Producatori

Transilvania Nuts

Transilvania Nuts, inovație la nivel de produs și ambalaj

01.06.2023

Compania se pregătește să ofere clienților noi game de produse, adăugând în continuare produse noi în portofoliu. În momentul de față, Transilvania Nuts, unul dintre cei mai importanți procesatori de nucă din România, are o capacitate de producție de  aproximativ 7.600 de tone nucă pe an și o capacitate de depozitare de peste 5.500 de metri pătrați, în condițiile în care fabrica și depozitul ocupă aproximativ un hectar. În continuare, principalul obiectiv al companiei este reprezentat de stabilizarea business-ului pe partea de export și creșterea acestuia pe teritoriul țării noastre.

Transilvania Nuts își propune să consolideze businessul în România, urmând o strategie bine pusă la punct. Deși în 2020 piața internă reprezenta 8% din totalul business-ului (3 milioane de lei) dintr-o cifră de afaceri de 29 de milioane lei, în 2022 România a ajuns să reprezinte 40% din cifra de afaceri totală.

În ceea ce privește activitatea de export, în fiecare an se îmbogățește atât portofoliul de clienți, cât și proiectele dezvoltate cu clienții existenți.

Transilvania Nuts își propune să consolideze businessul în România, urmând o strategie bine pusă la punct

„În prezent, vindem miezul de nucă, pe diferite granulații, în funcție de cerințele clientului. Din businessul nostru, exportul reprezintă în momentul de față aproximativ 60%. Este o pondere importantă, din moment ce așa ne-am început activitatea, iar între timp ne-am consolidat relațiile cu partenerii și am dezvoltat proiecte noi, grație unui departament de R&D care se ocupă de acest lucru. De proiectele din zona de export ale companiei se ocupă un anumit membru al echipei, și anume Dl. Octavian Crudu”, ne-a declarat dl. Valentin Stăncioiu, Director Comercial Transilvania Nuts.

Rețeaua de distribuție a produselor pe plan național

Transilvania Nuts are în prezent nu mai puțin de 80 de SKU-uri în lista de produse pentru piața din România, dar și pentru cele de export. În momentul de față, circa 30% dintre produse oferă cam 75% din volumul de marfă rulat. În continuare, produsele vedetă sunt nuca și miezul de nucă, urmate de restul nuciferelor, însă nici batoanele nu se lasă mai prejos.

Și pentru că inovația reprezintă un aspect esențial al activității, Transilvania Nuts pregătește un proiect special pe partea de fresh, de care se va ocupa dna. Georgiana Budeanu, care ocupă în prezent o funcție de Key Account Manager pe zona de fresh. Proiectul de fresh pe care compania dorește să îl dezvolte în 2023 îi aparține în întregime dnei. Budeanu, ceea ce înseamnă că dumneaei se va ocupa personal de alegerea echipei proiectului. Prin urmare, în perioada următoare, Transilvania Nuts se pregătește să ofere clienților noi game de produse, adăugând în continuare produse noi în portofoliu.

„Pe zona de Canale Alternative de Vânzare, cu sprijinul colegului nostru dedicat, Adrian Udrea, Director Vânzări, astăzi avem produsele Nutribon & Yoli listate în reţele de benzinării, magazine naturiste „tip Plafar”, băcănii tradiţionale şi în zona de e-Commerce. Canalul de Traditional Trade este o piață la început de drum pentru noi, având colaborări cu reţele locale (LKA) dar, ne dorim să dezvoltăm mai mult şi acest canal de vânzare”, afirmă Directorul Comercial.

2022, anul dedicat zonei de Private Label

Transilvania Nuts și-a concentrat anul trecut atenția în zona de Private Label, pentru că a vrut să susțină furnizorii locali, și a promovat miezul de nucă din România. Marca proprie, în 2022, a fost un target îndeplinit cu succes, în condițiile în care au fost derulate parteneriate cu aproape toți clienții din IKA. Cu toate acestea, trebuie precizat faptul că societatea oferă aceeași atenție ambelor programe, atât de Private Label, cât și brandului propriu, cu deosebirea că marketingul și promovarea pe Private Label sunt în grija retailerului.

Referindu-se la brandul Nutribon, reprezentanții companiei afirmă că batoanele au crescut mai mult de cinci ori din 2020 și până în prezent. Astfel, brandul Nutribon și-a creat o notorietate de necontestat, în condițiile în care brandul devine în continuare din ce în ce mai cunoscut și mai apreciat.

În 2022, Transilvania Nuts și-a concentrat atenția în zona de Private Label, pentru că a vrut să susțină furnizorii locali, și a promovat miezul de nucă din România

Din altă perspectivă, nucă & prună este mixul preferat de consumatori, urmat de nucă & banană. Aceste două combinații conduc detașat în continuare, fiind lideri de categorie. O explicație poate fi că banana este cel mai vândut fruct din lume, iar pruna, pe plan local, este vedetă, ceea ce înseamnă că această combinație devine una perfectă.

