Tractorul romanesc TAGRO

Tractorul românesc TAGRO a primit omologarea RAR

08.04.2019

Tractorul românesc TAGRO a fost omologat de Registrul Auto Român. Omologarea certifică înalta calitate a tractorului agricol, care respectă toate standardele europene. TAGRO este conceput și realizat integral de IRUM Reghin.

Procesul de omologare a început în 2018. Spre sfârșitul anului trecut, TAGRO a fost supus unei serii de încercări statice și dinamice. Acestea au fost efectuate de către Departamentul Omologări al RAR București. Rolul lor este unul important în definirea și optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de Uniunea Europeană.

Tractorul românesc TAGRO. 45 de rapoarte

Cele 45 de rapoarte au fost făcute pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR București, dar și în afara țării. Este vorba de Universitatea din Bologna (IT) și Millbrook Proving Ground (UK).

‚‚În luna aprilie a acestui an, vom începe producția componentelor și vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieși pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiștii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente și accesorii. Companiile din domeniul agricol din România, dar și din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare și dezvoltare”, a declarat Mircea Oltean, CEO al companiei IRUM.

În 2018, fabrica IRUM a prezentat conceputul original (de la idee până la produsul finit) al noului tractor agricol românesc TAGRO. Proiectul a presupus o investiție totală de peste 4 milioane de euro. Dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.

Tractorul românesc TAGRO. Certificatul de omologare

TAGRO a primit de la RAR, în urma testelor, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul.

Astfel, specialiștii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerințelor tehnice și administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole și forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830. Cu o cabină etanșă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) și FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce împiedică intrarea prafului în interior, un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa, TAGRO poate fi considerat un vector al revitalizării industriei constructoare de vehicule agricole din România.

Tractorul românesc TAGRO. Tracțiune integrală 4×4

Tractorul românesc deține un sistem de tracțiune integrală 4×4 ce se cuplează electrohidraulic. De asemenea, acesta are o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte și 12 pentru mersul înapoi.

Motorul este Diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecție este de tip common rail, cu turbocompresor și intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), iar capacitatea cilindrică este de 3.387 cmc și poate dezvolta trei tipuri de putere, în funcție de opțiunea aleasă de client: 86, 95 sau 102 CP. Sistemul hidraulic de servodirecţie oferă confort și încredere sporită schimbărilor de direcție. Acest lucru se întâmplă chiar și atunci când, prin intermediul tiranților pentru cuplare rapidă de categorie II și a cârligului de remorcare reglabil pe înălțime, acesta tractează o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă care poate ajunge 18.000 kg.

Citește și Programul Casa Verde 2019 panouri fotovoltaice. Anunțul făcut de AFM

 

 

 

 

Citiți și despre: