Când vine vorba de băuturi alcoolice, pentru tineri acestea sunt în mod special prezente atunci când participă la evenimente sociale, ca nunți sau botezuri, sau când ies în oraș prin baruri sau cluburi alături de grupul de prieteni, potrivit unui studiu despre comportamentul consumatorilor, lansat de Starcom MediaVest Group.
75% dintre ei susțin că aleg din câteva branduri favorite pe care le consumă de obicei, iar cele mai populare băuturi sunt whiskey-ul și vodka.
62% dintre respondenți consumă băuturi alcoolice pentru a se energiza în timpul petrecerilor, dar și în momentele în care se strâng spontan cu prietenii. Printre brandurile preferate de băuturi alcoolice se numără Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia șI Bailey’s.
Raportul mai arată că56% dintre tinerii ies cel puțin lunar în baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi. 33% dintre aceștia merg în baruri sau pub-uri, 48% în cafenele, iar 19 % în cluburi.
Studiul arată că 7 din 10 tineri cheltuiesc pe băutură cel mult 100 de lei atunci când ies în oraș. Același număr de tineri alocă 200 de lei sau chiar mai puțin pentru cheltuielile unei petreceri acasă.
Majoritatea tinerilor preferă băuturile combinate, doar 16% le beau seci. 31% dintre tineri combină băuturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% le beau sub formă de cocktail-uri, iar 7% preferă shoturile. Acestea sunt cel mai des consumate în baruri sau cluburi.
Shoturile marchează un moment de apropiere între membrii grupului, dar și cea mai bună metodă de a ieși din tipare. 11% dintre tineri văd shoturile ca warm-up pentru ieșirile în oraș.