Agricultura

Karpaten Meat pune România pe harta producătorilor de carne de vită superioară

01.03.2021

Compania se implică în mod activ în educarea consumatorilor români în materie de carne de vită, învățându-i să prețuiască preparatele de calitate. Povestea Karpaten Meat a pornit în 2008 cu o fermă de 120 de bovine Angus; 12 ani mai târziu, business-ul a căpătat o anvergură de peste 9.000 de capete de animale, populația totală a fermelor proprii. Pentru a putea susține acest efectiv total, grupul Karpaten deține 10.000 de hectare de teren, destinat atât pășunilor, cât și terenului agricol, cultivat exclusiv în vederea hrănirii animalelor proprii.

Pe lângă fermele proprii, Karpaten Meat Group a dezvoltat o structură națională de ferme Angus partenere, a căror activitate o susține prin diverse programe de parteneriat, cu scopul de a crea o rețea de producție de carne de vită ANGUS de calitate, atât pentru piața externă, cât și pentru cea românească.

Pandemia COVID-19 a avut din păcate efecte catastrofale asupra industriei HoReCa, precum și asupra industriilor adiacente precum furnizorii industriei HoReCa.

Povestea Karpaten Meat a pornit în 2008 cu o fermă de 120 de bovine Angus. 12 ani mai târziu, business-ul a căpătat o anvergură de peste 9.000 de capete de animale

Carnea de vită Angus este prin excelență un produs de confort, care se adresează cu precădere industriei HoReCa. Însă, ca urmare a pandemiei, în cadrul Grupului Karpaten Meat, prin politici de poziționare și de vânzare atent gândite, a fost atenuat impactul negativ al acestei perioade, creând o mai bună comunicare și sensibilizare a consumatorului prin intermediul unei campanii de susținere a produselor și producătorilor din România.

În această perioadă, Karpaten Meat, împreună cu partenerii săi, a încercat să mențină brandul viu, acest lucru fiind posibil prin consultanță de marketing specializată, prin noi strategii de comunicare și idei de promovare inovatoare.

„Acum 2 ani, Karpaten Meat a inaugurat o unitate modernă de tranșare la Agnita, care ne-a permis producția de carne de vită în sistem integrat. Astfel am închis lanțul de producție în România. Această transparență a procesului de producție oferită consumatorului poartă numele de trasabilitate, o caracteristică foarte importantă pentru un produs de calitate superioară”, ne-a declarat Dl. Samuel Widmer, Director General Karpaten Meat Group.

Respectarea normelor europene pentru agricultură biologică și Animal Welfare

În prezent, cheia pentru a produce carne de vită de calitate este de a avea animale sănătoase care trăiesc în natură pe pășuni sănătoase. Vitele Angus sunt hrănite cu iarbă proaspătă, verde și apă curată din preeriile Transilvaniei, aflându-se afară pe tot parcursul anului. Bovinele sunt crescute fără utilizarea de antibiotice, hormoni sau steroizi. Printr-o furajare lentă și metodică, se poate menține o aprovizionare cu carne de vită de calitate, proaspătă, pe tot parcursul anului, și în același timp pot fi îndeplinite în mod constant standardele înalte ale clienților.

Carnea de vită fragedă Premium Angus, cu gustul său de neegalat, este rezultatul unei genetici de excepție, al unei îngrijiri meticuloase și al hrănirii și finisării corecte, cu siloz de iarbă și furaje naturale, culminând cu procesul de maturare a cărnii.

Carnea de vită fragedă Premium Angus, cu gustul său de neegalat, este rezultatul unei genetici de excepție, al unei îngrijiri meticuloase și al hrănirii și finisării corecte

În Europa, restricțiile de deplasare din 2020 i-au făcut pe consumatori să călătorească prin lume cu ajutorul papilelor gustative. Tendințele legate de sănătate și bunăstare continuă să prindă viteză și să atragă interesul consumatorilor, în timp ce aprovizionarea sustenabilă devine și ea mai importantă.

