Veniturile Telekom au ajuns la 137,1 milioane de euro, în primele trei luni din 2016

05.05.2016

Telekom România a înregistrat în primul trimestru al anului o creştere de 9,5% a veniturilor, la 137,1 milioane de euro. De asemenea, baza de clienţi ai serviciilor de broadband mobil a avansat cu 15,3%. În plus, baza de clienți business a crescut cu 5,5%.

“Primele trei luni din 2016 reflectă o performanță pozitivă a veniturilor aferente operațiunilor mobile, în timp ce veniturile operațiunilor fixe au scăzut, parțial pe fondul descreșterii pe segmentul de voce fixă. Oferta de servicii convergente fix-mobil sub umbrela MagentaONE rămâne un motor de creștere important pentru Telekom Romania, cu un avans de 30% în primul trimestru al anului curent față de finalul anului 2015. În plus, datele mobile au generat o creștere solidă a bazei de clienți pentru serviciile de broadband mobil, atât pe segmentul rezidențial, cât și pe segmentul business”, a spus Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

Pe de altă parte, rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru trimestrul I din 2016 arată o scădere a veniturilor, dar o tendință pozitivă pe segmentele-cheie precum serviciile integrate fix-mobil, respectiv TV. În T1 2016 veniturile au fost de 137,1 milioane euro, cu 7,8% mai scăzute decât în T1 2015. ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T1 2016 a fost de 20,5 milioane euro, cu 37,5% mai mică decât în T1 2015.

Telekom Romania Communications a înregistrat 270.000 de clienți MagentaONE pentru serviciile integrate fix-mobil, cu 62.000 mai mulți comparativ cu finalul anului 2015. Această creștere a generat venituri mai mari pentru serviciile mobile cu 83% în T1 2016 versus T1 2015.

Pe segmentul TV, baza de clienți a crescut cu 2,5% în T1 2016 comparativ cu T1 2015, până la 1,449 milioane, în timp ce veniturile aferente acestuia s-au menținut relativ stabile, cu o scădere de 1% în T1 2016 vs. T1 2015. Veniturile generate de abonamentele IPTV au avut cea mai mare rată de creștere în comparație cu alte tehnologii TV în T1 2016 vs. T1 2015. În ceea ce privește FTTx, eforturile s-au concentrat în continuare pe creșterea penetrării acestei tehnologii în zonele deja acoperite. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru serviciul de Internet de mare viteză și de televiziune interactivă (IPTV).

Numărul abonaților de Internet broadband a scăzut în T1 2016 cu 1,8% la 1,195 milioane comparativ cu aceeași perioadă a anului 2015, iar veniturile au scăzut cu 4% de la un an la altul.
Veniturile de pe segmentul wholesale al Telekom Romania Communications au crescut în T1 2016 cu 2,1% comparativ cu T1 2015.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a crescut cu 1% în T1 2016 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 4,827 milioane.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 113 milioane euro în T1 2016, reprezentând o creștere cu 9,5% față de primul trimestru al anului 2015. Veniturile din servicii aferente primului trimestru al anului au fost de 77,1 milioane euro, în scădere cu 1,9% față de T1 2015.

Veniturile din serviciile de broadband mobil au înregistrat o creștere de 6,4% în T1 2016 față de același trimestru al anului trecut, iar baza de clienți ai serviciilor de broadband mobil a crescut cu 15,3% în aceeași perioadă. Numărul de clienți 4G a crescut de 6 ori (629%) în T1 2016 față de T1 2015, în timp ce traficul de date 4G a crescut de aproape 8 ori (780%) raportat la aceeași perioadă. În plus, 93% din telefoanele mobile vândute de Telekom Romania Mobile Communications în primul trimestru al acestui an au fost de tip smartphone.

La sfârșitul primului trimestru al anului 2016, baza totală de clienți (inclusiv Zapp) a fost de 5,654 milioane, în scădere cu 4% față de T1 2015. Baza de clienți postpaid a rămas relativ stabilă în acest trimestru, cu o creștere de 0,8% față de T1 2015, reprezentând 29% din baza totală de clienți.

Segmentul de business a menținut o evoluție pozitivă în T1 2016, cu o creștere a bazei de clienți business cu 5,5% de la un an la altul și cu o creștere puternică a bazei de clienți pentru serviciile de broadband mobil, de 16,7% în T1 2016 față de T1 2015.

 

 

Citiți și despre:

  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]
  • Rezultate financiare bune pentru Telekom în RomâniaRezultate financiare bune pentru Telekom în România Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications au publicat principalii indicatori de performanță pentru al doilea trimestru din 2016, încheiat la 30 iunie 2016, conform datelor […]
  • Câţi clienţi avea Telekom la finele lunii septembrie?Câţi clienţi avea Telekom la finele lunii septembrie? În primele nouă luni ale anului, Telekom România a raportat o stabilitate pe anumite segmente precum cel mobil, o rată de creștere constantă pe segmentele cheie ale Telekom Romania, precum serviciile […]
  • Telekom, un an de prezenţă pe piaţa din RomâniaTelekom, un an de prezenţă pe piaţa din România Telekom România sărbătoreşte un an pe piața locală prin lansarea celei mai avantajoase oferte destinate înreegii familii. Astfel, după primul an de prezență pe piața românească a brandului, ofertele […]
  • Veniturile Orange România au scăzut cu 2,7%, în 2014Veniturile Orange România au scăzut cu 2,7%, în 2014 Veniturile Orange România au ajuns, în 2014, la 909 milioane de euro, din care 233 milioane de euro în ultimul trimestru. Astfel, veniturile totale ale operatorului de telefonie au înregistrat o scădere cu […]