Slide

Stiri: Logistică

Transportatorii rutieri: Dumpingul social a fost inventat de țări precum Franța

28.08.2017

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR precizează, într-un comunicat de presă, că se arată dezamăgită de lipsa de viziune socială din discursul Președintelui Franței, Emmanuel Macron, și consideră căorice inițiativã de îngrãdire a celor patru libertãți de circulație – persoane, mărfuri, servicii și capitaluri – va duce rapid la destrãmarea Uniunii Europene.

UNTRR mai arată cã transportatorii rutieri și șoferii din Europa de Est nu le iau joburile Vesticilor, ci le fac joburile. Prin impunerea unui salariu minim și a altor mãsuri conexe statul francez își sancționeazã proprii cetãțeni și economia.

”Președintele Franței nu acceptã ca transportatorii francezi sã facã dumping social angajând muncitori din alte țãri europene la costuri reduse, însã este o problemã pe care trebuie sã o rezolve în țara pe care o conduce și nu la București și nu ar trebui sã afecteze activitatea firmelor de transport rutier internațional din România. Acestora trebuie sã li se permitã în continuare sã deruleze activitãți de transport rutier internațional cu respectarea legilor europene și naționale românești fãrã sã li se punã piedici”, conform sursei citate.

Principalul motiv pentru care firmele franceze au venit în România și au investit peste 4 miliarde de euro a fost tocmai costul redus al forței de muncã, explică transportatorii.

”Dacã Franța dorește aplicarea principiului „platã egalã pentru muncã egalã în același loc” pentru angajații estici conform loi Macron, atunci firmele românești trebuie sã beneficieze în egalã mãsurã de același principiu, respectiv „aceleași tarife comparabile pentru aceleași servicii în același loc”, prin aplicarea simultanã a legislației franceze privind costul de referințã CNR, astfel încât tarifele libere sã nu poatã fi sub costul de referințã”, potrivit Uniunii.

Reprezentații asociației mai spun că dumpingul social a fost inventat de țãri precum Franța și este prezent doar în discursul populist al politicienilor.

”La fel de bine și noi putem sã acuzãm firmele din Vest care sunt prezente în România de dumping financiar, în condițiile în care ele se finanțeazã în țãrile de origine cu 1%, în timp ce firmele românești se finanțeazã cu dobânzi de 4-5% la euro în România”, conform UNTRR.

În acest context, transportatorii solicitã Președintelui, Guvernului și Parlamentului sã se implice activ în apãrarea industriei românești de transport și a valorilor europene la care România a aderat și sã cearã liderilor europeni:

– sã opreascã interpretãrile protecționiste ale unor regulamente europene în vigoare

– sã respecte libera mișcare a persoanelor și serviciilor din Est – principii fundamentale ale proiectului european

– sã confirme continuarea drumului cãtre piața europeanã unicã de transport rutier complet liberalizatã

– sã renunțe la aplicarea forțatã a regulilor detașãrii în sectorul transporturilor rutiere și sã excludã transporturile rutiere din domeniul de aplicare al Directivei detașãrii lucrãtorilor

– sã aplice și drepturi egale firmelor de transport din est, nu doar obligații.