Vânzările de Black Friday 2020. Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează că ediţia din acest an a Black Friday va avea o creştere medie a vânzărilor cu 20%, comparativ cu anul trecut. Avansul va avea loc pe fondul creşterii generalizate a consumului în primele nouă luni şi a migrării masive a clienţilor în online, pe toate categoriile de produse.
Vânzările de Black Friday 2020. Un an complicat
Cu toate că 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerţul electronic a cunoscut o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ARMO îl anticipează atât de Black Friday, cât şi de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta.
„Membrii ARMO estimează că vânzările de Black Friday vor creşte cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfăşura cu precădere în online chiar şi pentru magazinele tradiţionale, care vor livra la distanţă. Magazinele din asociaţie au raportat deja creşteri semnificative pe toate categoriile de produse în ultimele luni, cu excepţia turismului, şi s-au pregătit pentru o cerere substanţial crescută din partea clienţilor”, spune Florinel Chiş, director executiv ARMO.
Vânzările de Black Friday 2020. Obiceiuri de consum
În ultimele nouă luni, ca urmare a contextului generat de pandemia de coronavirus, consumatorii şi-au schimbat obiceiurile de cumpărături şi au migrat către mediul online, unii pentru prima dată.
Odată expuşi la diversitatea de servicii, produse şi preţuri mai bune, aceştia şi-au modificat radical percepţia legată de comerţul tradiţional, astfel că 50% dintre respondenţii celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societăţii, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru cumpărături online, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plăţile digitale.
Eforturile magazinelor online
Eforturile magazinelor online, precum şi apetenţa clienţilor pentru această nouă experienţă de cumpărături sunt confirmate şi de statisticile oficiale ale Institutului Naţional de Statistică (INS): consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant în primele nouă luni, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât şi cel non-alimentar (+3,9%). În septembrie, creşterea medie este şi mai mare. Consumatorii şi-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanţe în investiţii pentru propria locuinţă, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le uşureze procesul de telemuncă.
Vânzările de Black Friday 2020. Un moment istoric
„În acest context, este un moment istoric, pentru că este primul an când Black Friday şi sărbătorile de iarnă vor avea loc preponderent în online, iar comercianţii din România sunt pregătiţi pentru a răspunde tuturor aşteptărilor clienţilor, care s-au modificat substanţial odată cu adoptarea unui comportament de consum digital”, a mai spus Florinel Chiş.
Citeşte şi dm drogerie markt: stabilitate prin adaptarea la nevoile clienților și angajaților