Trenduri în Digital Marketing pentru anul 2021

01.01.2021

Anul trecut a adus schimbări în toate planurile, inclusiv în activitatea din online, atât a consumatorilor, cât și a marketerilor. Foarte multe afaceri au fost nevoite să își mute activitatea parțial în online, pe când altele au fost supuse unui proces drastic de adaptare la criza ce a lovit toate industriile, desfășurându-și activitatea integral în online.

Având în vedere creșterea timpului petrecut în case, a crescut considerabil și timpul petrecut în online, precum și consumul de conținut – lucru demonstrat și de creșterea numărului de utilizatori ai platformelor de Social Media, atât la nivel local, cât și la nivel global, de la începutul anului și până în prezent. În România, cel puțin, comparativ cu începutul anului 2020, s-a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de utilizatori de pe toate platformele sociale.

În România, cel puțin, comparativ cu începutul anului 2020, s-a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de utilizatori de pe toate platformele sociale

Mai mult sau mai puțin surprinzător, platforma care a înregistrat cea mai mare creștere la nivel global de la începutul pandemiei a fost YouTube, având cu 43% mai mulți utilizatori care petrec mai mult timp pe platformă. (Warc.com).

Punând laolaltă toate informațiile despre mediul online din 2020 și incluzând toate schimbările întâmpinate anul acesta, agenția de Digital Marketing Marketiu pregătește în această perioadă Raportul Anual de Trenduri în Digital Marketing, în care va identifica principalele trenduri pentru anul 2021, pe care orice marketer ar trebui să le cunoască atunci când construiește strategia de marketing pentru anul care urmează.

Cele mai importante trenduri ale mediului online pentru anul următor

Conținutul video rămâne „regele” și în 2021. La începutul anului, la nivel global, conținutul video era urmărit, în medie, 2,6 milioane de ore pe săptămână, urmând ca în luna aprilie, consumul de conținut video să ajungă la 5,7 milioane de ore pe săptămână (Wistia). Observăm cu ochiul liber că utilizatorii consumă din ce în ce mai mult conținut video. De la postări, până la stories și ads, acestea au un engagement mult mai ridicat sub formă de video.

Un detaliu foarte important de ținut minte este că utilizatorii Facebook urmăresc filmulețele cu volumul dat la minim sau oprit, ba chiar sunt deranjați atunci când pornește automat sunetul. Conform unui studiu realizat de American Press Institute, peste 85% dintre filmulețe sunt urmărite fără volum. Nu uita să adaugi subtitrări filmulețelor tale, astfel încât să poți capta atenția mult mai ușor.

71% dintre utilizatorii prezenți pe Facebook consideră că Video ads sunt relevante, fapt ce explică și tendința de creștere a bugetelor pentru Social Media Marketing

Nu este mai puțin adevărat și că 71% dintre utilizatorii prezenți pe Facebook consideră că Video ads sunt relevante, fapt ce explică și tendința de creștere a bugetelor pentru Social Media Marketing. Business Insider Intelligence estimează că, la nivel global, se vor consuma $25,6 miliarde până în 2023. Businessinsider a estimat în 2017 că Facebook va fi cel mai aproape de a deveni „video only” în 2021, ceea ce nu este foarte departe de realitate.

TikTok & Instagram Reels, un instrument necesar în anul care urmează

Statisticile vorbesc de la sine: capacitatea noastră de concentrare devine din ce în ce mai scăzută, având în vedere volumul de informații la care suntem supuși în fiecare zi. În urmă cu 20 ani, un studiu realizat de cei de la Microsoft arăta că oamenii se concentrau în medie 12 secunde pe un singur lucru, urmând să ajungă la 4 secunde în anul 2015. În anul 2021, este foarte probabil ca și aceste 4 secunde de concentrare să ajungă la un număr mult mai mic, astfel că marketerii sunt nevoiți să depună eforturi uriașe pentru a capta atenția utilizatorilor într-un timp foarte scurt.

În anul ce urmează este nevoie ca brandul tău să capteze atenția din prima secundă pentru a fi relevant și pentru a fi considerat de potențialii tăi clienți

Pentru a testa această teorie pe propria piele, îți sugerăm să deschizi TikTok sau Instagram Reels pentru doar 2 minute. Numără videoclipurile vizionate integral – nu vor fi chiar atât de multe, chiar dacă lungimea lor este relativ scurtă. În anul ce urmează, este nevoie ca brandul tău să capteze atenția din prima secundă pentru a fi relevant și pentru a fi considerat de potențialii tăi clienți.

Timpul mediu petrecut pe TikTok

Cât despre timpul petrecut în aplicație, anul trecut, oamenii petreceau în jur de 52 de minute pe zi pe TikTok, conform BusinessofAps, timp care este probabil să fi crescut, având în vedere contextul actual, în care consumul de conținut din Social Media a crescut considerabil, dat fiind că începând cu primele luni ale anului trecut, majoritatea oamenilor petrec mai mult timp acasă.

În același timp, oamenii petrec tot în jurul acestui timp pe Instagram (53 de minute), și 58,5 pe Facebook, în timp ce pe Snapchat, media unei sesiuni pe o zi este de 49,5 minute.

Foarte important de reținut este că 9 din 10 utilizatori folosesc aplicația de mai multe ori în fiecare zi, potrivit TikTok

Pentru marketeri, aceste informații sunt absolut esențiale: cu cât oamenii își petrec mai mult timp în Social Media, cresc șansele ca eforturile lor de marketing să nu fie în zadar și să își atingă mai rapid obiectivele, astfel că nu uita să iei în considerare și aspectul timpului petrecut pe fiecare platformă în parte, atunci când îți realizezi strategia pentru următorul an.

Evenimentele online pe Facebook iau amploare. Anul 2020 a fost unul atipic atât pentru viața personală, cât și pentru cea profesională. Odată cu work from home, a venit digitalizarea multor altor procese, dar și trecerea în online a evenimentelor la care obișnuiam să participăm des. Facebook s-a conformat și a ajutat organizatorii de evenimente să se adapteze la această nouă „normalitate” și a venit cu update-uri utile pentru acest proces de digitalizare.

Trendul pentru 2021

Evenimentele din următorul an vor fi, cel mai probabil, susținute majoritar tot în online. Numeroși organizatori de evenimente au luat inițiativa încă de anul trecut și și-au mutat activitatea din offline în online, organizând, astfel, evenimentele avute în plan, într-o manieră diferită. Setarea prețurilor biletelor, promovarea evenimentelor online, precum și găzduirea evenimentului – toate au putut fi centralizate într-o singură pagină.

Live-streaming-urile au devenit din ce în ce mai populare, fiind singura posibilitate prin care evenimentele se puteau organiza sau prin care vedetele puteau păstra contactul cu fanii. De asemenea, diferitele platforme de videoconferință au putut fi conectate cu Facebook, astfel încât să fie transmise live. Un exemplu sugestiv despre cum ar trebui să se desfășoare un eveniment live ar fi evenimentul de sărbători al celor de la Salvați Copiii RomâniaFestivalul Brazilor de Crăciun.

Evenimentele din următorul an vor fi, cel mai probabil, susținute majoritar tot în online

Acestea sunt doar câteva tendințe pe care le vei găsi în Raportul de Trenduri de la Marketiu, pe lângă multe alte insight-uri valoroase, care te vor ajuta să îți conturezi strategia de marketing pentru anul ce urmează. Stai la curent cu ultimele noutăți și urmărește-i pe Marketiu pe Facebook, Instagram și TikTok și fii primul care descarcă Raportul de Trenduri pentru anul 2021.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/strategii-de-marketing-pe-durata-pandemiei/

 

Citiți și despre:

  • Trenduri în social media pentru 2020Trenduri în social media pentru 2020 Cele mai indicate metode implică crearea de conținut scurt, antrenant, care are capacitatea de a captiva publicul și de a crea dependență. Social media a depășit de mult bariera dintre personal și […]
  • Cum poate fi construită o identitate de brand puternică?Cum poate fi construită o identitate de brand puternică? Identitatea unui brand înseamnă mai mult decât o paletă cromatică și un logo, înseamnă o viziune și un concept aplicate unitar. În ziua de azi, devine din ce în ce mai greu pentru o afacere, indiferent că […]
  • eCommerce 2020: Ce schimbări au fost în piața din România?eCommerce 2020: Ce schimbări au fost în piața din România? Anul 2020, anul marketingului online, a venit cu o digitalizare „forțată” pentru toate afacerile, fie mici sau mari. Fie că ne referim la antreprenori sau la oamenii de marketing, toți au fost nevoiți să se […]
  • BusinessMark, evenimente concept propriu online si offlineBusinessMark, evenimente concept propriu online si offline Odată cu restricțiile impuse de pandemie, compania a trebuit să se reinventeze, livrând 16 conferințe online în 2020. BusinessMark, compania care oferă servicii integrate B2B și care are drept principală […]
  • BookLand se implică în educația tinerilor de mâineBookLand se implică în educația tinerilor de mâine Renovând și dotând școlile din zonele defavorizate, asociația a reușit anul trecut să schimbe în bine viitorul elevilor din 14 școli rurale. Cu un an înainte de lansarea Târgului urban de carte BookLand, […]