Industria turismului este una dintre cele mai afectate de epidemia de coronavirus, potrivit unui raport al experților Agenției Globale de Turism Online – eSky. Epidemia de coronavirus a început în China. Vorbim de o destinație pentru care interesul în rândul europenilor a continuat să crească într-un ritm ridicat anul acesta. În a 4-a săptămână a lunii ianuarie 2020, ca urmare a răspândirii informațiilor în mass-media despre epidemie, situația a început să se schimbe odată cu numărul rezervărilor ce a scăzut semnificativ.
Industria turismului. Cum a evoluat criza determinată de coronavirus?
Odată cu creșterea drastică a numărului bolnavilor din China, situația s-a agravat. Companiile aeriene au decis să limiteze zborurile către regiunile infectate. De asemenea, clienții au început să renunțe masiv la călătorii în multe țări asiatice, în special în China, unde în februarie, numărul de rezervări a scăzut cu în jur de 81% față de ianuarie. Alte țări asiatice au suferit și ele, inclusiv Thailanda, o destinație foarte populară printre turiștii europeni.
Industria turismului. Situația din România
Izbucnirea coronavirusului în Asia nu a avut un impact mare asupra numărului de rezervări pe eSky. Numărul tuturor rezervărilor de zboruri din România după ce a fost anunțată epidemia în China a scăzut cu aproximativ 7% de la săptămână la săptămână, după care s-a recuperat rapid cu o creștere de aproximativ 10% în săptămâna ce a urmat.
Industria turismului. Europa
Informațiile despre virusul care a ajuns în Europa în penultima săptămână din februarie au dus la o scădere mai accentuată a numărului de rezervări – aproximativ 23% de la săptămână la săptămână.
Totuși, această scădere nu a afectat încă creșterea companiei de la an la an, care a înregistrat puțin peste 15% în primele 2 luni ale anului 2020.
Industria turismului. Situația din Italia
În 2019, Italia s-a clasat pe locul doi, după Marea Britanie, din punct de vedere al popularității în rândul destinațiilor europene de călătorie ale românilor. În ianuarie 2020, numărul de rezervări în Italia a crescut cu 24% față de aceeași perioadă din 2019.
Situația s-a schimbat drastic în februarie, când a fost descoperit un focar de coronavirus în Italia de Nord. La sfârșitul lunii februarie, numărul de rezervări către această destinație pe eSky a scăzut cu 33%.
Cele mai mari scăderi
Cele mai importante scăderi s-au observat în ultimele 10 zile, cu toate acestea, Italia continuă să ocupe a 4-a poziție pentru rezervările de zbor după:
- Marea Britanie
- Germania
- Spania
Industria turismului. Presiunea timpului și a așteptărilor clienților
Răspunsul companiilor aeriene la epidemia de coronavirus variază. Multe dintre ele sunt nevoite să închidă rutele și se confruntă cu cantități imense de anulări ale călătoriilor. Este posibil ca unele dintre ele să nu poată face față situației – un exemplu recent este compania aeriană britanică Flybe, care a declarat faliment joi, 5 martie.
Industria turismului. Impactul este inevitabil
Oamenii călătoresc din ce în ce mai mult și adoră să viziteze locuri noi. Este normal să se aștepte ca, de îndată ce răspândirea coronavirusului va fi controlată, clienții să revină la planificarea călătoriilor lor ca de obicei. Este greu de spus când se va întâmpla asta exact. Se pot baza unele ipoteze pe analiza situațiilor actuale de acest tip – epidemia de gripă aviară și porcină sau SARS. Astfel de crize durează întotdeauna câteva luni.
La ora actuală, toate companiile de turism sunt în criză. Acest lucru este valabil atât din cauza vânzărilor scăzute, cât și a anulărilor. Nu toți jucătorii pot suporta presiunea.
După criză, industria va fi pe valul vânzărilor în creștere. Cu toate acestea, totul depinde de cât va dura această situație. Fiind încă în faza de dezvoltare, companiile nu se pot aștepta la o revenire rapidă la „normalitate”.
Citește și SANO a lansat o gamă nouă de produse