Piața auto a cunoscut o scădere acută în primul trimestru, cu o scădere de 18,6 la sută față de aceeași perioadă a anului precedent. Astfel, au fost vândute doar 34.978 de autoturisme noi, ritmul de scădere al vânzărilor fiind menținut la 19,4 la sută conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
„În continuare, vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (75% din total în iunie). Astfel, pe fondul demarării târzii a Programului «Rabla», dar şi a accesului dificil la credite, vânzările către persoanele fizice reprezintă la 6 luni doar 19% din total (în creştere totuşi faţă de primele 5 luni, când acest procent era de 15%). Pentru comparaţie, în primul trimestru din 2012 (după 3 luni de funcţionare a Programului «Rabla») acest raport era de 31% persoane fizice şi 69% persoane juridice. În plus, continuă să se manifeste în piaţă impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 102.000 unităţi la autoturisme şi 21.500 la vehicule comerciale, au o creştere de 38%, respectiv 6% faţă de 2012. Din aceste cifre rezultă că la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vândut în România au fost aduse alte 4,1 rulate”, precizează APIA, conform agenției Mediafax.
Topul pe mărci este format din Dacia, cu 8.494 unităţi vândute (29,3% din total), Volkswagen (3.450 unităţi / 11,9%), Skoda (2.347 unităţi / 8,1%), Renault (1.754 unităţi / 6,1%), Ford (1.622 unităţi / 5,6%) şi Hyundai (1.361 unităţi / 4,7%).
Sursă: Mediafax.ro