Vânzările de aluminiu procesat ale Grupului Alro au crescut, în condiţiile în care piaţa, la nivel mondial, a fost în scădere. Astfel, în primul semestru, grupul a raportat vânzări de 1,02 miliarde de lei, față de 1,06 miliarde de lei, în aceeaşi perioadă a anului trecut.
De asemenea, EBITDA a ajuns la 20,6 milioane de lei, comparativ cu un indicator EBITDA negativ de 1,8 milioane de lei.
Producătorul de aluminiu a mai anunţat că a înregistrat, în primul semestru al anului, o pierdere netă ajustată de 80 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată de17 milioane de lei în perioada corespunzătoare din 2013.
Cifra de afaceri a fost de 966 milioane de lei, comparativ cu 1,02 miliarde de lei, în semestru 1 din 2013.
“Doi factori principali majori au continuat să afecteze rezultatele Alro în primul semestru al acestui an: pe de o parte, piaţa internaţională a aluminiului, unde cererea este încă scăzută, iar, pe de altă parte, la nivel local, ne-am confruntat cu preţuri ridicate ale energiei”, a declarat Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro.
Acesta a mai spus că, cu toate acestea, pe baza ultimilor evoluţii, compania speră că piaţa va continua să se îmbunătăţească.
În plus, recentele modificări legislative implementate la nivelul Uniunii Europene în ceea ce privește taxele pentru energie demonstrează preocuparea față de industria europeană.
“Aceşti doi factori, la care se adaugă strategia noastră de creştere a competitivităţii şi a eficienţei operaţiunilor,ne dau încrederea să continuăm strategia noastră de dezvoltare pe termen lung în România”, a mai spus Marian Năstase
Alro a înregistrat o ușoară creștere a producţiei de aluminiu primar, comparativ cu prima jumătate a anului precedent, de 2%, precum și o creștere a volumului de aluminiu procesat de 5%.