Companiile şi-au schimbat strategia de business, o mare parte dintre acestea luând în calcul vânzări de active în următoarea perioadă,arată raportul EY – Global Corporate Divestment Survey.
Astfel, o treime dintre cei chestionaţi au în vedere aceste operaţiuni în următorii doi ani, vânzările de active devenind la fel de importantă ca şi preluarea de active.
“Ritmul de inovare, schimbarea modelelor de achiziţie şi revenirea modestă a creşterii economiei globale îi obligă pe liderii de business să-şi reevalueze periodic portofoliile şi obiectivele strategice pentru a maximiza creşterea companiilor lor. Vânzarea – deşi duce adesea la o scădere pe termen scurt, poate genera creştere pe termen lung, câtă vreme capitalul este redistribuit în dezvoltarea activităţilor de bază ale companiei, în extinderea pe noi pieţe sau în dezvoltarea de noi produse”, au explicat realizatorii studiului.
Studiul a fost realizat la nivel global în rândul a 700 de directori executivi.
Legat de prima care i-ar atrage la masa negocierilor, o mare parte dintre aceştia (80%) au afirmat că sunt deschişi pentru aceste operaţiuni, iar o primă de 30% ar fi suficientă. Cu toate acestea, 20% dintre directorii chestionaţi afirmă că nu ar renunţa un activ valoros, oricare ar fi valoarea primei.
În plus, peste jumătate dintre cei chestionaţi (55%) nu exclud o vânzare completă a business-ului. Nivelul celor care ar alege vânzarea doar a unei divizii sau unităţi este mai mic, de doar 34% dintre repondenţi.
Ţinând cont de opţiunile de creştere pe care le au prin vânzarea de active, dezvoltarea pieţei de fuziuni şi achiziţii din acest an va depinde şi de noua strategie adoptată de companii.
“În contextul recentului raport al EY cu privire la dezinvestire ca opţiune în piaţa de M&A, se poate conchide că piaţa s-a maturizat şi acest sentiment global este replicat şi de către jucătorii prezenţi în România”, a afirmat Mihai Pop, Manager, Asistenţă în Tranzacţii, EY România.
Astfel, în ţara noastră se pot regăsi multe subsidiare ale unor companiile multinaţionale care, în urma unor negocieri, pot fi vândute.