CBA Nord-Vest, o alternativă viabilă pentru retailul tradiţional

01.02.2020

Compania vine în sprijinul partenerilor francizați prin asistența oferită la amenajarea magazinului și prin susținerea activității de vânzări. CBA Nord Vest a fost înființată în anul 2002, în urma asocierii unui număr de 8 companii de retail din această zonă a țării, în vederea efectuării de achiziții comune de mărfuri și servicii. Activitatea a demarat într-un spațiu de depozitare de 2.000 mp; în acel moment, compania deservea, prin distribuție directă, un număr de 300 de magazine din județele Satu Mare, Maramureș, Sălaj și Bihor. Din 2010, ca urmare a unei infuzii masive de capital și a restructurării acționariatului, compania își desfășoară activitatea într-un centru logistic modern, cu o suprafață de depozitare de 6.500 mp, din care 2.100 mp depozite cu temperatură controlată.

Aceste schimbări majore au oferit posibilitatea dezvoltării afacerii atât în plan teritorial, cât și structural. S-au deschis magazinele C&C Satu Mare în 2013, Arad în 2015 și Oradea în 2016, deschideri care au adus și creșterea semnificativă a numărului de angajați la 170 de persoane.

Din 2010, ca urmare a unei infuzii masive de capital și a restructurării acționariatului, compania își desfășoară activitatea într-un centru logistic modern, cu o suprafață de depozitare de 6.500 mp

Prin intermediul acestor puncte de lucru, cele 7.500 SKU listate, printre care branduri internaționale, naționale și regionale, respectiv cca. 600 SKU marcă proprie (CBA, Privat și First p.), ajung la peste 1.300 de magazine din Crișana, Maramureș, Banat, Transilvania și chiar București.

În același timp, prin activitatea de distribuție, cele aproximativ 3.000 SKU livrate de pe platforma logistică din Satu Mare se pot regăsi pe rafturile a peste 300 de magazine din județele Arad, Bihor, Cluj, Maramureș, Mureș, Satu Mare, Sălaj și Timiș.

Magazine performante, cu politici comerciale adaptate cerințelor pieței

În condițiile în care ponderea retailului tradițional scade an de an, magazinele CBA Nord-Vest performează datorită politicilor comerciale adaptate cerințelor pieței. Gama largă de produse marcă proprie, accentul pe categoria de produse cu temperatură controlată, prețurile adaptate în funcție de cantitate, programul de fidelizare a revânzătorilor și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a lua decizii rapid sunt numai câteva aspecte care diferențiază CBA Nord-Vest de competitorii din piață.

O parte importantă a afacerii, distribuția, se bazează pe o relație aparte cu partenerii francizați.

Celor 200 de parteneri CBA și Privat, compania le oferă o gamă variată de produse marcă proprie, branduire exterioară, echipament personalizat, acțiuni de marketing, contracte cu furnizorii naționali sau zonali, precum și consiliere în organizarea magazinelor

„De-a lungul timpului, am putut să facem o selecție a partenerilor, astfel că, pe lângă potențialul comercial și financiar, ne-am asigurat că fiecare firmă este administrată de oameni serioși, care gândesc și investesc pe termen lung”, ne-a declarat Dl. Leber Laszlo, Director Vânzări CBA Nord-Vest.

Franciza CBA Nord-Vest

Franciza CBA a fost lansată în România în anul 2002 și îşi desfăşoară activitatea implementând modelul occidental. Conceptul CBA este gândit ca o alternativă viabilă pentru retailul tradiţional, prin care magazinele dobândesc o imagine comună, dar îşi păstrează autoritatea managerială.

Magazinele francizate au o suprafaţă cuprinsă între 150-1.000 mp, forma de comerţ cu autoservire. Aceste magazine oferă consumatorilor promoţii, sortimentaţie bogată, mărci private şi nu în ultimul rând servicii de calitate, toate acestea făcând şi mai palpabil mesajul „Soluţia ta zilnică!”.

Contractele comerciale naţionale semnate la nivel de franciză vin în sprijinul micilor comercianţi cu preţuri şi condiţii avantajoase, condiţii la care în mod individual nu ar avea acces

CBA Nord-Vest vine în sprijinul partenerilor francizați prin asistența oferită la amenajarea magazinului și prin susținerea activității de vânzări. În ceea ce privește imaginea magazinului, se urmărește un aspect unitar, ce consolidează identitatea magazinului potrivit standardelor CBA; oferirea unei game largi de produse marcă proprie; promoţii atractive periodice; publicarea revistei publicitare lunare (finanţată de centrul CBA), distribuţia în cele 12 judeţe și tipărirea în 140.000 de exemplare; personalizarea etichetelor de preţ, pungi şi uniforme personalizate, ca şi instrumente utilizate în vederea promovării brandului CBA.

