Stiri: Retail

Topul companiilor din retailul alimentar in 2021

Topul companiilor din retailul alimentar în 2021

26.04.2021

Topul companiilor din retailul alimentar în 2021. Cifra de afaceri a retailului alimentar din România este estimată în jurul nivelului de 130 miliarde lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde lei, potrivit celei mai recente analize KeysFin. Avansul se datorează atât proviziilor făcute de populație la începutul pandemiei, cât și trendului ascendent al vânzărilor online din food retail, peste media creșterii pieței de e-commerce, de 30% în 2020.

Topul companiilor din retailul alimentar în 2021. Creştere de 7%

Cu toate acestea, în 2021, analiștii KeysFin se așteaptă la o revenire la ritmul de creștere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%. Piaţa va ajunge, aşadar, la aproximativ 140 de miliarde de lei. Avansul vine pe fondul revenirii consumului la valori normale.

„Pofta nu vine doar mâncând, ci, în cazul de față, a venit din cauza temerilor legate de necunoscut, așa cum s-a întâmplat la nivel mondial în martie 2020. În prima fază, românii și-au făcut provizii considerabile, iar, apoi, au încercat să prevină infectarea cu Covid, orientându-se către cumpărături online. Retailerii locali au ținut pasul cu aceste trenduri ale pieței, iar mobilizarea lor s-a văzut prin recordurile de vânzări din 2020. Analiza retailului alimentar este o analiză pe care o facem anual, astfel că, pe lângă faptul că suntem mândri că în studiul de anul trecut am estimat corect nu doar direcția acestei industrii, ci și rezultatele de business, pentru 2021, mizăm pe revenirea la o creștere mai moderată a industriei, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Topul companiilor din retailul alimentar în 2021. 228.000 de salariaţi

Industria de retail alimentar număra peste 228 mii de angajați în 2019. Dintre aceştia cei mai mulți lucrau pentru PROFI ROM FOOD SRL, respectiv 16,3 mii din aceștia (după un avans de aproape 20% în 2019).

Clasamentul firmelor

Cei mai mulți români și-au făcut în continuare cumpărăturile la KAUFLAND ROMANIA SCS. Compania rămâne liderul pieței de retail alimentar, cu o cifră de afaceri de 11,9 miliarde de lei și o cotă de piață de peste 10% în 2019. Compania este și cel mai profitabil jucător din piață, cu un profit net de 847,7 milioane de lei, respectiv 19,7% din total.

În ordine, clasamentul companiilor din retailul alimentar după cifra de afaceri din 2019 este completat de:

  • LIDL DISCOUNT SRL, cu o cifră de afaceri de 9,8 miliarde de lei și o cotă de piață de 8,3%
  • de CARREFOUR ROMÂNIA SRL cu 8,2 miliarde si 6,9% din total.
  • PROFI ROM FOOD SRL (6,2%)
  • Mega Image SRL (5,6%)

Cele mai mari 10 companii din retail-ul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de aproape 65 de miliarde de lei. Ele au generat peste 55% din cifra de afaceri totală a industriei în 2019.

Topul companiilor din retailul alimentar în 2021. Investiţii

Odată cu creșterea cifrei de afaceri a crescut și profitabilitatea. Prin urmare, în 2019, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creștere cu 13% în comparație cu anul precedent și a fost cu 247% mai mare decât în 2010, ajungând la aproape 4,3 miliarde de lei. Primii 5 jucători au înregistrat cumulat un profit net de 1,9 miliarde de lei. Această cifră a constituit 44% din total, în 2019. Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătățit semnificativ. Acesta a evoluat de la o pierdere de 1 miliard de lei în 2011, la un rezultat pozitiv de 3,6 miliarde de lei în 2019.

Anul trecut, rezultatul net a fost puternic influențat de proiectele ample de investiții care au vizat:

  • managementul stocurilor
  • campanii ample de informare, prevenție și responsabilizare a populației
  • eforturi de igienizare a spațiilor
  • extinderea rețelelor de magazine
  • deschiderea de eventuale depozite dedicate vânzărilor online
  • investiții din zona de livrare (directă sau indirectă) la domiciliu.

Citeşte şi MCA Comercial investește în extinderea rețelei proprii de magazine. Anunţul companiei