Dacă sudul Bucureştiului poate fi asociat, în special, cu o nouă destinație rezidențială post-criză, zona de est a Capitalei a cunoscut în ultimii ani o evoluție pe termen lung, îmbinând opțiuni variate de locuințe noi, disponibile în ansambluri rezidențiale, cu facilități necesare confortului cotidian, de la transport în comun la modalități de petrecere a timpului liber, ceea ce a transformat-o într-un punct de atracție pentru investitori.
Astfel, accesibilitatea zonei, precum și legătura acesteia cu celelalte cartiere ale orașului au devenit în ultimii ani două din principalele motive pentru care zona de est a Bucureştiului se bucură de popularitate. În condițiile unui trafic tot mai crescut, posibilitatea de a parcurge cu ușurință drumul zilnic de acasă la locul de muncă devine un criteriu de alegere tot mai frecvent.
Zona de est are marele avantaj de a fi conectată direct la rețeaua de metrou, legând estul de vestul orașului prin Magistrala M3 Anghel Saligny – Preciziei a cărei rută traversează centrul orașului. Rețeaua supraterană de transport public este și ea bine deservită de tramvaie, autobuze și troleibuze, conectând zona cu celelalte puncte cardinale ale orașului.
Cartierele din estul Bucureștiului nu sunt legate ideal doar de interiorul orașului, ci au acces facil și spre Autostrada A2 spre Constanța sau spre Șoseaua de Centură, completând un mix ideal privind amplasarea.
„Dezvoltarea zonei a adus cu sine și o extindere a facilităților căutate de familiile moderne în viața de zi cu zi. Estul Bucureștiului pune la dispoziție locatarilor din apropiere variante diverse de shopping sau de petrecere a timpului liber, în imediata vecinătate existând galerii comerciale extinse, precum Iris Titan Shopping Center, Metro, Decathlon sau Jumbo, dar și formate reduse pentru cumpărături, în genul magazinelor de proximitate sau a supermarketurilor precum Mega Image sau Lidl”, afirmă reprezentanţii Adama.
Conform acestora, potențialul zonei nu se oprește aici, pe termen mediu și lung fiind deja anunțate investiții pentru realizarea celui de-al doilea magazin IKEA din România, dar și un fashion outlet centre, în timp ce dezvoltarea cea mai apropiată de livrare este viitorul mall din Titan.
Unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari prezenți puternic în zona de est a orașului este și Adama, companie deținută integral de IMMOFINANZ Group. Până la momentul actual, Adama a livrat peste 950 de apartamente în cinci ansambluri finalizate, fiind și compania care a reluat prima, încă din 2012, investițiile post-criză în zonă. Acestea ating o valoare de 14,1 milioane euro pentru construcția celei de-a doua faze de dezvoltare a ansamblurilor Edenia Titan și Evocasa Optima.
„Zona de est a Bucureștiului este o piatră de temelie pentru Adama, având aici dezvoltate cele mai multe apartamente din totalul de peste 1.700 livrate până în prezent. Este punctul de la care am plecat pentru a ne pune în practică misiunea, aceea de a impune un standard de calitate înalt în sectorul rezidențial din România”, declară Alina Necula, Head of Marketing & Sales Adama Group.
În contextul atragerii tot mai multor investiții private recente, dezvoltarea zonei de est a Capitalei a beneficiat și de alocarea de fonduri publice pentru modernizarea zonelor publice, a spațiilor verzi, sectorul 3 fiind printre cele mai verzi sectoare ale Bucureștiului. Contextul favorabil dezvoltării este completat de modernizarea rețelei de transport supraterane în zona Bd. Liviu Rebreanu – Nicolae Grigorescu și proiectarea încă de la început a unor bulevarde late, „aerisite”, ce facilitează deplasarea. În plus, strategia din perioada imediat următoare include planuri de modernizare a intrării în București prin Bd.