În plus, CBA Nord-Vest susţine activitatea de vânzări, integrând-o astfel în strategia comercială CBA prin achiziţii comune la nivel naţional, contracte naţionale comune, dar și o gamă sortimentală vastă în toate categoriile de produse, oferind astfel magazinelor posibilitatea reducerii numărului de furnizori.

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească magazinele CBA

„Magazinele au libertate deplină în ceea ce priveşte aprovizionarea. Ele achiziţionează de la CBA, pe lângă produsele marcă proprie, o gamă largă de produse brand de nivel regional sau național, iar restul sortimentaţiei necesare o pot achiziţiona de la partenerii contractaţi la nivel național sau de la terţi. Programul de funcţionare, numărul de persoane necesare cu care îşi pot deservi perfect clienţii, amenajarea magazinului sunt stabilite de francizat”, afirmă Dl. Leber Laszlo.

Pentru o și mai bună promovare în zonele în care este prezentă, CBA Nord-Vest organizează periodic târguri, expoziții cu vânzare, cu participarea principalilor furnizori, respectiv pe bază de invitație, a clienților, atât cei din distribuție, cât și cei ai magazinelor C&C.

Ultima acțiune de acest gen, a VI-a, avut loc în luna mai 2018, la Oradea, și a avut ca rezultat imediat creșterea numărului de clienți în magazinul din Oradea, respectiv dezvoltarea sortimentației către clienții existenți.

În luna iunie a anului trecut, CBA Nord-Vest a deschis și primul Fast Food al rețelei. Oferta de produse include preparate de tip pui grill, ceafă de porc, cârnați de casă picanți, cârnați oltenești, șnițel din piept de pui, mici și multe altele. Primul fast-food este localizat în incinta magazinului C+C din Satu Mare, pe Blvd. Lucian Blaga nr. 400.

Planurile de viitor vizează proiecte de dezvoltare și extindere

Performanțele de până acum ale companiei crează premisa potrivită pentru a proiecta dezvoltarea și extinderea în anii următori, respectiv deschiderea unui magazin C&C în Cluj Napoca și lărgirea gamei de produse comercializate prin noi colaborări cu furnizori interni și externi. Dacă în 2018 cifra de afaceri a fost de 127 de milioane de lei, cu un profit net de 4.9 milioane, pentru 2019 compania își propusese o creștere de minim 10%, atât ca rulaj, cât și ca profit net.

În paralel cu partea economică a afacerii, echipa managerială se implică și în proiecte sociale, de promovare a mișcării în aer liber sau acțiuni cu scop caritabil

Dintre proiectele sociale în care s-a implicat CBA se evidențiază următoarele: Cupa CBA – turneu transfrontalier de handbal fete, Tour de Tur – concurs de anduranță, bike și alergare, Castelul Erhard – acțiune în urma căreia s-a donat o tablă interactivă fundației cu același nume, fundație care se ocupă de copiii cu tulburări de spectru autist și sindromul Asperger.

În luna octombrie a anului trecut a avut loc „Întâlnirea anuală” a partenerilor francizaţi CBA şi Privat, în cadrul căreia s-au pus în discuție problemele comune și posibilitățile de rezolvare ale acestora. De asemenea, la fiecare întâlnire sunt oferite informații noi din piața retailului tradițional, sunt discutate schimbările legislative, oportunitățile dar și modurile de creștere ale afacerilor derulate.

„Cu ocazia acestor întâlniri, partenerii au ocazia de a-și împărtăși ideile și experiențele din propriile afaceri și implicit găsesc răspunsuri pentru problemele pe care le au. Pentru a scoate în evidență aceste succese care servesc drept exemplu, oferim diplome și premii personalizate partenerilor care se remarcă prin diferite metode de dezvoltare a afacerilor”, a precizat Dl. Leber Laszlo, Director Vânzari.

CBA Nord-VEST deține baze solide, atât materiale, cât și umane, care îi conferă o perspectivă optimistă de viitor, având convingerea că prin noi investiții și seriozitate maximă în relațiile cu partenerii, furnizorii, clienții si consumatorii, va reuși să dezvolte încă mulți ani de acum încolo brandul CBA.

 

Citiți și despre: