Slide

Stiri: Retail

Cheltuieli de Black Friday

Câţi bani au cheltuit românii de Black Friday?

16.11.2020

Cheltuieli de Black Friday. Valoarea totală a volumelor tranzacţionate online cu ocazia Black Friday 2020 a ajuns la 349 de milioane de lei, în creştere cu 78% comparativ cu ediţia de anul trecut a campaniei, arată datele finale centralizate şi publicate de către procesatorul de plăţi online, PayU România.

Cheltuieli de Black Friday. Numărul de tranzacţii

Numărul de tranzacţii online a ajuns la 539.000, aproape dublu faţă de anul anterior, cu rate de creştere de 95%.

Minutul de aur a fost consemnat în intervalul orar 7:44 – 7:45, când au fost efectuate 4.792 de tranzacţii, cu 124% mai mult decât la Black Friday 2019.

Valoarea medie a coşului de cumpărături

Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 647 lei, în scădere cu 8%, iar a celui în rate de 1.028 lei, în urcare cu 2% şi mai mare cu 60% decât coşul mediu de cumpărături.

Tranzacţiile cu plata într-un singur click au crescut cu 117% faţă de anul precedent, în timp ce ponderea lor se apropie de 50% din total tranzacţii realizate cu cardul.

Cheltuieli de Black Friday. Cumpărături în rate

Românii au cumpărat online în rate în valoare de 90 de milioane de lei, în creştere cu 15% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Principalele categorii de produse cumpărate de către români, în ordinea vânzărilor, au fost:

  • IT&C,
  • Home & Deco (inclusiv decoraţiuni de Crăciun),
  • Fashion,
  • Parfumuri & Beauty,
  • Cărți şi jocuri,
  • Jucării.

Cheltuieli de Black Friday. Cumpărături din alte ţări

Black Friday România rămâne un eveniment de interes şi pentru posesorii de carduri emise în alte ţări. Astfel, pe segmentul cross-border s-a înregistrat o creştere de 124% faţă de anul precedent, cu o pondere de 10% din total tranzacţii.

Topul primelor trei ţări în acest sens sunt: Marea Britanie – cu peste 80% din totalul tranzacţiilor cross-border, Ucraina şi Statele Unite ale Americii.

Citeşte şi dm drogerie markt se implică în lupta împotriva COVID-19. Ce donaţie a făcut compania?