Piata auto din Romania

Vânzările de mașini în 2019. Datele publicate de APIA

18.10.2019

Vânzările de mașini în 2019. Piața auto din România a consemnat, în perioada ianuarie – septembrie 2019, o creștere solidă (+ 9,7%), în contrast cu evoluția din alte state europene, conform datelor APIA. De asemenea, în luna septembrie, se raportează pentru România o creștere a pieței totale de 15,7% comparativ cu luna similară a anului anterior.

Vânzările de mașini în 2019. O creștere continuă a pieței din România

Așadar, după primele nouă luni din 2019, se înregistrează o creștere generală de 9,7% comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În acest context, este de reținut faptul că, spre deosebire de majoritatea statelor UE, România are o creștere continuă a pieței în ultimele 12 luni (o singură lună fiind în scădere).

Pe de altă parte, referitor la vânzările de autoturisme noi din UE, este de remarcat faptul că grupul celor cinci țări (FR, D, IT, ES și UK) care, împreună, totalizează 75% din piața auto a UE, înregistrează în primele 9 luni din 2019, o scădere generală de 1,2% comparativ cu aceeași perioadă din 2018.

Vânzările de mașini în 2019. Țările în care piața auto este în scădere:

  • Spania -7,4%
  • UK –2,5%
  • Franța -1,3%
  • Italia -3,1%

Singura piață care nu este în teritoriul negativ și care datorită mărimii sale, are un impact semnificativ asupra evoluției de ansamblu, Germania, înregistrează la 9 luni o creștere totală de 2,5%.

Vânzările de mașini în 2019. Achizițiile făcute de firme

În România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care realizează 57% din totalul achizițiilor de autoturisme din primele nouă luni ale lui 2019. Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime nouă luni (54.558 unități) este cu 29,5% superior celui din perioada similară a anului trecut (când se înregistrau doar 42.127 unități).

Vânzările de mașini în 2019. Achizițiile făcute de persoane fizice

Prin urmare, și ponderea achizițiilor realizate de către persoanele fizice a crescut pe ansamblul perioadei analizate, de la 37% în 2018 la 43% în 2019.

În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele nouă luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 329.231 unități, cu 5,1% mai puține decât în 2018, având și o structură de vârstă îmbunătățită (cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani).

Vânzările de mașini în 2019. Cele mai vândute mărci

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 40.893 unități, urmată de către:

  • Volkswagen, cu 13.043 unități
  • Renault, cu 11.978 unități.

Dacia, cu 38.797 unități, conduce top-ul la categoria autoturisme, iar Ford (2.751 unități) pe cel de la vehicule comerciale ușoare.

După Dacia, cu cele 38.797 unități (30,5% cotă de piață, realizată pe volum în creștere cu 8,4% față de 2018), urmează Volkswagen cu 11.499 unități (9,0% cotă de piață și un volum în creștere cu 2,8% față de 2018); Renault 10.470 unităţi (8,2% din total piață și un volum în creștere cu 20,6%), Skoda 10.370 unități (8,1% cotă de piață și un volum mai mare cu 4,5%) și Ford 8.330 unități (6,5% cotă de piață și un volum în creștere cu 19,9%).

Vânzările de mașini în 2019. Cele mai vândute modele

Pe modele, cu cele 15.781 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele nouă luni din 2019, urmat de Dacia Duster cu 9.150 unități, Dacia Sandero 8.560 unități, Renault Clio 4.451 unități și Skoda Octavia 3.909 unități.

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația după 9 luni din 2019 se prezintă astfel:

  • România, o pondere de 30,5%
  • Germania 17,8%
  • Cehia 10,5%
  • Turcia 9,7%
  • Spania 8,3%

Citește și Înghețata Cremola ajunge și în supermarketurile Carrefour

 

 

 

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Vânzările de mașini în 2019. Datele publicate de APIA

  1. Pingback: Autostrada Lugoj-Deva lotul 3 - restrictii viteza | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.