Case electronice de marcat.

Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF

11.06.2020

Casele electronice de marcat vor fi conectate începând cu 1 iulie. Anunţul a fost făcut de Ministerul de Finanţe. Astfel, marii contribuabili vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF în termen de trei luni, începând cu data de 1 iulie (până la 30 septembrie 2020). Operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici vor finaliza procesul de conectare până la data de 31 ianuarie 2021.

Case electronice de marcat. Acces gratuit la server

Furnizorii de AMEF-uri (aparate de marcat electronice fiscale) au fost notificați că începând de miercuri, 10 iunie, au primit acces gratuit la un server pentru testarea firmware-ului. Accesul este facilitat înainte ca furnizorii și producătorii să meargă la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București pentru suplimentul de aviz.

Case electronice de marcat. Datele conectate

Datele colectate din AMEF-uri vor fi folosite pentru analiză și control de la distanță. Astfel, se are în vedere reducerea substanțială a numărului controalelor inopinate și la concentrarea verificărilor pe zonele de risc identificate.

Ce spune ministrul de Finanţe?

“Am finalizat un proiect aflat pe agenda publică de peste 10 ani și care a fost amânat de toate guvernele. Transformarea digitală a Ministerului Finanțelor Publice și Agenției Naționale de Administrare Fiscală rămâne principala măsură prin care cred că se va îmbunătăți substanțial relația cu firmele și populația. Vom continua proiectele în ritm accelerat în următoarele luni. Aceste schimbări nu vor aduce doar informații mai complete și de calitate din economie, ci vor asigura o competiție cât mai corectă între companii și o implicare tot mai redusă a statului în activitatea firmelor” , a declarat ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu.

Case electronice de marcat. 50.000 de terminale conectate

Până pe 30 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF nu mai puţin de 50.000 de terminale instalate de marile companii. La finalul lunii ianuarie se vor colecta datele în timp real de la un total de 550.000 de case de marcat.

În platformă vor fi integrate și bazele de date cu fișierele colectate până în prezent (formularul A4200 – care va fi eliminat ulterior) pentru a fi folosite în cadrul procesului de analiză. Noutatea sistemului implementat constă în faptul că tot volumul de date primite și stocate din 2018 până în prezent, cât și datele noi raportate vor fi folosite pentru analize predictive.

Acest sistem va permite recunoașterea unor tipare și le va semnala pe cele disfuncționale sau atipice. Interfața folosită de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date:

  • cod CAEN tip produs/ serviciu
  • CUI
  • sediu
  • adresă

Platforma software a fost donată Ministerului Finanțelor Publice de către Asociația pentru Tehnologii Avansate.

Citeşte şi Creştere economică România 2020. Anunţul făcut de INS

 

 

 

Citiți și despre: