Trenduri în social media pentru 2020

01.01.2020

Cele mai indicate metode implică crearea de conținut scurt, antrenant, care are capacitatea de a captiva publicul și de a crea dependență. Social media a depășit de mult bariera dintre personal și profesional. În ziua de azi, ca urmare a faptului că oamenii își petrec atât de mult timp pe rețelele sociale, tot mai multe companii și echipe de marketing folosesc aceste canale pentru a ajunge la potențialii consumatori.

Social media a devenit parte integrantă a vieții și rutinei zilnice a fiecăruia dintre noi. Chiar dacă manifestăm preferință pentru o anumită rețea de socializare sau alta, cu toții contribuim la acestă încărcătura informațională cu care ne confruntăm din ce în ce mai mult. Indiferent că verificăm noutățile din social media imediat după trezire sau în pauza de masă, o singură dată sau de mai multe ori pe zi, rețelele de socializare au ajuns parte integrantă din viața noastră de zi cu zi, indiferent că facem parte din categoria consumatorilor sau a companiilor.

Trenduri pentru 2020

Specialiștii din domeniu afirmă faptul că există câteva tendințe care se prefigurează încă de pe acum pentru anul următor în ceea ce privește rețelele de socializare și conținutul care va fi apreciat.

Așadar, în 2020 va continua tendința de creștere a conținutului cu caracter efemer de pe rețele de socializare. Întrucât numărul de utilizatori al acestor  rețele crește continuu, ca și numărul de branduri, apare un overload informațional. Acest lucru înseamnă că fiecare utilizator al unei rețele de socializare caută să fie targetat de către companii, acestea ducând o adevărată luptă pentru atenția clientului final.

Întrucât atenția fiecăruia dintre noi este destul de limitată, acest lucru înseamnă că în 2020 vom observa o mai bună valorificare a conținutului cu caracter efemer al brandurilor

Această tendință a fost observată și în 2019, dar va continua și pe parcursul anului 2020. Întrucât trăim totul pe repede-înainte, avem tendința să consumăm la fel și informația, chiar și pe cea din social media. Prin urmare, companiile s-au orientat către crearea de conținut scurt, antrenant, care are capacitatea de a captiva publicul și, de ce nu, de a crea dependență.

Pentru 2020, rețeta de succes pare a fi așadar crearea de povestioare cu o anumită frecvență, un conținut înalt calitativ, care surprinde esența brandului respectiv, dar care are capacitatea de a crea dependență și, bineînțeles, urmăritori.

Rețelele sociale de nișă ar putea fi avantajate în 2020

O altă tendință care va fi observată în 2020 este aceea că platformele sociale de nișă s-ar putea să capete din ce în ce mai multă valoare. În momentul de față, s-ar părea că printre cele mai populare se regăsesc Facebook, YouTube, WhatsApp, Messenger, WeChat și Insta.

În funcție de profilul consumatorului vizat sau targetat, companiile se orientează către una sau mai multe rețele de socializare. Există chiar studii în domeniu care au dovedit faptul că platformele sociale de nișă au contribuit la eficientizarea muncii angajaților, reprezentând o resursă utilă care poate fi folosită în mod constructiv inclusiv la locul de muncă.

În prezent, se pune sub semnul întrebării păstrarea like-urilor lor pentru Instagram.

Pentru că oamenii au tendința să se identifice sau se simtă valorizați în funcție de numărul de like-uri pe care le primesc pe rețelele de socializare, există posibilitatea ca pe viitor să se renunțe la această metodă de apreciere a conținutului

În decizia de a renunța la like-uri este luat în considerare inclusiv impactul pe care numărul de lor îl poate avea asupra sănătății mintale a utilizatorilor rețelelor de socializare. Cel mai probabil, se va înregistra o migrare către varianta de reclame plătite, astfel încât companiile/utilizatorii vor putea primi informații suficiente cu privire la impactul postărilor, într-o altă formă.

Extinderea comerțului electronic, în continuare în trend

O altă tendință pentru 2020 vizează extinderea comerțului electronic. În plus, în anul care de abia începe, se observă faptul că video conținutul va domina piața, întrucât reprezintă în momentul de față cea mai antrenantă formă de conținut.

Conform unui studiu efectuat de Cisco, până în 2022 circa 82% din conținutul online va fi reprezentat de conținutul video. Acesta reușește să surprindă esența, dar și să captiveze publicul țintă, reprezentând o formă extrem de apreciată de a intra în contact cu branduri diferite, de a cunoaște misiunile și valorile unei companii, dar și aspecte „behind the scenes” care creează un sentiment de familiaritate și de apropiere.

Este cunoscut faptul că alegerea unui anumit brand este un comportament determinat de emoțiile consumatorului, nicidecum de statistici sau fapte

Deci, pentru a fi în trend în 2020, specialiști în marketing recomandă să vă orientați către conținut scurt, captivant, dar care reușește în același timp să implice și să captiveze utilizatorul de rețele sociale. Puteți în plus să încercați să folosiți rețele sociale de nișă, să vă extindeți activitatea în domeniul comerțului electronic și, bineînțeles, să realizați conținut video pentru compania dumneavoastră. Indiferent că sunteți furnizori de servicii sau produse, este important să oferiți urmăritorilor un motiv să o facă.

Prudență și inovație

Chiar dacă recomandarea generală este de a-i studia și a le urma exemplul celor care s-au bucurat deja de succes, este bine totuși să încercăm să inovăm în ceea ce privește prezența companiei noastre în social media, să facem astfel încât conținutul nostru să atragă consumatorul final și să îl determine să acceseze mesajul, să încerce să afle mai multe și să devină client.

Un alt aspect foarte important este ca, în final, clientul să recomande brandul, să îi convingă și pe cei din jur de valoarea lui, creând astfel în timp o comunitate cu aceeași viziune și valori, care să susțină un brand și să contribuie într-o anumită măsură la evoluția acestuia, influențând în bine viața de zi cu zi a miliarde de oameni din întreaga lume.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/10-motive-sa-folosesti-social-media-marketing/

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Cum poate fi construită o identitate de brand puternică?Cum poate fi construită o identitate de brand puternică? Identitatea unui brand înseamnă mai mult decât o paletă cromatică și un logo, înseamnă o viziune și un concept aplicate unitar. În ziua de azi, devine din ce în ce mai greu pentru o afacere, indiferent că […]
  • Idei de afaceri profitabile pentru anul 2020Idei de afaceri profitabile pentru anul 2020 Idei de afaceri profitabile 2020. Pentru a avea succes trebuie să răspundeți, prin business-ul lansat, unei nevoi sau unei dorințe a populației. Vreți să lansați o afacere care să fie profitabilă pe termen […]
  • Destinații de vacanță pentru 2019Destinații de vacanță pentru 2019 Vizitatorii încep să fugă de destinațiile „prea turistice”, în favoarea celor mai puțin populare. Se spune că 2019 va fi anul destinațiilor mai puțin cunoscute și exotice. Sau cel puțin așa consideră […]
  • Cum se oferă cadouri în mediul de business?Cum se oferă cadouri în mediul de business? A oferi cadouri în mediul de afaceri este un proces diferit față de cel din familie. De multe ori ne gândim să oferim cadouri cu diverse ocazii colegilor de birou, şefilor sau altor persoane cu care lucrăm, […]