O piață nesigură deschide calea către inovație

În condițiile unei piețe nesigure precum cea actuală, Transilvania Nuts a demonstrat precauție în privința investițiilor și și-a propus în schimb să lanseze un tip de ambalaj care să meargă pentru toate produsele. Pentru început, s-a axat pe gama Nutribon, căreia i-a creat un ambalaj unic, alegând unitatea cea mai mică, de 100 g, pentru toate mono-produsele din portofoliu (produsele standard au un gramaj cuprins între 200 – 250 de grame). O altă provocare a fost reprezentată de modificarea comportamentului consumatorilor.

Astfel, ca urmare a condițiilor din piață, s-a putut observa cu ușurință și o modificare a comportamentului consumatorului, în condițiile în care românul este mai precaut și vrea să cheltuie mai cumpătat. Dacă înainte cumpăra 250 de grame de nuci, deși voia să consume mai puțin, acum preferă soluția de 100 de grame.

În condițiile unei piețe nesigure, Transilvania Nuts a demonstrat precauție în privința investițiilor și și-a propus în schimb să lanseze un tip de ambalaj care să meargă pentru toate produsele

În categoria batoanelor sănătoase, Transilvania Nuts pregătește deja câteva proiecte pentru  jumătatea anului 2023. Mai mult decât atât, producătorul se pregătește de lansarea unor produse inovative, care vor oferi consumatorilor o alternativă la batoanele sărate sau dulci existente.

„În momentul în care am venit cu acest ambalaj unic, ne-a fost ușor să învigorăm gama de oleaginoase, semințe și fructe uscate. Odată cu acest ambalaj, am vrut să oferim un mono-produs. Spre exemplu, doar miez de nucă, doar migdale, doar fructe de pădure, și am produs acest ambalaj în care am împachetat tot ce avem pe fructe și nuci. A fost unul dintre proiectele îmbrățișate foarte bine de marile rețele comerciale de la noi”, precizează dl. Stăncioiu.

Transilvania Nuts investește în fabrici și brand

În perioada 2020 – 2021, Transilvania Nuts amintea despre achiziționarea unui teren în apropierea fabricii existente. Terenul avea o suprafață de 15.000 de metri pătrați, din care fabrica ocupa 7.000 de mp. Deocamdată, proiectul se află încă în stadiul preliminar de implementare, pentru a se găsi cea mai bună variantă de finanțare. Investiția în noua fabrică este de aproximativ 12 -14 milioane de euro, în condițiile în care se are în vedere pe viitor separarea celor 2 componente din business, cea care este axată pe activitatea de prelucrare a nucilor și vânzarea lor ca materie primă și cea de produse ambalate.

Pe lângă investițiile în modernizare, Transilvania Nuts investește în comunicare. Astfel, pentru a duce renumele produselor românești cât mai departe, compania a participat în perioada 2021-2023 în cadrul târgurilor şi expoziţiilor de profil.
Cele mai recente au fost SIAL 2022 – Paris, Franţa, 15-19.10.2022 (cel mai mare eveniment de profil din industria agroalimentară a lumii, târg internaţional emblematic de alimente), BIOFACH 2023 – Nurnberg, Germania, 14-17.02.2023 (târg internațional, specializat pe produse alimentare bio/organice, dedicat specialiștilor din domeniu) sau GASTROPAN – Braşov, România 17-19.03.2023 (expoziţie internaţională dedicată specialiștilor și antreprenorilor din panificație, cofetărie și HoReCa (Hoteluri, Restaurante şi Cafenele)).

Pentru a duce renumele produselor românești cât mai departe, compania a participat în perioada 2021-2023 în cadrul târgurilor şi expoziţiilor de profil, atât din țară, cât și din străinătate

„Transilvania Nuts a participat, pe 25 aprilie 2023, la Crowne Plaza Bucureşti, la ediţia cu numărul XI a conferinţei Private Label Innovation Show organizată de Modern Buyer. Colegul nostru, Valentin Stăncioiu, Director Comercial, a oferit, alături de alţi speakeri relevanți, o perspectivă valoroasă și a adus un aport important la dezbaterea privind viitorul brandurilor private”, mai menționează reprezentantul companiei.

Optimism pentru viitor

Pentru Transilvania Nuts, anul calendaristic 2022 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 70 de milioane lei, față de 59 de milioane lei în 2021. Acest lucru a fost făcut posibil de către o echipă de numai 100 de angajați, 100 de oameni care împărtăşesc valorile companiei (oameni, încredere, pasiune, inovaţie, responsabilitate), echipă inspirată de oportunităţile de învăţare oferite, orientarea către rezultate şi cultura diversităţii.

„În 2023, luăm în calcul creșterea businessului, deoarece echipa de management și-a propus o creștere din două cifre pentru fiecare an. Lucru pe care până acum l-am realizat și, cu acest obiectiv, mergem mai departe și în 2023. Cu siguranță va fi îndeplinit!”, a declarat, în încheiere, dl. Valentin Stăncioiu, Director Comercial Transilvania Nuts.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/smithfield-romania-se-axeaza-pe-o-dezvoltare-sustenabila/