Warehouse Management System, managementul eficient al depozitelor

01.04.2021

Gestionarea cu succes și eficiență a unui depozit ocupat și complex se bazează pe controlul și amplasarea stocului în depozit. Romanian Business Consult este de 30 de ani principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru retail și totodată partenerul de încredere pentru companii din domenii precum industria alimentară, logistică, distribuție și producție industrială, care doresc să-și optimizeze afacerile prin îmbunătățirea sistemelor IT cu care lucrează și a proceselor tehnologice din companie. În prezent, compania oferă un portofoliu complex de soluții IT pentru piața de retail și pentru piața automatizărilor industriale, cu scopul de îmbunătățire continuă a fluxurilor operaționale și de creștere a afacerii. În plus, pentru a răspunde prompt cerințelor pieței, Romanian Business Consult oferă servicii de integrare, project management, de consultanță IT, de dezvoltare software personalizată, de consultanță privind conformitatea fiscală din România, de certificare și de implementare, rămânând în continuare prima opțiune a partenerilor din retail și din alte industrii, dar și unul dintre cei mai importanți jucători IT de pe piață.

Întreaga activitate a Romanian Business Consult poate fi caracterizată prin două aspecte esențiale: inovația în operațiuni și excelența în implementare

„Știm cum să integrăm soluții noi de IT și să le dezvoltăm în funcție de cerințele clienților. Înțelegem în detaliu nevoile lor, un exemplu fiind asistarea operațională în desfășurarea proiectelor 24/7 prin Helpdesk și Call Center, asigurându-ne că suntem mereu acolo când este nevoie de noi. Avem consultanți și specialiști cu experiență care pot proiecta fluxuri complexe pentru piața de retail si industrie”, ne-a declarat George Constantinescu Director Comercial și Operațiuni Romanian Business Consult.

Warehouse Management System

Warehouse Management System reprezintă o soluție care se adresează companiilor medii spre mari, care au număr mare de depozite în administrare și care permite un management și o evidență extrem de exactă a inventarului, din momentul primirii mărfurilor și până la expediția acestora.

Soluția permite reducerea costurilor prin eliminarea birocrației, dar și a eventualelor greșeli care pot să apară în activitate.

Warehouse Management System permite un management și o evidență extrem de exactă a inventarului

Warehouse Management System oferă în plus detalii exacte cu privire la inventarul mărfurilor către toate departamentele interesate, fiind în plus un sistem extrem de flexibil și care se poate adapta caracteristicilor fiecărui depozit în parte.

„Prin algoritmii implementați în toate fazele fluxurilor, pornind de la cei de stocare, cu locații dinamice bazate pe clase de rotație ABC sau clase de înălțime și lățime de unități de transport, metodele de picking folosite  precum și politicile de rutare ale operatorilor în cadrul operațiunilor de picking sau algoritmi care țin cont de tipul echipamentelor logistice atunci când prin alegerea lor au loc optimizări, fac din sistemul WMS o unealtă care va îmbunătăți cu adevărat atât spațiul folosit, cât și costurile de operare, explică Dl. Adrian Marinică, Industry Solution Manager în cadrul Romanian Business Consult.

Folosirea sistemului menționat permite optimizarea spațiului existent, scăderea cheltuielilor operaționale, asigură o vizibilitate crescută a inventarului, dar permite și o eficientizare optimă a activității, o urmărire precisă a materialelor și optimizarea lanțului de producție. În plus, WMS oferă și beneficii legate de automatizarea internă, servicii mai bune pentru clienți, precum și posibilitatea de a fi upgradată în continuare.

LogIQ, un sistem modular ierarhic

LogIQ este un sistem modular ierarhic, în sensul că la nivelul cel mai de jos există definirea de nomenclatoare (locații, produse, utilizatori, client), pe acestea bazându-se toate modulele, precum cel de recepție, asigurarea calității, stocare, picking, definiri de rute și livrări, până la sistem de raportare, alerte și sisteme de backup. LogIQ este o soluție software Warehouse Management System avansată pentru întreprinderi de producție, distribuție și retail și furnizori de logistică terți (3PL), care poate fi utilizată de organizații de toate dimensiunile.

Folosirea acestui sistem permite o eficientizare maximă a strategiilor de recepție, stocare și livrare a produselor, prioritizarea sarcinilor, implementarea standardelor corecte de productivitate și sporirea eficienței logistice.

„Smithfield, lider de piață în domeniul creșterii animalelor și cel mai mare producător de carne de porc din România, beneficiază deja de această soluție, care permite atât gestionarea fluxului în și între depozitele de congelare, cât și al celor de fresh, folosind o bază de date Oracle. Sistemul folosește metoda scanării codurilor de bare, fiind o soluție 100% online care poate fi folosită atât pe terminale mobile cu Windows sau Android”, explică Dl. Marinică.

