TRABA LOGISTICS conectează Marea Nordului cu Marea Neagră

01.02.2016

Reţelele de transport feroviar şi cele pe căi navigabile interioare acoperă o mare parte din transportul de mărfuri. Dacă vorbim despre transportul pe căi navigabile interioare, TRABA, prin echipa sa, are o experienţă de peste 20 de ani pe Rin și Main și mai mult de 5 ani pe Dunăre. Având la dispoziţie serviciile oferite de parteneri, TRABA oferă şi transport pe cale feroviară sau combinată, soluții integrate și servicii de expediții, asigurând de asemenea şi serviciile anexe necesare.

„Compania noastră a fost înființată la sfârșitul anului 2011, din inițiativa unui mare șantier naval din Olanda, care deținea în proprietate și unități fluviale de ultimă generație, operabile pe Rin și Main, împreună cu un logistician și un respectat om de afaceri din Olanda, Dl Johan de Bot. Ulterior, după un an, Dl Johan de Bot a preluat integral acțiunile societății, transformând-o și ridicând-o la stadiul de companie europeană intermodală de transport, similară celor la nivel internațional pe care le-a manageriat anterior. Obiectivul principal al societății este conectarea, prin soluții intermodale, a Nordului Europei cu Sud-Estul Europei, prin combinarea transportului pe căi navigabile interioare cu cel feroviar și rutier pe ultimele segmente”, ne-a declarat Andreea Nistor, director TRABA LOGISTICS ROMÂNIA.

Transportul pe cai navigabile vs transport pe cale feroviară

În ţările care deţin căi navale de apă, o mare parte din transportul de mărfuri se realizează cu ajutorul navelor fluviale. Costurile de transport pe apă sunt mult mai avantajoase, comparativ cu cel pe uscat iar o singură navă fluvială poate să transporte același cargo care ar fi echivalentul unei duzini de trenuri sau unor sute de camioane. Pe de altă parte, transportul pe apă este cel mai încet transport și deseori el este afectat de vreme.

Transportul pe apă poate fi îngreunat și de nivelul scăzut al apei, ajungându-se la pierderi de ordin economic pentru companiile de transport. Transportul mărfurilor poate fi în aceste cazuri realizat pe șosele și căi ferate. Transportul pe apă este caracterizat de emisii scăzute de CO2, în comparație cu alte mijloace de transport, în special transportul rutier, dar și cel pe căile ferate.

 Serviciile TRABA

La ora actuală Traba Logistics are trei birouri, la Nijmegen (Olanda), Constanța (România) şi recent și-a dezvoltat o reprezentanță în Serbia, la Belgrad. Compania oferă servicii de transport din Marea Nordului la Marea Neagră, toate acestea fiind posibile cu ajutorul unei echipe de angajați dedicați, fiecare cu propria lor specializare în domeniul logisticii și managementului flotei.

„Principalele tipuri de mărfuri transportate (cca. 1 mil de tone pe an) sunt cerealele, la care se adaugă minereu, îngrășăminte, containere, echipamente agabaritice etc. De regulă, avem o flotă care ne permite să transportăm orice tip de marfă”, spune conducerea companiei. „Putem oferi orice serviciu adițional din lanțul de distribuție al mărfii, cu ajutorul partenerilor noștri specializați, ceea ce aduce un plus de valoare activității și serviciilor oferite de noi”, adaugă doamna Andreea Nistor.

Folosind rețeaua europeană extinsă de transport feroviar și pe căi navigabile interioare, Traba poate oferi soluții intermodale complete de la orice locaţie din Europa de Nord până în Sud și Europa de Sud-Est. De asemenea, beneficiind de expertiza unor consultanți de înaltă valoare și specialiști de intermodale, TRABA oferă şi consultanță în dezvoltarea de noi terminale intermodale portuare, dezvoltarea de noi produse și servicii de transport și noi fluxuri în Europa, gestionarea flotei interioare și a echipajului.

Evenimente TRABA

Echipa TRABA este, de asemenea, specializată în organizarea de evenimente, dedicate problemelor de transport, ultimul de acest fel fiind “Intermodal Container Danube Line Event”. Acesta a avut loc pe data de 5 martie 2015, eveniment la care a luat parte şi domnul Ambasador Mathias van Bonzel, autorități de nivel național și importanţi operatori, transportatori și dezvoltatori de afaceri din Olanda, Germania, Austria, Ungaria, Serbia și România. Evenimentul a fost organizat în comun cu Multinaut, parte a grupului Imperial.

Cu ocazia acestui eveniment, participanții au convenit să conceapă şi să pună în aplicare un plan de acțiune pentru o linie de transport containere, care a fost transmis către autoritățile relevante ale UE și, de asemenea, autorităților naționale implicate în transportul intern.

Planuri de viitor

Pentru a fi competitivi şi pentru a dezvolta serviciile pe care compania le oferă, conducerea doreşte să se extindă în continuare prin introducerea unei noi linii de transport.

„Suntem pe punctul de a deschide o linie regulată de transport containere pe Dunăre între Constanța/România și Viena/Austria, cu escale în Pancevo/Serbia- Budapesta/Ungaria – Bratislava/Slovacia. Estimăm să deschidem linia în prima parte a anului 2016”, spune directorul TRABA România.

TRABA LOGISTICS ROMÂNIA este o companie în plină ascensiune. Cifra de afaceri a anului 2014 a ajuns la 2.7 milioane de euro, această performanţă situând compania TRABA pe locul trei în clasamentul național pe domenii de activitate, după productivitate la categoria întreprinderi micro.

 

 

 

 

Citiți și despre: