Asociația Națională a Brokerilor de Afaceri din România ajută la profesionalizarea intermedierilor de afaceri

01.05.2019

Pentru dezvoltarea propice a activității de intermediar de afaceri, ANBAR  a înființat Școala de Brokeraj în Afaceri. Asociația Națională a Brokerilor de Afaceri din România (ANBAR) este organizația care reunește profesioniștii implicați în domeniul  intermedierilor de afaceri din România (Brokeri de Afaceri). Obiectivele Asociației Naționale a Brokerilor de Afaceri din România sunt în această etapă de a dezvolta în România conceptul de brokeraj de afaceri, total necunoscut în țara noastră până la înființarea ANBAR.

Popularizarea conceptului se face în principal prin interacțiunile asociației atât cu oamenii de afaceri, cât și cu consultanți și alte categorii profesionale, care prin natura activităților lor desfășoară activități de intermediere de afaceri, dar și prin intermediul cursurilor de Brokeraj de Afaceri și al întâlnirilor de networking pe care asociația le organizează periodic.

Obiectivele declarate ale asociației sunt de a dezvolta în România conceptul de brokeraj de afaceri

Până la urmă, obiectivul ANBAR este de a profesionaliza activitatea de intermediere de afaceri la un nivel comparabil cu cel al țărilor avansate în acest domeniu.

„Apreciem că pentru a se dezvolta într-un cadru global, mediul de afaceri românesc are nevoie de informație de afaceri actualizată. Aș putea să spun că este nevoie chiar de o anticipare a schimbărilor și respectiv a oportunităților care apar – iar ANBAR își propune să fie un distribuitor al acestei informații de afaceri”, ne-a declarat Dl. Valentin Preda, Președintele Asociației Naționale a Brokerilor de Afaceri din România (ANBAR).

Oferta de cursuri de pregătire a ANBAR

Asociația Națională a Brokerilor de Afaceri din România a reușit până acum pregătirea unui număr de peste 150 de membri, dintre care 5 au fost din străinătate, în principal consultanți de afaceri, brokeri imobiliari și de credite care au dorit să își extindă aria de expertiză și în zona de intemedieri/brokeraj de afaceri.

Cursurile oferite de Școala de Brokeraj în Afaceri sunt predate de traineri cu experiență în afaceri internaționale. Acestea se adresează atât nivelului basic de pregătire în domeniul intermedierii de business, persoanelor care doresc să profeseze meseria de broker de afaceri, cât și celor cu experiență, care doresc să se pună la curent cu noile oportunități de afaceri și cu noile tehnici de lucru aferente activității de intermediere de afaceri.

Interesul principal al membrilor ANBAR este de a valorifica informația de afaceri pe care o dețin și, implicit, de a face bani din intermedierea de afaceri

Cursul de Brokeraj de Afaceri are o durată de trei zile și presupune o investiție de 245 de Euro. Ca urmare a celor trei zile de training, participanții vor dobândi cunoștințe despre cum pot câștiga bani intermediind la nivel profesionist vânzarea de afaceri, realizarea de parteneriate și asocieri între oameni de afaceri și companii, obținerea de finanțări, facilitarea accesului pe piețe internaționale pentru companii românești și respectiv intrarea pe piața românească a firmelor străine (comerț, import-export etc.).

În plus, vor afla ce așteptări au clienții de la un Broker de Afaceri, modalitățile de lucru, fee-urile de consultanță și de succes care pot fi solicitate în schimbul activităților desfășurate, dar și despre cum se stabilește dacă o propunere de afacere este fezabilă sau nu sau despre cum decide brokerul de afaceri dacă să accepte sau să refuze mandatul de la client.

Cursuri intensive de pregătire, condiție esențială pentru un start bun în carieră

Pregătirea teaser-ului  reprezintă de asemenea un aspect vizat de cursurile intensive de pregătire. Sunt discutate mediile unde pot promova solicitările de afaceri ale clienților pentru maximizarea impactului în fața celor interesați; confidențialitate, proceduri de lucru, comunicarea cu clientul, introduceri și modalități de a găsi cumpărători pentru afacerile de vânzare sau pentru alte business-uri pe care le pot intermedia.

