Ziua Îndrăgostiţilor: Dating-ul prin ochii tinerilor din România

14.02.2017

Dorinţa întemeierii unei familii şi împărtăşirea aceloraşi valori sunt cele mai importante criterii ale tinerilor în alegerea partenerului de viaţă. În perioada 23-31 ianuarie 2017, Cult Market Research a realizat un studiu cantitativ despre dating-ul din ziua de azi şi despre aşteptările lor de la parteneri. Rezultatele sunt reprezentative la nivel naţional pentru tinerii cu vârste între 14 şi 35 de ani.

„Ne imaginăm o situație în care zece tineri din România ar discuta despre datingul de astăzi. Dintre aceştia, doi sunt de părere că social media (ex. Facebook, Twitter etc.) ajută tinerii să îşi găsească adevărata dragoste şi trei cred că aplicaţiile de dating (ex. Tinder) şi social media facilitează găsirea unui partener sexual. Restul tinerilor sunt de părere că social media şi aplicaţiile de dating nu ajută la întâlnirea unui partener sexual sau sentimental”, se arată în studiu citat.

Tinerii bărbaţi sunt mai optimişti decât femeile cu privire la rolul social media şi aplicaţiilor de dating în găsirea unei partenere. Tinerii care nu au un partener şi cei care sunt într-o relaţie, dar nu sunt căsătoriţi, cred că aplicaţiile de dating şi social media facilitează găsirea unui partener sexual într-o mai mare măsură decât ceilalţi.

Cum arată partenerul ideal în ochii tinerilor?

Tinerii participanţi la studiu au lucrat la un portret robot al partenerului ideal. Cele mai importante cinci semnalmente sunt: doritor să îşi întemeieze o familie, să împărtăşească aceleaşi valori, să fie compatibil sexual şi emoţional şi să aibă simţul umorului.

Tinerii bărbaţi îşi doresc, mai mult decât femeile, ca partenerele lor să aibă un aspect fizic plăcut şi să aibă o chimie sexuală cu acestea. De asemenea, pentru bărbaţi este mai important nivelul studiilor partenerei decât pentru femei.

„Tinerele femei cred, mai mult decât bărbaţii, că un partener ideal ar trebui să fie orientat spre carieră, să aibă casă, maşină şi să dispună de resurse financiare. A fi într-o relaţie implică o responsabilitate foarte mare pentru 8 din 10 dintre tinerii respondenţi. Totuşi, când discutăm despre legarea destinelor prin căsătorie, doar 6 din 10 tineri sunt de acord că aceasta implică o responsabilitate prea mare”, se mai arată în studiu.

Pe de altă parte, nu există diferenţe semnificative între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte gradul de responsabilitate identificat în relaţii şi căsătorie. Persoanele singure sau într-o relaţie serioasă cred mai mult decât ceilalţi tineri că a te căsători implică o responsabilitate prea mare pentru tineri.

 

 

Citiți și despre:

  • CFR: 50% reducere de Valentine’s Day şi DragobeteCFR: 50% reducere de Valentine’s Day şi Dragobete În luna iubirii, pentru zilele de 14 şi 24 februarie 2018, CFR Călători pune în vânzare bilete la jumătate de preț pentru îndrăgostiți / parteneri de călătorie cu trenul. Prin oferta „Plimbaţi-vă în doi!! […]
  • Surprize la Therme de Ziua ÎndrăgostițilorSurprize la Therme de Ziua Îndrăgostiților Therme Ziua Îndrăgostiților. Pentru mii de cupluri din țară și din străinătate, Therme pregătește o experiență unică. Este vorba de cel mai exotic Valentine's Day. Astfel, complexul de wellness din nordul […]
  • Cum a arătat Valentine’s Day pe Internet?Cum a arătat Valentine’s Day pe Internet? În condiţiile în care, în România, tendinţa generală este spre o creştere tot mai mare a consumului de informaţii şi a documentării utilizând dispozitivele mobile, acest trend s-a păstrat şi pentru ziua de 14 […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Auchan lansează o campanie specială pentru Ziua ÎndrăgostiţilorAuchan lansează o campanie specială pentru Ziua Îndrăgostiţilor În luna februarie, retailerul Auchan anunţă lansarea unei campanii promoţionale destinată lunii iubirii: "Împarte daruri din inimă!". Astfel, în perioada 7-14 februarie, în magazine reţelei, clienţii pot […]