Transformarea digitala

Transformarea digitală este vitală pentru aproape toate afacerile

08.09.2020

Transformarea digitală. Pandemia de coronavirus a afectat puternic economia globală. Nici România nu a făcut excepție în acest sens. Viteza cu care COVID-19 a lovit numeroase industrii a fost fără precedent, iar în acest nou context, companiile au înțeles că singurul mod prin care pot supraviețui șocului economic îl reprezintă digitalizarea.

Transformarea digitală. O reaşezare a modului în care utilizăm tehnologia

Aşadar, transformarea digitală a devenit, la ora actuală, vitală pentru aproape toate afacerile, de la giganți industriali la mici întreprinderi antreprenoriale. Vorbim despre reașezarea radicală a modului în care utilizăm tehnologia, oamenii și procesele pentru a menține și dezvolta business-urile, este de părere Wizrom Software.

Transformarea digitală nu este ușor de implementat. Acest lucru se întâmplă în special pentru industriile care, înainte de pandemie, nu puneau atât de mult accent pe instrumentele digitale. Pentru ca tranziția să poată fi realizată cu succes într-o companie, este nevoie nu doar de identificarea și implementarea celor mai potrivite soft-uri. Dimpotrivă, cheia constă în crearea unei culturi digitale în interiorul organizațiilor, care să prioritizeaze procesele digitale și să ajute angajații să se adapteze schimbărilor.

Transformarea digitală. Noi conotaţii

Transformarea digitală pentru companiile din aproape toate industriile – de la auto, la transporturi, retail, HoReCa, farma, telecom, banking, financiar sau producție – a căpătat noi conotații în ultimele luni, atât pe plan local, cât și internațional. Tot mai multe firme au căutat să implementeze adevărate culturi digitale și au investit în soft-uri care le permit angajaților să lucreze remote, din orice loc s-ar afla, dar și să mențină legătura cu clienți, furnizori și parteneri și să aibă, în orice moment, raportări actualizate ale operațiunilor de afaceri.

“Mediul de afaceri este marcat, în continuare, de incertitudini și de schimbări, iar managerii au nevoie constant de răspunsuri la întrebările de creștere a eficienței proceselor interne. Astăzi, nicio companie din lume nu își permite să nu acționeze rapid pentru a-și asigura continuitatea operațiunilor, pentru eficientizarea lor și, nu în ultimul rând, pentru a-și ține clienții aproape”, explică Adrian Bodomoiu, Director General al Wizrom Software.

Transformarea digitală. Ce industrii s-au adaptat cel mai bine?

În ceea ce privește industriile care s-au adaptat cel mai bine digitalizării și noului climat economic, în ultimele șase luni ale anului, business-urile din retail, HoReCa și eCommerce au fost cele care au turat motoarele la maximum, schimbându-și aproape complet modelul de business, dar și politicile de lucru, încercând să-și facă simțită prezența pe internet, mai mult ca niciodată, să comunice constant și să-și vândă produsele și serviciile, subliniază Adrian Bodomoiu.

Conform acestuia, restaurantele care au început să ofere exclusiv servicii de catering, cu ajutorul aplicațiilor mobile de food delivery, marile branduri vestimentare, prezente în mall-uri, cu zeci de magazine fizice, au comunicat și au comercializat produse exclusiv online prin intermediul soluțiilor de eCommerce și a celor de mobilitate – aceste industrii au fost printre cele mai digitalizate din pandemie.

Transformarea digitală. Companiile de producţie, transporturi sau financiare

La fel de mult s-au adaptat și companiile din producție, transporturi sau financiare, care au văzut în digitalizare o soluție pentru continuarea operațiunilor, dar și un răspuns la problemele de eficiență a costurilor.

“Foarte multe companii din producție începuseră deja automatizarea operațiunilor în ultimii doi ani. Cele care nu o făcuseră încă au realizat că trebuie să o îmbrățiseze cât mai rapid, în special în noul context”, adaugă Bodomoiu.

Citeşte şi Rezultate finale BAC 2020: 34,1% dintre elevi au promovat examenul

 

 

Citiți și despre: