Slide

Stiri: Retail

Magazine online de haine

Vânzările online în România 2020: 5,5 miliarde de euro

18.06.2020

Vânzările online în România 2020. În contextul crizei generate de pandemia coronavirus și de perioada de izolare, vânzările online de produse fizice cu amănuntul au avut creșteri semnificative. La finele lui 2020, acestea vor fi cu 28% mai mari decât în 2019.

Vânzările online în România 2020. Estimări

Valoarea vânzărilor se va situa la aproape 5,5 miliarde de euro, conform estimărilor companiei de consultanță în management Horváth & Partners, făcute atât pe baza propriilor observații din piață, cât și a statisticilor Eurostat și GPeC.

Vânzările online în România 2020. Creşterea şi în următorii ani

Reprezentanții companiei estimează că vânzările online își vor continua creșterea și în 2021, când vor atinge o valoare de 6,5 miliarde euro, cu 18% mai mult decât în 2020.

Ponderea cumpărăturilor online din totalul vânzărilor retail a devenit din ce în ce mai mare.

Vânzările online în România 2020. Anunţul făcut de Horváth & Partners

„În 2019, valoarea vânzărilor online pe segmentul retail s-a ridicat la 4,3 miliarde euro, cu 20% peste 2018, ceea ce înseamnă o pondere de 9% din totalul vânzărilor. În martie 2020, am observat o creștere de 5% a vânzărilor online, față de luna anterioară. În aprilie 2020, creșterea vânzărilor online comparativ cu martie 2020 a fost de 12%. Canalul online a continuat să crească și estimăm că ponderea acestuia va ajunge la 12%, până la finalul lui 2020. Românii au ales să cumpere online mai mult decât de obicei în contextul pandemiei COVID-19, care a dus la închiderea spațiilor comerciale considerate neesențiale și la evitarea spațiilor aglomerate, cum sunt supermarketurile. Această modificare în comportamentul consumatorilor este una de durată, deoarece climatul de incertitudine post-izolare se menține, iar oamenii vor continua să cumpere online mai mult decât în anii trecuți”, consideră Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Rezultatele din primele patru luni

În primele patru luni din 2020, vânzările totale de retail au înregistrat o scădere, per ansamblu, de 19% față de aceeași perioadă a anului precedent. Aceste scăderi au fost vizibile încă din martie, în special pe categorii de produse cum sunt:

  • textilele
  • bunurile electronice
  • mobila
  • cărțile

În același timp, a fost vizibilă și orientarea multor consumatori către e-commerce, iar estimările Horváth & Partners vizează că în 2021, ponderea online-ului în totalul vânzărilor retailerilor va ajunge la aproape 14%, ceea ce va însemna că în doi ani, acest canal va crește în importanță cu peste 50%.

„Dincolo de pierderile economice care s-au înregistrat atât în retail, cât și în alte domenii cum sunt HoReCa, industria producătorilor de autoturisme sau în turism, cred că trebuie să vedem și puținele beneficii pe care le-a adus această criză. Unul dintre ele este și accelerarea digitalizării României, nu doar la nivelul antreprenorilor care s-au văzut nevoiți să își mute activitatea din offline în online, dar și în ceea ce privește modul în care oamenii cumpără. Există un potențial semnificativ de creștere pentru e-commerce, câtă vreme doar 23% din populația României a făcut achiziții online în 2019, situându-ne pe penultimul loc din UE, înaintea Bulgariei.

În ceea ce privește companiile, cred că este mai important decât oricând să își concentreze atenția spre canalele de vânzare online, iar unul dintre cele mai bune moduri de a crește profitabilitatea este adoptarea modelelor de stabilire dinamică a prețurilor sau dynamic pricing. Acest lucru înseamnă stabilirea prețurilor online, în funcție de datele pe care le ai, și care trebuie adaptate periodic, cu privire la categoria de clienți căreia i te adresezi. Din experiența noastră practică, o strategie bună de dynamic pricing poate crește vânzările cu până la 20% în decursul unui an de la implementare”, adaugă Kurt Weber.

Citeşte şi Termen depunere declaraţie unică 2020. Anunţul făcut de ANAF