„Am realizat cu success implementarea pentru un client de top și putem să spunem azi cu mândrie că Smithfield este gestionat prin sistemul WMS al RBC, anume LogIQ. A fost un proces complex, fazele implementărilor modificându-se de mai multe ori. Planul de inițiere a proiectului începea cu depozitele de fresh de la Timisoara și cele de congelatoare, însă ulterior au fost lăsate la urmă, pornind implementarea cu cele din Buftea. Un alt factor care trebuie luat în seamă este cel legat de noile condiții de muncă generate de conjunctura actuală, care ne-a arătat că nu numai mutarea de la birouri acasă poate avea loc, dar și că implementarea și pornirea unui sistem de WMS poate fi facută online, fără prezența noastră acolo. Acest lucru era de neconceput până acum, iar realizarea lui s-a făcut printr-o implementare la standarde de înaltă calitate, reprezentând un mare succes pentru noi”, detaliază Viorel Ruicu, Manager IT Proiecte în cadrul RBC.

Principalele avantaje ale LogIQ sunt reprezentate de reducerea inventarului și a costurilor cu forța de muncă, creșterea capacității de stocare, a calității serviciilor oferite și acurateței inventarului

„Considerăm echipa RBC de dezvoltatori ai aplicației de Warehouse Management un partener de încredere al Smithfield România. Aplicația a fost implementată pentru toate depozitele de produse finite și gestionează în acest moment cu succes operațiunile logistice din aceste zone, în pofida diverselor cerințe ale unui număr mare de clienți foarte exigenți și a unui program de livrări extrem de încărcat. De remarcat disponibilitatea echipei, cunostințele foarte bune de best-practice din domeniu și flexibilitatea cu care au integrat ideile echipei noastre logistice în soluția existentă”, a declarat Mihai Milchi, Director IT, Smithfield.

În plus, plus LogIQ permite preluarea automată de greutăți din cântare industriale, platformă pentru mașini, cântărire pe furca stivuitoarelor, lize sau cântare fixe pentru paleți, reducând astfel erorile de cântărire. Sistemul este gândit de așa manieră încât permite optimizarea traseului și a lungimii totale de deplasare, ținând cont în același timp de greutatea mărfurilor.

LogIQ optimizează procesele de intrare și ieșirile, precum și toate subprocesele aferente;

  • Este ușor de folosit, atât de către cei care sunt familiari cu tehnologia, cât și de ceilalți;
  • Este ușor interfațabil cu sistem de tip ERP, folosind tehnologia EDI;
  • Se interfațează rapid și eficient cu sisteme de automatizare pentru stocare, transport, picking, sortare, cântărire etc.;
  • Optimizează spațiul pus la dispoziție în depozit;
  • Folosește eficient resursele (atât operatorii, cât și echipamentele logistice);
  • Oferă vizibilitate asupra stocurilor în timp real;
  • Permite o trasabilitate maximă asupra operațiilor din depozit.

„LogIQ oferă flexibilitate pentru a accepta „Picking by SKU” și „Picking by Order”, adică selectarea unei singure comenzi, și permite tipărirea avizelor/etichetelor de expediere. Procesul de selectare a comenzilor este conceput în mod robust pentru a îmbunătăți eficiența operațională și poate fi controlat printr-o aplicație Android/Windows pentru a sorta articolele după comandă. Vizibilitatea în timp real în depozite este necesară pentru a elimina blocajele. LogIQ simplifică complexitatea manipulării mai multor tipuri de împachetări pentru același SKU în operațiunile de intrare și de ieșire”, mai spune Dl. Marinică.

Locația mărfurilor, esențială pentru un management eficient al depozitelor

Un management eficient al depozitelor poate fi realizat numai în cazul în care se cunoaște în permanență locația mărfurilor ce urmează a fi expediate. Prin folosirea soluției LogIQ, fiecare depozit poate fi caracterizat prin aspecte precum tipul, dimensiunea, capacitatea de greutate, fiind luate în calcul regulile operaționale care se aplică în acest caz. Folosirea acestui sistem permite obținerea unor rapoarte grafice care pot fi folosite de companie, pentru a planifica corespunzător și pentru a lua decizii corecte, având în vedere faptul că pot fi obținute rapoarte care includ o mare varietate de date, vizualizate sub diferite forme, care pot fi exportate către alte aplicații, dar și reproduse sub diferite formate.

LogIQ include rapoarte standard precum rapoarte ale clienților, inventare, istoric de date, trasabilitatea operațiilor și rapoarte de stoc și mișcări

„Gestionarea cu succes și eficientă a unui depozit ocupat și complex se bazează pe controlul și amplasarea stocului în depozit. Este esențial ca stocul să fie amplasat în cele mai potrivite locații, pentru a optimiza capacitatea de stocare și a crește eficiența resurselor. Este esențial ca echipa să aibă control și vizibilitate în orice moment. Acesta este rolul esențial pe care îl îndeplinește LogIQ, un adevărat simbol al inovației și al excelenței în implementare”, a declarat, în încheiere, Dl. Adrian Marinică, Industry Solution Manager în cadrul Romanian Business Consult.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/romanian-business-consult-preia-compania-ropeco-bucuresti/