Slide

Stiri: Companii

Tripsta a avut în 2015 vânzări de 514,6 milioane euro

25.05.2016

2015 a fost un an plin pentru Tripsta, dat fiind că a însemnat atât fuziunea cu airtickets® în primăvară, cât și o creștere relevantă în ce privește cele mai importante aspecte de business, în ciuda crizei economice din Grecia vara trecută.

Cu vânzări totale de 514,6 milioane euro în 2015 (creștere de 12,22%), principala sursă de venit pentru Tripsta anul trecut au fost biletele de avion, care au adus în total 509 milioane euro, în creștere cu 11,95% față de anul precedent și reprezentând 98,9% din totalul veniturilor companiei. Anul trecut a însemnat și o creștere importantă a serviciilor suplimentare oferite de către tripsta, cea mai mare creștere fiind înregistrată de către serviciul de închiriere de mașini (216%), urmat de cel de rezervare de hoteluri (64%).

Topul 3 al piețelor emergente în rețeaua tripsta anul trecut este ocupat de Norvegia, Suedia și China, în timp ce piețele care au avut cele mai mare contribuții au fost Marea Britanie, Germnia, S.U.A., Franța Australia și Grecia – astfel, Marea Britanie își menține locul fruntaș deținut și în 2014, când era urmată de Rusia și de Germania (care acum ocupă locul secund).

“Atunci când ne uităm înainte, suntem încurajați de posibilitățile pe care le avem. Ne vom concentra pe cei trei piloni ai dezvoltării tripsta: un focus pe OTA multimodală, Customer Experience & Loyalty și o cultură centrată pe date. Lucrăm să devenim o OTA multimodală, prin îmbrățișarea produselor noastre principale și oferirea unei selecții ample de opțiuni de călătorie drept răspuns cererii în creștere a pasagerilor”, a declarat Philipp Brinkmann, Co-Fondator și CEO, Tripsta.

În data de 30 septembrie s-a înregistrat un nou record al vânzării de bilete, 7.801 fiind vândute în acea zi în rețeaua tripsta, în timp ce ziua în care s-au realizat cele mai multe rezervări a fost 1 decembrie, când 5.452 de rezervări au fost finalizate. Numărul mediu al rezervărilor realizate în întrega rețea într-o oră a fost de 260 în 2015, în timp ce numărul mediu de bilete vândute într-o oră s-a ridicat la 389 anul trecut.

Împărțirea între bărbați și femei a utilizatorilor la nivel global vede un număr mai mare de rezervări fiind făcute de bărbați, 59,05% din totalul rezervărilor fiind gestionate de ei, în timp ce femeile sunt responsabile pentru 40,95% din totalul rezervărilor.

Dispozitivele de tip desktop continuă să fie preferatele utilizatorilor tripsta atunci când fac rezervări (fiind folosite pentru 78,5% din totalul rezervărilor), în timp ce rezervările de pe dispozitive mobile reprezintă 21,5% din total, în creștere însă față de cei 17% din 2014.

Cea mai populară perioadă pentru rezervarea vacanțelor în 2015 a fost luna noiembrie – cu 139.531 de rezervări realizate – în timp ce luna cel mai puțin populară pentru rezevări – cu doar 105.675 – a fost august.

Rezultatele globale din rețeaua Tripsta arată ca perioadă preferată de utilizatorii companiei pentru călătorit luna decembrie 2015 (127.271 rezervări), o perioadă medie a fost februarie (70.518 rezervări) în timp ce cea mai populară perioadă pentru călătorit a fost 14-20 decembrie care a înregistrat anul trecut 36.072 de rezervări.

Companiile aeriene preferate în 2015 au fost Aegean Airlines (93.854 rezervări), urmată de SAS (54.726 rezervări), Turkish Airlines (52.681 rezervări), Air Berlin (39.811 rezervări) și Iberia (35.310 rezervări).

În ce privește companiile aeriene low cost preferate topul 5 e alcătuit din Ryanair (25.045 rezervări), urmat de JetStar Asia (13.690 rezervări), Germanwings (5.518 rezervări), Norwegian (5.242 rezervări) și Tiger Airways Singapore (5.042 rezervări)

Zborurile și rutele domestice au fost foarte importante în toate piețele în care tripsta are operațiuni, ele fiind în principal conexiuni între capitale și ale orașe din respectivele țări.

Zborurile domestice românești nu au făcut excepție de la regulă, cele mai importante zboruri interne conectând alte orașe importante de capitala București.

Echipa Tripsta a continuat să crească în 2015, ajungând la 262 angajați până la 31 decembrie (în creștere cu 51% față de anul precedent), ca urmare a 76 de noi angajări în toate birourile și pe toate pozițiile din rețea și un număr total de 16 trainees.