Mai puţine campanii CSR în 2018. De ce s-au redus activităţile de responsabilitate socială?

30.08.2018

Mai puţine campanii CSR în 2018 decât anul trecut! Potrivit unui studiu realizat de Valoria şi CSRMedia. ro, numărul companiilor care au ajutat în 2018 comunitatea din care fac parte s-au redus, comparativ cu anul trecut.

Studiul „Dinamica și Perspectiva domeniului CSR în România” arată, prin urmare, o încetinirea a activităţilor de responsabilitate socială în anul 2018. Din păcate, şi din ce în ce mai puţine companii aleg să se implice în acțiunile de CSR.

Campanii CSR 2018: Cum se defineşte responsabilitatea socială?

Studiul indică că în 2018, 78% dintre companii definesc responsabilitatea socială ca implicarea în comunitate. Procentul de anul trecut este mai mare: 86%.

Studiul privind campaniile CSR în 2018 arată că în acest an s-a înregistrat o scădere în cazul tuturor categoriilor de răspuns.

Astfel, implicarea în comunitate s-a redus cu 8 procente, iar managementul lanțului de furnizori cu 4%. Etica în afaceri este singurul segment în care se înregistrează creşteri (plus 4%).

Campanii CSR 2018. Scopul activităţilor de responsabilitate socială

În plus, creşte numărul companiilor care spun că se implică în campanii CSR în 2018 întrucât acestea fac parte din strategia de relații publice. Procentul a ajuns la 57%, față de 55% anul trecut.

O parte din companii afirmă că responsabilitatea socială le aduce recunoaștere și vizibilitate. Însă, mai multe compani afirmă că CSR-ul face parte din strategia lor de sustenabilitate.

Studiul mai arată că procentul companiilor care spun că au o strategie de CSR a crescut nesemnificativ. Anul trecut, 86% spuneau acest lucru, în timp ce procentul din 2018 este de 87%

Impactul campaniilor CSR 2018

Cu toate acestea, numărul firmelor care urmăresc şi analizează impactul campaniilor CSR în 2018 este în creştere. Per total, avansul este de 4%.

Mult mai puţine companii afimă că implică angajaţii în campanii CSR. Nivelul de anul trecut era de 79%, în timp ce în 2018 a ajuns la 67%.

Campanii CSR 2018. Colaborarea cu ONG-urile

Cele mai multe companii (90%) colaborează cu ONG-uri pentru implementarea campaniilor de CSR în 2018.

S-a înregistrat o scădere de 19% a numărului celor care spun că au colaborări cu autorităţile. Însă, a crescut (cu 6%) numărul firmelor care au parteneriate cu instituţiile de învățământ.

Citeşte şi Telefonul Vârstnicului: Peste 25.000 de apeluri înregistrate de la lansare până în prezent

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Mai puţine campanii CSR în 2018. De ce s-au redus activităţile de responsabilitate socială?

  1. Pingback: Campanie responsabilitate sociala Profi | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Revista presei - stiri afaceri - Profi susţine şi în 2018 ONG-urile, în cadrul campaniei „Te costă zero lei să faci fericit un copil”

Comentariile nu sunt permise.