Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: no name in Entity, line: 57 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878
Topul companiilor de telefonie mobilă din România. În primele șase luni din 2019, românii au vorbit la telefon 33,6 miliarde minute. În acest context, veniturile totale din comunicaţii electronice au rămas constante în perioada analizată, a anunțat Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații – ANCOM.
Topul companiilor de telefonie mobilă din România. Venituri de 8,1 miliarde de lei
Astfel, piaţa din România se menţine la 8,1 miliarde de lei venituri în primul semestru al anului, fiind înregistrate creșteri în sectorul serviciilor de internet şi retransmisii programe televiziune, în detrimentul telefoniei, care continuă însă să aibă cea mai mare contribuție la realizarea veniturilor.
”Premiera în telefonia mobilă este că, pe segmentul persoanelor fizice, numărul cartelelor cu abonament l-a depășit pe cel al cartelelor preplătite”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
Topul companiilor de telefonie mobilă din România. Veniturile totale
Veniturile generate de furnizarea serviciilor de comunicații electronice au fost de 8,07 miliarde de lei în primul semestru al acestui an. Veniturile din furnizarea serviciilor de internet fix și mobil au crescut în primele șase luni ale anului 2019 cu peste 4% și au ajuns să reprezinte 31% din total.
Telefonie mobilă
Cu toate că înregistrează ușoare scăderi, veniturile din furnizarea serviciilor de telefonie mobilă continuă să dețină cea mai mare pondere în venituri, de 39%, în timp ce veniturile din telefonia fixă reprezintă 9%. Veniturile din retransmisii TV sunt în creștere cu peste 5%, ajungând să contribuie cu 14% la valoarea pieței.
Astfel, venitul mediu lunar obținut din furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice a fost de 69,3 lei per locuitor.
Topul companiilor de telefonie mobilă din România. În funcție de veniturile obținute din furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice în prima jumătate a acestui an, primii trei sunt:
- Orange cu 26%
- Grupul Telekom cu 24%
- Vodafone cu 21%
Ceilalți furnizori dețin, în total, 29% din piață.
Topul companiilor de telefonie mobilă din România. 22,3 milioane de utilizatori activi
În prima jumătate a acestui an, erau 22,3 milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă (-1,6%), dintre care:
- 9,7 milioane erau persoane fizice pe bază de abonament
- 3 milioane erau persoane juridice pe bază de abonament și
- 9,5 milioane (-4,5%) utilizatori pe bază de cartele preplătite active.
Topul companiilor de telefonie mobilă din România. 33,6 miliarde minute
Per total, în prima jumătate a anului 2019, s-a vorbit la telefonul mobil 33,6 miliarde minute (+0,1% față de semestrul anterior), un utilizator vorbind, în medie, 4 ore şi 9 minute pe lună.
Durata medie a unui apel a fost de 2 minute și 45 de secunde. Menținerea nivelurilor traficului de telefonie mobilă este realizată pe seama apelurilor naționale către alte rețele mobile.
În funcție de numărul de cartele SIM active la sfârșitul lunii iunie a acestui an, Orange avea o cotă de piață de 39%, Vodafone 30%, Grupul Telekom 18%, ceilalţi furnizori însumând 14%.
Topul companiilor de telefonie mobilă din România. Roaming
Utilizatorii din România aflați în roaming în străinătate continuă să genereze ritmuri susținute de creștere a traficului de roaming internațional:
- traficul de telefonie în roaming a crescut cu 6% până la 2,6 miliarde minute apeluri efectuate și primite
- traficul de date în roaming a crescut cu 71%, ajungând la 10.232 TB în prima jumătate a anului 2019
Telefonie fixă
Cererea pentru serviciile de telefonie fixă continuă să scadă, prin efectul cumulat al reducerii numărului de linii de acces cu 4,1% (până la 3,51 milioane) și al traficului de telefonie (-7,5%, până la 1 miliard minute), de 33 ori mai puțin decât traficul de telefonie mobilă.
În acest context, traficul mediu lunar de telefonie fixă a ajuns la numai 9 minute pe locuitor, în scădere cu 7% faţă de primele șase luni ale anului anterior.
Serviciile de retransmisii TV
Numărul de abonaţi la servicii de retransmisii TV furnizate contra-cost înregistrează o ușoară scădere, de -0,1%. Acestea au ajuns la la valoarea de 7,63 milioane.
În funcție de suportul utilizat:
- 5,36 milioane de utilizatori erau abonați la rețelele prin cablu
- 2,13 milioane primeau serviciile de retransmisii TV prin satelit
- 0,13 milioane la IPTV.
În mediul urban, rata de penetrare era de 105,8% la 100 gospodării. În rural era de 96,9% la 100 gospodării.
În funcţie de numărul de abonaţi, topul companiilor este următorul:
- RCS&RDS (51%)
- Grupul Telekom (18%)
- UPC (12%)
Ceilalți furnizori dețin 19% din piață.
Citește și Trotinete electrice Lime. Anunț important