Transport rutier de marfa

Cele mai mari probleme din domeniul transportului rutier de marfă

25.10.2019

Transport rutier de marfă. Fragmentarea excesivă afectează, în continuare, piața europeană de transport rutier de marfă. Astfel, 50% dintre expeditori lucrează cu mai mult de 30 de transportatori în același timp. Profesioniștii din sectorul aprovizionării se confruntă cu provocări complexe. Pentru a ajuta expeditorii și transportatorii să înțeleagă mai amănunțit dinamica pieței, Coyote Logistics, furnizor terț de servicii logistice, a publicat un studiu cu privire la provocările cu care se confruntă profesioniștii din lanțul de aprovizionare.

Transport rutier de marfă. Două sondaje

Studiul „The Evolution of Technology + Humanity: Building a Supply Chain for Long-Term Success” include rezultatele obținute în urma a două sondaje în rândul expeditorilor și transportatorilor. La acestea se adaugă și informațiile provenite de la clienții Coyote Logistics. Realizat în colaborare cu companiile de cercetare MakerStreet și Martec, studiul a examinat provocările cu care se confruntă factorii de decizie de pe piețele europene. Acest lucru s-a realizat pentru a înțelege care este echilibrul ideal dintre tehnologie și expertiza umană.

Transport rutier de marfă. Provocări

Cercetarea a arătat că expeditorii și transportatorii se confruntă, în mare parte, cu provocări similare. Printre acestea se numără:

  • costurile mai mari
  • creșterea complexității
  • deficitul de capacitate
  • nevoia de flexibilitate și rapiditate,
  • o mai mare vizibilitate la nivelul întregului lanț de aprovizionare

Expeditorii și transportatorii consideră că echilibrul ideal dintre tehnologie și expertiza umană în ceea ce privește activitățile din lanțul de aprovizionare este 60:40, rezultat care confirmă poziția Coyote Logistics că cele două componente trebuie să lucreze împreună pentru a avea succes.

Transport rutier de marfă. Tehnologia și expertiza umană sunt necesare

„Din experiența noastră pe piața europeană de transport rutier de marfă, știm că tehnologia și expertiza umană sunt necesare pentru a asigura succesul lanțului de aprovizionare pe termen lung”, a declarat Joel Gard, Head of Europe Coyote Logistics. „Datele obținute în urma studiului Technology + Humanity ne-au ajutat să înțelegem în profunzime provocările cu care se confruntă expeditorii și transportatorii în legătură cu noile tehnologii, ceea ce ne permite să oferim suport îmbunătățit ambelor părți – cunoștințe, resurse și informații cu ajutorul cărora își pot îndeplini și depăși obiectivele de afaceri.”

Pentru a înțelege mai bine modul în care expeditorii și transportatorii pot eficientiza lanțurile de aprovizionare, studiul a analizat 13 sarcini considerate cele mai potrivite pentru expertiză umană, funcțiile care pot fi optimizate cu ajutorul tehnologiei și cele pentru care e necesară o combinație între cele două.

Transport rutier de marfă. Expertiza

Rezultatele studiului au indicat faptul că expertiza umană este de neînlocuit în următoarele activități:

  • creative
  • decizionale
  • strategice

Aici sunt incluse și comunicarea cu clienții și rezolvarea problemelor legate de transport și livrare.

În ceea ce privește automatizarea, expeditorii și transportatorii au afirmat că tehnologia este cea mai în măsură să consolideze funcțiile operaționale, cum ar fi gestionarea stocurilor și a livrărilor.

Oportunități

Cu toate că studiul prezintă multe oportunități prin care tehnologia poate fi integrată în lanțul de aprovizionare, respondenții nu au identificat nicio funcție despre care să poată afirma că e cel mai bine deservită doar de tehnologie. Însă, ei au optat pentru un raport 60:40 în ceea ce privește echilibrul dintre tehnologie și expertiza umană în activitățile de aprovizionare.

„Cele mai bune rezultate sunt obținute atunci când tehnologia și oamenii lucrează împreună pentru a răspunde cerințelor în permanentă schimbare ale pieței și consumatorilor. Sunt interdependente, nici una nu poate lucra fără cealaltă”, a declarat Christina Botis, director de marketing în cadrul Coyote Logistics. „Tehnologia oferă vizibilitate și datele critice pentru elaborarea unei strategii a lanțului de aprovizionare, în timp ce expertiza umană este esențială pentru valorificarea instrumentelor și utilizarea datelor pentru luarea celor mai bune decizii pentru companie.”

Transport rutier de marfă. Echilibrul ideal

Așadar, pentru a obține echilibrul ideal între tehnologie și suportul uman, expeditorii și transportatorii ar trebui să înceapă prin evaluarea lanțurilor actuale de aprovizionare, pentru a identifica sarcinile care pot fi preluate de tehnologie și activitățile care ar trebui lăsate pe seama expertizei umane. Pasul următor este identificarea de către profesioniștii din aprovizionare a oportunităților de creștere a eficienței și a deficiențelor care pot fi soluționate prin intermediul tehnologiei sau al oamenilor.

Studiul complet, dar și alte materiale utile pot fi descărcate de aici: coyotelogistics.com/resources

Citește și Evoluția afacerilor în 2019. Principalele provocări și oportunități

 

 

 

 

Citiți și despre: