Slide

Stiri: Companii

Viitorul pietei muncii este remote

Viitorul pieței muncii este remote

28.07.2021

Viitorul pieței muncii este remote. Pe măsură ce activitatea angajaților devine mai flexibilă, în special în ceea ce privește locul de unde aceștia aleg să și-o desfășoare, asistăm la noi tendințe care apar pe piața muncii, printre care posibilitatea de a lucra din afara orașului sau a țării de domiciliu.

Viitorul pieței muncii este remote. Ce îşi doresc angajaţii?

Conform celui mai recent sondaj realizat pe platforma BestJobs, mai mult de jumătate dintre angajați (57%) au declarat că și-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraș sau chiar din altă țară, cel puțin temporar. În ciuda acestei preferințe, doar 21,5% sunt de părere că angajatorul le-ar permite acest lucru.

Companiile au început să își aducă angajații la birou în număr din ce în ce mai mare. Potrivit sondajului BestJobs, în cazul a peste jumătate dintre respondenți (51%), angajatorii insistă ca aceștia să muncească preponderent de la birou.

Aşadar, 56% dintre respondenții sondajului au spus că în prezent lucrează exclusiv de la birou. Doar 26% dintre ei își desfășoară activitatea numai de la distanță.

Munca de acasă, 3 zile pe săptămână

Cu toate acestea, 60% dintre participanții la sondaj ar prefera să lucreze de acasă cel puțin 3 zile pe săptămână. Jumătate dintre aceștia și-ar dori să nu meargă deloc la birou.

Din perspectiva lor, lucrul la distanță deschide noi oportunități profesionale: tot mai mulți angajați se văd lucrând de acasă inclusiv pentru companii din străinătate. Astfel, 72% au spus că nu exclud posibilitatea să accepte un job într-o companie din afara țării, cât timp li se permite să aleagă de unde își desfășoară activitatea.

„După o lungă perioadă de adaptare, angajații par că au prins gustul lucrului de acasă, sau mai degrabă al beneficiilor pe care le-au descoperit de când lucrează de la distanță. Acum nu mai vorbim doar de un sistem hibrid birou-acasă, ci se pune problema chiar de a muta biroul în afara țării, cel puțin în anumite perioade, mai ales dacă activitatea le permite. De cealaltă parte, companiile vor să își aducă angajații la birou, pentru a nu irosi costurile. Devine clar că e nevoie ca biroul, așa cum îl știm, să se transforme pentru a se acomoda la noile nevoi ale angajaților, dar și pentru a mulțumi managerii”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.

Tendinţe

Două treimi (66%) dintre angajații chestionați pe BestJobs confirmă tendința de a lucra de la distanță ca fiind reprezentativă pentru viitorul pieței muncii.

Principalele beneficii pe care le aduce lucrul de la distanță, conform angajaților români, sunt:

  • o mai mare flexibilitate (36%)
  • mai mult timp pentru viața personală (23%)
  • posibilitatea de a lucra la proiecte extra și a suplimenta veniturile (19%)
  • o mai bună capacitate de concentrare (13%).

Totodată, 31% sunt de părere că munca de la birou nu va deveni de domeniul trecutului. Printre beneficiile asociate lucrului de la birou, respondenții enumeră:

  • interacțiunea cu colegii (36%)
  • un mai bun echilibru între viața personală și cea profesională (35%)
  • o mai bună capacitate de concentrare (6%)
  • chiar șanse mai mari de promovare (5%).

Citeşte şi Cu ce probleme se confruntă companiile când vine vorba de munca remote?