De asemenea, sunt discutate în amănunt aspecte care țin de vânzarea afacerii: etape, provocări, tipuri de tranzacții de vânzare-cumpărare de afaceri la cheie, alte tipuri de tranzacții de intermediere de afaceri și modalitatea de finanțare a lor.

Participanții au astfel ocazia de a se familiariza cu noțiunea de brokeraj de afaceri în accepțiunea internațională

Cursanții iau la cunoștință despre codul de etică și standardele de lucru în brokerajul de afaceri, astfel încât să ofere clienților siguranța unor servicii de calitate.

Principiile generale utilizate pentru stabilirea valorii unei afaceri la vânzare, precum și elementele de răspundere legală în contractele de vânzare-cumpărare de afaceri, joint-ventures și alte forme de parteneriat de afaceri, dar și în cele de intermediere  (mandatele brokerului) sunt alte aspecte deosebit de importante despre care participanții vor primi informații în cadrul cursului organizat.

Școala de Brokeraj în Afaceri

Școala de Brokeraj în Afaceri este un proiect înființat în colaborare cu Bursa Română de Afaceri. Pentru dezvoltarea propice a activității de intermediar de afaceri, ANBAR în colaborare cu Bursa Română de Afaceri SA, a înființat Școala de Brokeraj în Afaceri. Cursurile de Intermediere de Afaceri se adresează celor care dețin o bază solidă de cunoștințe în domeniul afacerilor, dar și celor care doresc reorientarea profesională (în cazul persoanelor fizice) sau dezvoltarea portofoliului de servicii (în cazul persoanelor juridice).

Cursanții Școlii de Brokeraj în Afaceri își însușesc conceptele de bază ale brokerajului de afaceri și află cum să organizeze și să eficientizeze procesul de intermediere de afaceri

De asemenea, în timpul cursurilor se aprofundează procesul de Matchmaking, precum și noțiuni specifice tranzacțiilor de fuziuni și achiziții (m&a).

„Un alt aspect important pe care îl urmărim se referă la implementarea Codului de Etică și a Standardelor de Lucru ale Brokerilor de Afaceri”, menționează Dl. Preda.

Rețeaua națională și internațională de parteneri ai ANBAR cuprinde un număr mare de companii, investitori și asociații de business cu care asociația a intrat în contact de-a lungul timpului și cu care există un schimb constant de oportunități de afaceri și investiții.

Cele mai importante proiecte pentru anul în curs

Proiectul cel mai important al anului 2019 este lansarea versiunii 5.0 a platformei de business matchmaking https://rbe.ro, care va oferi atât brokerilor de afaceri, cât și proprietarilor de companii ocazia de a își promova bilingv solicitările de afaceri și a se conecta direct cu potențiali parteneri de afaceri interesați de tipul respectiv de propuneri.

„Tehnologia poate ajuta foarte mult la realizarea unui matching de calitate la nivel internațional, în condiții de eficiență a costurilor”, afirmă Președintele Asociației Naționale a Brokerilor de Afaceri din România (ANBAR).

Pentru a se adapta schimbărilor de paradigmă apărute în materie, anul acesta va fi regândită varianta de incubator/accelerator printr-un parteneriat cu unul din deținătorii de spații de birouri din București

Asociația Națională de Brokeraj în Afaceri din Romania transmite un îndemn mediului de afaceri românesc: „Doar prin perfecționare permanentă și prin dezvoltarea rețelei de contacte de afaceri la nivel internațional vor putea antreprenorii să facă față cu brio unor schimbări datorate unui complex de factori tehnologici, geopolitici, economici și sociali”, declară în încheiere Dl. Valentin Preda, Președintele Asociației Naționale a Brokerilor de Afaceri din România (ANBAR).

 

 

Citiți și despre: