Slide

Stiri: Retail

Vânzările magazinului IKEA din România, în creştere

20.10.2014

Vânzările magazinului IKEA din România au crescut, în perioada 1 septembrie 2013 – 31 august 2014, cu 6,45%, la 468, 5 milioane lei. În acelaşi timp, 3.232.810 persoane au trecut pragul magazinului, cu 30.820 mai multe față de anul precedent, și au plecat acasă cu 13.258.148 produse IKEA.

„Ne dorim să fim mai buni an de an și să îi cunoaștem mai bine pe clienții noștri. Dacă îmbunătățirea ofertei de produse este preocuparea constantă la nivel global, local ne dorim să răspundem cât mai bine nevoilor românilor. Faptul că România ocupă locul 4 între țările în care compania IKEA este prezentă, din punct de vedere al satisfacției clienților, este un mare motiv de bucurie. Românii apreciază foarte mult un raport bun între preț, calitate si design și credem că numărul de peste 3 milioane de vizitatori care au trecut pragul magazinului nostru demonstrează acest lucru”, a declarat Cornel Oprișan, Retail Manager IKEA România.

Din cele 13.258.148 de produse vândute, 60% au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii și decorațiuni. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living și baie) a avut cel mai mare succes, cu 15.691 de bucăți cumpărate. Dintre accesorii și decorațiuni, familia de tigăi, oale, borcane şi ustensile de bucătărie IKEA 365+ a atins și anul acesta cel mai mare  număr de vânzări, cu 281.653 de bucăți vândute.

Departamentul IKEA FOOD, compus din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro a înregistrat vânzări cu 3% mai mari față de anul trecut.

„Anul de catalog 2014 s-a încheiat cu rezultate foarte bune. Tema catalogului, „Bucură-te de fiecare moment petrecut acasă”,i-a inspirat pe români să își personalizeze casele astfel încât să se bucure și mai mult de timpul petrecut alături de cei dragi. Credem că am reușit să creștem interesul pentru mobilarea și decorarea casei prin soluțiile prezentate în magazin și prin ajutorul oferit clienților de către colegii noștri. Iar pentru fanii IKEA care nu au cum să ajungă la magazinul din București, am lansat pe 15 iulie serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu”, spune Mihaela Mureșan, Marketing Manager IKEA România.

În ceea ce priveşte serviciul de comenzi online, într-o lună și jumătate de la lansare compania ajuns la 3.500 de comenzi plasate.

Din totalul comenzilor plasate până la 31 august 2014, aproximativ 17% dintre comenzi au fost plasate din București, iar restul din țară, cele mai multe comenzi fiind din județele Cluj, Timiș, Iași și Constanța. După numărul de bucăți comandate, cele mai vândute articole au fost: ceasul de perete RUSCH (426), scaunele pentru copii MAMMUT (220),măsuța LACK (139) și scaunul pliant TERJE (98). Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 22.000 lei.

Sustenabilitatea a jucat un rol esențial și anul acesta în magazinul companie din București. Toată energia electrică consumată de magazinul IKEA provine din surse regenerabile (hidro, eolian, solar, biogaz). În plus, echipa magazinului IKEA a dezvoltat proiectul „Împreună pentru casele familiale din SOS Satul Copiilor Bucureşti”, în cadrul căruia trei case familiale au fost mobilate cu produse de mobilier și decorațiuni în valoare de 270.000 lei.