Slide

Stiri: Companii

Fraudele din companii.

Topul deținătorilor de mărci din România

17.11.2023

Topul deținătorilor de mărci din România. Peste 1300 de mărci românești au fost înregistrate la OSIM de primii 10 proprietari de branduri din România. Având 314 mărci, Biofarm ocupă primul loc în Top 10 deținători de mărci din România și are în portofoliu nume foarte cunoscute românilor: Carmol, Triferment, Cavit și Colebil.

Topul deținătorilor de mărci din România

Asociația Brand Defender de Apărare a Titularilor de Drepturi de Proprietate Intelectuală anunță Top 10 Deținători de mărci din România. Clasamentul a fost realizat în conformitate cu cererile depuse în ultimii 10 ani la EUIPO – oficiul european de proprietate intelectuală care analizează și emite certificate valabile pentru toate cele 27 state UE – și OSIM – oficiu care acoperă juridic doar teritoriul României din punct de vedere al valabilității certificatelor, ceea ce înseamnă că acestea nu pot fi folosite în alte state.

Primii 10 proprietari de mărci înregistrate din România dețin o poziție vitală în peisajul de afaceri, ei dețin în total 1347 de mărci înregistrate la OSIM. Angajamentul lor față de protecția mărcilor comerciale reflectă dedicarea față de calitate, inovație și încredere. În plus, obținerea certificatelor nu ajută doar la protejarea intereselor companiilor deținătoare, ci contribuie și la dezvoltarea unei piețe competitive și de încredere, încurajând inovația și permițând expansiunea internațională. Mărcile, în acest context, nu sunt doar active legale, sunt simboluri ale valorilor de afaceri care conduc la creșterea și dezvoltarea economică a României.

TOP 10 OSIM

  • SC BIOFARM SA – 314 mărci
  • SC RCS & RDS SA – 145 mărci
  • SC TERAPIA SA – 144 mărci
  • BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ SA – 125 mărci
  • SC NORIEL IMPEX SRL – 119 mărci
  • SC LABORATOARELE FARES BIO VITAL SRL – 113 mărci
  • British American Tobacco (Brands) Inc. – 112 mărci
  • NOVARTIS AG – 107 mărci
  • JT INTERNATIONAL SA – 86 mărci
  • D-TOYS – 82 mărci

TOP 10 EUIPO (companii românești)

  • DANTE INTERNATIONAL SA – 73 mărci
  • ROYAL ESTATE & BUILDINGS SRL – 66 mărci
  • S.C. STANDARD SNACKS S.R.L. – 55 mărci
  • LABORMED-PHARMA SA – 50 mărci
  • SC DEDEMAN SRL – 47 mărci
  • SELEX TRADING – 45 mărci
  • INTERMARK – 43 mărci
  • ANTIBIOTICE SA – 41 mărci
  • SC LIFE CARE CORP SRL – 40 mărci
  • PIER IP MANAGEMENT SRL – 36 mărci

Biofarm ocupă locul 1

Biofarm, situat pe locul 1 în Top 10 OSIM deținători de mărci din România, are în portofoliu nume foarte cunoscute românilor: Carmol, Triferment, Cavit și Colebil. Povestea Carmol are aproape 100 de ani, a fost pus pe piață în 1928 și protejat ca marcă în 1978.

EUIPO și OSIM sunt cele două oficii la care apelează companiile din România atunci când își obțin certificatele care le protejează mărcile. Există și o a treia instituție, WIPO, organizația mondială a proprietății intelectuale, care însă emite certificate doar în numele oficiilor naționale membre.

Directiva (EU) 2015/243

„Procedurile acestor oficii urmează în principiu aceleași rigori, mai ales din 2015, când a apărut Directiva (EU) 2015/243 de apropiere a legislațiilor statelor membre cu privire la mărci. Opțiunea companiilor pentru unul sau altul dintre oficii ține doar de decizia de a extinde sau nu marca în alte țări, dat fiind că OSIM e pentru România și EUIPO e valabil pentru toată Europa. Pentru companii, costurile de înregistrare a unei mărci nu reprezintă un criteriu, cel mai important este ca marca să fie depusă corect, întrucât oficiile nu verifică acest aspect care revine în responsabilitatea solicitantului”, spune Radu Bozocea partener la Weizmann Ariana & Partners, agenția de proprietate intelectuală din România care reprezintă cele mai multe companii naționale pentru înregistrarea de mărci.

Protejarea mărcii ar trebui sa fie o preocupare principală

„Pentru orice companie, protejarea mărcii ar trebui să fie o preocupare principală, pentru că o marcă comercială este mai mult decât un simplu logo sau un nume, este un simbol al reputației, calității și încrederii unei companii. Iar încrederea consumatorilor este piatra de temelie a oricărui brand de succes.” completează Radu Bozocea.

Marca este o proprietate privată a companiei care a înregistrat-o, poate fi vândută, închiriată sau evaluată, generează reputație și stă la baza strategiei de vânzări a companiei. Valoarea unei mărci este dată de veniturile pe care le poate atrage singură, indiferent de compania care o deține.

Citește și Locuri de muncă pentru români în 2023: Start-up-urile și companiile mici fac angajări