Inregistrare Spatiul Privat Virtual

Înregistrare Spaţiul Privat Virtual. Cum se face identificarea în sistem video?

25.05.2020

Înregistrare Spaţiul Privat Virtual. Ministerul de Finanţe a anunţat că persoanele înregistrate în Spațiul Privat Virtual vor putea face plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghișeul.ro. Această soluție va permite achitarea a peste 30 de impozite și contribuții.

Ministerul Finanțelor Publice a mai anunţat că a implementat înrolarea în SPV cu ajutorul identificării în sistem video a persoanelor sau reprezentanților unor companii sau entităţi fără personalitate juridică.

Înregistrare Spaţiul Privat Virtual. Paşii de urmat

În spațiul virtual, la accesarea serviciului “Plata obligațiilor fiscale”, se va afișa pagina de pornire, în care trebuie ales CNP-ul pentru care se dorește plata. În cazul persoanelor care se autentifică în SPV cu NPOTP (nume, parola și OTP), în listă apare doar CNP-ul titularului de cont.

La apăsarea butonului ”Afișare obligații restante”, se afișează lista obligațiilor care pot fi plătite prin platforma ghișeul.ro. Aceasta cuprinde peste 30 de posibile plăţi, printre care menţionăm:

  • impozitul pe venituri
  • contribuții
  • accize colectate
  • plata unor penalități

La apăsarea butonului „Plătește”, utilizatorul va fi direcționat către serviciul de plată online al platformei ghișeul.ro. După aceea se alege: „Aprob plata şi sunt de acord cu termenii şi condițiile de utilizare” şi butonul „PLĂTEŞTE”. Din această pagină nu mai există posibilitatea întoarcerii la serviciul disponibil în SPV.

 

Înregistrare Spaţiul Privat Virtual. Verificare video

În același timp, populația va avea opțiunea să se înregistreze online în SPV printr-o verificare video. Acest lucru este posibil în baza documentelor transmise și/sau informaţiilor comunicate pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Dacă informaţiile referitoare la datele de identificare sunt validate, dar informaţiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica ori informaţiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate opțional rezultă că acestea conțin date incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa personală de e-mail, în termen de cinci zile de la înregistrare, cu privire la completarea informațiilor sau cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu ori prin identificare vizuală online.

Înregistrare Spaţiul Privat Virtual. Procesul de recunoaştere

În cazul în care aprobarea cererii de înregistrare se face prin identificarea vizuală online, organul fiscal inițiază procesul de recunoaștere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau împuternicit solicitantul, în scopul confirmării calității atribuite acestuia. În acest sens, organul fiscal notifică atât solicitantul, cât și entitatea care l-a desemnat/împuternicit la adresele de e-mail, completate în cererea de înregistrare, în termen de cinci zile de la înregistrare.

După aprobarea cererii de înregistrare prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul foloseşte sistemul video oferit pe platforma informatică dedicată. În această situație, persoana fizică trebuie să se programeze online, prin intermediul aplicației disponibile pe site-ul ANAF selectând data și ora la care este disponibilă pentru a fi inițiată procedura de identificare vizuală online.

În cazul în care identificarea vizuală online s-a realizat cu succes, se procedează la aprobarea cererii și se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa personală de e-mail.

Citeşte şi Kaufland România a deschis primul hipermarket din municipiul Dej. Ce program are supermarketul?

 

 

 

Citiți și despre: