Slide

FMCG

Univer – condimente sănătoase pentru toate gusturile

01.07.2015

Care sunt produsele care cresc vânzările pe plan local? Cu 15 ani de experiență pe piața din România, compania Univer este sucursala locală a Univer Product ZRT din Ungaria, societate care a împlinit nu mai puțin de 67 de ani de activitate privind fabricarea și comercializarea condimentelor și produselor alimentare specifice, precum sucuri de fructe, concentrat de legume, gemuri sau mâncare pentru bebeluși.

Cu materii prime de calitate, compania mamă a creat acum 40 de ani un model de cultivare propriu, bazat exclusiv pe producători locali de încredere, care activează pe o rază de 80 de kilometri în jurul localității Kecskemét. În prezent, producția funcționează în cinci puncte de lucru, în care investițiile sunt unele continue, pentru a veni în orice moment în întâmpinarea dorințelor clienților. “În România, în prezent avem nouă grupe de produse, din care una a fost lansată în 2014, este vorba de Extra Gemurile Univer. În prezent, portofoliul este format din 81 articole, care sunt ambalate în diferite gramaje, de la 15 mililitri, la 10 kilograme, și tipuri de ambalaj, pliculeț, tub aluminiu, tub plastic, pahar, borcan, sticlă, flacon, smart pack, sac sau găleată. Cele mai noi sunt gemurile extra, maioneza light, sosul hamburger. Toate acestea pot fi admirate pe site-ul www.Univer.ro”, ne-a declarat Zoltan Olah, directorul general UNIVER PRODUCT SRL.

Distribuție

Cu sediul în Baia Mare, toate activitățile companiei privind logistica și comerțul sunt coordonate de aici.

Societatea are însă și alte două puncte de lucru în județul Cluj, la Vâlcele, și lângă București, la Ștefăneștii de Jos, locații de unde este distribuită marfa în toată țara. „Comercializăm produsele marca UNIVER pe ambele canale comerciale: comerțul modern, mă refer la lanțurile de magazine, la Key Acount-uri, și cel tradițional: firmele de distribuție care plasează marfă la magazinele mici, de cartier, în comune și la sate. Colaborăm cu majoritatea multinaționalelor care sunt în România prezente. Pe parte de tradițional, am reușit în ultimii ani să semnăm numeroase contracte cu firme de distribuție în județe în care eram descoperiți”, explică directorul general UNIVER PRODUCT.

Oficialii companiei spun că planurile de viitor implică extinderea distribuției și câștigarea de cotă de piață la produse precum ketchup și maioneză.

Vânzările locale

Cele mai bine vândute produse UNIVER în România sunt maioneza, ketchupul, muștarul și sosul de usturoi, dar și produsele pe bază de ardei, precum Piros Arany, Gulyaskrem și Eros Pista, câștigă din ce în ce mai mult teren, iar vânzările sunt în continuă creștere, spun oficialii companiei.

În ceea ce privește efectele crizei economice, Zoltan Olah, directorul general UNIVER PRODUCT, explică faptul că a sfidat criza și a profitat de potențialul și oportunitățile pieței, indiferent de perioada pe care o parcurge aceasta. Sondajele prin care cota de piață a societății este în continuă creștere, din anul 2007 și până în prezent, sunt dovadă a faptului că optimizările continue în portofoliu au avut un rezultat benefic. “Creștem dinamic și pe segmentul HORECA. Multe din produsele noastre își merită locul în bucătăriile hotelurilor și restaurantelor din România. Suntem conștienți că este nevoie de informare, comunicare și dialog în vederea comunicării către piață și recunoașterii de către aceasta a avantajelor oferite de produsele UNIVER. Odată convinși șefii bucătari să încerce vreun produs de al nostru, bătălia este câștigată, pentru că produsul de fiecare dată confirmă. Recunosc însă că suntem în urmă față de colegii din Ungaria, unde există deja o divizie separată, care activează în vederea înlesnirilor comenzilor pe piața HORECA”, a adăugat Zoltan Olah. 

 

Odată convinși șefii bucătari să încerce vreun produs de al nostru, bătălia este câștigată – Zoltan Olah, directorul general UNIVER PRODUCT

 

Piața din România este, așadar, considerată cu un potențial uriaș, iar strategia UNIVER este de a crește cu pași mărunți, dar constanți. 

Planuri de viitor

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 29 de milioane de lei, iar pentru 2015 este estimată o creștere la 32 de milioane de lei.

Privind planurile de viitor, strategia UNIVER pe termen lung este direcționată către creșterea continuă a vânzărilor, astfel ca brandul să devină la fel de cunoscut precum în Ungaria, unde în prezent societatea este lider de piață la multe dintre categoriile de produse comercializate. “Pe termen scurt și mediu, conform cu sloganul nostru <Noi am ales calitatea!.. Voi?> încercăm să inovăm, îmbunătățim calitatea produselor, a ambalajelor. Facem asta prin implementarea ultimelor tehnologii de producție, prin modernizarea și retehnologizarea unităților noastre de producție. Pentru noi este foarte importantă părerea consumatorilor noștri. Pe baza acestor păreri și sugestii, la câteva articole am modificat rețete în trecutul apropiat”, explică oficialul UNIVER.

Dovadă a faptului că societatea este în continuă dezvoltare a produselor în conformitate cu cerințele pieței este și faptul că UNIVER a modificat modul în care erau utilizați aditivii alimentari în rețetele produselor. “Pe baza răspunsurilor consumatorilor societăţii UNIVER PRODUCT, s-a consolidat cererea evidentă, ca firma noastră, alături de păstrarea gusturilor mult apreciate, să dezvolte produse care nu conţin aditivi alimentari cu număr E, adică sunt fabricate 100% din materiale naturale. În baza acestei cereri din partea consumatorilor, în vara anului 2015 firma noastră, în categoriile de produse ketchup şi muştar, începe vânzarea de produse care corespund cerinţelor, adică nu conţin deloc E-uri, totuşi păstrează gusturile mult apreciate ale condimentelor noastre. În baza marcajului verde de pe grafica produselor noastre, care evidențiază lipsa E-urilor din conținutul produsului, consumatorii noştri pot fi siguri asupra faptului că muştarul şi ketchupul lor preferat nu conţin niciun fel de aditiv cu semn E. UNIVER PRODUCT se angajează ca în viitor să extindă gama de produse care nu conţin E-uri”, ne-a declarat Zoltan Olah, directorul general UNIVER PRODUCT.