Retailerul german Hornbach raportează revenirea pe creștere la capitolul vânzări pentru primul semestru al anului fiscal 2013-2014. Conform unui comunicat de presă remis de compania care patronează retailerul în primele șase luni ale anului cifra vânzărilor a crescut cu 1,8 la sută, atingând la 1,83 miliarde de euro.
„Având în vedere vremea rece din primăvară, ceea ce am obţinut în primul semestru nu poate sub nicio formă să fie catalogat drept un rezultat demn de luat în seamă. În ceea ce priveşte vânzările, nu doar că am recuperat terenul pierdut, dar am reuşit chiar să depăşim cifrele din anul precedent. Datorăm acest lucru în primul rând magazinelor noastre de pe teritoriul Germaniei, care au devansat încă o dată competiţia şi au câştigat o cotă de piaţă şi mai mare”, a declarat Albrecht Hornbach, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.
La nivelul business-ului internațional grupul Hornbac a reușit să recupereze teren pe lunile de vară din anul curent, chiar dacă condiţiile macroeconomice au fost dificile. În comparaţie cu anul precedent, vânzările nete din celelalte ţări europene au crescut cu 0,5% în cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2013/2014, indicând o creştere pozitivă pentru prima dată din primăvara anului 2011.
„Acest lucru ne-a permis să reducem cu mai bine de jumătate deficitul de 6,1% înregistrat în primul trimestru. Acest lucru ne face să sperăm că efectele negative ale crizei datoriilor suverane din zona euro vor dispărea treptat din pieţele internaţionale unde suntem prezenţi şi că com vedea o îmbunătăţire a încrederii consumatorilor în acestea”, a mai spus Albrecht Hornbach.
Grupul Hornbach a fost fondat în anul 1877 ca o afacere de familie, fiind momentan printre liderii de piață al magazinelor de construcții și grădinărit la nivel european. În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara.