UNIQA Asigurări contestă amenda primită de la Consiliul Concurenței

05.12.2018

UNIQA Asigurări anunță că va contesta decizia Consiliului Concurenței. Compania precizează că a luat la cunoștință informațiile cuprinse în raportul transmis de către Consiliul Concurenței, ca rezultat al investigației privind creșterea prețurilor RCA în perioada 2012 – 2016, precum și despre decizia autorității.

UNIQA Asigurări a fost sancționată cu 2,9 milioane de euro.

UNIQA Asigurări: Considerăm acuzațiile ca fiind nefondate

”Subliniem faptul că prin activitățile întreprinse, compania a acționat numai în conformitate cu condițiile legii precum și în conformitate cu interesele clienților săi, iar UNIQA Asigurări va contesta decizia, considerând acuzațiile ca fiind nefondate”, spun reprezentanții companiei de asigurări.

Totodată, compania de asigurări își asigură clienții că în perioada 2012 – 2016 politica sa de tarifare RCA, a fost bazată exclusiv pe:

  • strategia independentă de afaceri a companiei
  • studii actuariale complexe
  • date istorice legate de daunalitatea pe segmente de risc
  • expertiză tehnică specifică

UNIQA Asigurări, pierderi însemnate pe segmentul RCA

În această perioadă, pe segmentul RCA, UNIQA Asigurări a înregistrat constant pierderi însemnate. Uneori acestea au fost aproape de dublul mediei pieței.

În plus, în majoritatea anilor din perioada respectivă, daunele plătite pe acest segment au depășit încasările din RCA. Prin urmare, UNIQA Asigurări a primit în mod constant infuzii de capital din partea acționariatului său pentru a acoperi aceste pierderi.

Strategia companiei UNIQA Asigurări

Prin urmare, începând cu anul 2014, UNIQA Asigurări a traversat o perioadă de schimbări majore în ceea ce privește strategia de vânzare, produse și servicii care a vizat balansarea portofoliului și limitarea pierderilor.

Compania a adoptat o politică prudentă în ceea ce privește expunerea pe segmentul RCA. Această decizie a venit în contextul în care, în ultimii ani, acest segment s-a confruntat cu un aflux de daune și a decis creșterea expunerii pe linii de business profitabile.

Plata daunelor

În ceea ce privește segmentul RCA, UNIQA s-a axat pe diferențierea acestui produs în termeni de calitate. Așadar, compania deține unul dintre cele mai scurte termene de plată a daunelor. De asemenea, aceasta are și cea mai mare rată de onorare a acestora în termenul legal.

Ce spune conducerea UNIQA Asigurări?

“De-a lungul celor aproximativ 10 ani de activitate pe piața din România, UNIQA Asigurări a investit constant în metode de optimizare a produselor și serviciilor. De altfel, întreaga noastră activitate se desfășoară conform legislației în vigoare și în spiritul transparenței totale, promovând atât pe plan intern, cât și extern onestitatea, moralitatea și atitudinea deschisă și proactivă. În acest sens, UNIQA Insurance Group și UNIQA Asigurări au derulat proiecte interne de combatere a fraudelor și de promovare a bunelor practici în rândul angajaților, fiind un partener de încredere al clienților săi”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.

Citește și UNSAR și nouă companii de asigurări, amendate de Consiliul Concurenței cu 53 milioane euro. Motivul? Prețul RCA

 

 

Citiți și despre: