistrează, în februarie 2022, o scădere de 1,3% față de luna februarie 2021. Per ansamblul celor două luni din acest an, se remarcă o scădere, chiar importantă, de 10,1%, care consemnează o evoluție opusă faţă de cea a autoturismelor (+39,5%).

În acest context, majoritatea mărcilor sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară a anului trecut.

Citeşte şi 189,75 milioane de lei pentru Autostrada A1 Arad -Timișoara – DN 69