AFI Europe România a înregistrat în primul trimestru al anului un venit operațional net (NOI) de aproape 9 milioane de euro, reprezentând o creștere cu 8,1%, în comparație cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creșterea a fost generată în cea mai mare parte de cele două clădiri noi de birouri AFI Park 2 și AFI Park 3.
Mall-ul AFI Palace Cotroceni din București, activul cel mai mare și mai important al companiei, a generat în perioada analizată un venit operațional net (NOI) de 7,4 milioane de euro, reprezentând o creștere de 1,3 %.
Centrul comercial era evaluat la 401 milioane de euro la 30 septembrie 2014.
Vânzările retailerilor din AFI Palace Cotroceni (cifra de afaceri), cu excepția hipermarketului, au crescut cu 9,3%, în comparație cu aceeași perioadă a lui 2014. Rata de ocupare crescut, de asemenea, la 99%.
Venitul operațional net al mall-ului AFI Palace Ploiești a fost de peste 1 milion de euro în primul trimestru, iar vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 21,7%, în comparație cu aceeași perioadă a lui 2014. Gradul de ocupare actual al mall-ului din Ploiești este de 99%.
“AFI Europe România a încheiat T1 cu rezultate operaționale și financiare excelente. Venitul operațional net al activelor noastre generatoare de venit din România a crescut cu 8%, cu o rată de ocupare medie de 98%. Noile clădiri de birouri AFI Park 2 și AFI Park 3 au contribuit la veniturile operaționale nete ale companiei, așa cum va fi și cazul AFI Park 4&5 când vor fi finalizate la sfârșitul anului. În plus, avem în plan demararea construcției unor proiecte noi, precum AFI Business Park, situat pe Bulevardul Progresului, și proiectul cu destinație mixtă din Bucureștii Noi”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe România.
La ora actuală, clădirile de birouri AFI Park 4&5, cu o suprafață totală închiriabilă de 32.000 mp, se află în construcție și finalizarea lor este planificată pentru ultima parte a anului..
.AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a raportat o creștere puternică a profitului cu 126% (în monedă israeliană), atingând o valoare de aproape 12 de milioane de euro, și un venit operațional net (NOI) de 20 de milioane de euro, reprezentând o creștere cu 9% (în monedă euro), în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
Rezultatele financiare au fost influențate de ratele de schimb valutar între moneda unică europeană (EUR) și moneda națională a Israelului (ISR) și de vânzarea AFI Palace Pardubice, care a generat, până la vânzarea acestuia în ultimul trimestru al anului trecut, 1,4 milioane de euro pe trimestru.