Concentrarea pe prezența online

Deoarece obiceiurile de consum și de cumpărare s-au schimbat, Karpaten Meat a considerat că este important să se țină pasul cu noile tehnologii și trenduri, pentru a fi cât mai aproape de consumatori. E-shop-ul a devenit parte integrantă a site-ului www.premiumangus.ro, iar pentru a facilita accesul utilizatorilor la produsele Premium Angus, ofertele prezente în magazinul online au fost îmbogățite, fiind introduse pachete cu un mix nou de piese din carne de vită Angus, dar și o pagină nouă de accesorii, în cadrul căreia clienții pot achiziționa produse complementare grill-ului și cărnii de Angus.

În această perioadă, compania s-a bucurat de o prezență bună în online, consolidată de-a lungul timpului și susținută de notorietatea brandului Premium Angus, fiind intensificate parteneriatele cu alte site-uri de e-commerce, dar punându-se un accent deosebit pe promovarea în mediul online. Karpaten Meat a încercat să aducă publicul mai aproape de produsele proprii, să cunoască povestea și adevărul din spatele acestora.

Karpaten Meat se implică în mod activ în educarea consumatorilor români în materie de carne de vită, învățându-i să prețuiască preparatele de calitate

„Din poziția unui producător local al unui produs de înaltă calitate, dorința noastră principală este să contribuim la crearea unei culturi gastronomice în ceea ce privește carnea de vită în România și să facilităm accesul consumatorilor la aceste produse locale, 100% naturale, obținute printr-un proces pe deplin controlat și cu trasabilitate completă. Pe lângă implicarea noastră în mediul online, care se traduce în dezvoltarea magazinului online și a tot ce presupune acesta, colaborăm cu diverse restaurante din țară, atât cu volum ridicat, cât și câteva gourmet, de capacitate mai mică, dar care utilizează exclusiv produse locale. În toate mediile în care suntem prezenți – inclusiv evenimente gastronomice – promovăm consumul responsabil al întregii carcase, oferind publicului nostru sugestii de rețete, sfaturi de pregătire și recomandări de la bucătari vestiți sau nutriționiști”, continuă Dl. Samuel Widmer.

Noul consumator pune accentul pe calitate

În perioada pandemiei, vânzările în mediul online au crescut de 3 ori mai mult față de perioada similară din 2019. Valul ascendent remarcat în ultima perioadă în ceea ce privește consumul cărnii de vită Angus aduce o notă optimistă pentru viitoarele vânzări, dovedind interesul tot mai mare al consumatorilor de a achiziționa produse de calitate, indiferent de platforma preferată (online shop, restaurant, retail, etc.) sau de tipul de ingredient (carne sau produs procesat). Pentru perioada următoare, se estimează că va continua tendința de orientare către produsele premium, deoarece consumatorii sunt mai atenți la ceea ce cumpără.

Pentru a îmbunătăți situația actuală, compania are în vedere folosirea de aplicații mobile specifice sectorului, la servicii precum delivery și take away, reinventarea întregului business bazat pe noul consumator sau schimbarea întregului spațiu fizic prin care se promovează produsele sau se trăiește experiența culinară.

Consumatorii gravitează spre gusturi reconfortante și familiare, dar mai ales spre alimente naturale, sănătoase, cu o trasabilitate clară și de încredere

Piața cărnii de vită din România este într-o continuă dezvoltare și devine an de an tot mai competitivă. Gustul românilor pentru steak-uri Angus poate că s-a conturat în străinătate – odată reîntorși în țară, mulți au dorit să reitereze și aici experiențe culinare rafinate avute în Occident sau în Statele Unite.

Cu timpul, iubitorilor de steakuri li s-au alăturat oameni din toate categoriile bugetare, pentru că oamenii au început să acorde interes unui stil alimentar sănătos, în care calitatea prevalează asupra cantității. Așa se face că acum sunt căutate nu numai T-bone-ul sau antricotul, ci și piesele din pulpă pentru mâncărurile tradiționale sau obișnuite. Deci putem vorbi despre un trend ascendent al consumului de carne de vită Angus de calitate în România.

Premii obținute

Cererea tot mai ridicată de carne de vită Angus și menținerea exigenței în ceea ce privește standardul de calitate ridicat dovedesc faptul că eforturile din ultimii ani au dat roade și au creat un mediu culinar de calitate. Aceste eforturi au fost de altfel și recunoscute pe parcursul dezvoltării societății, cu ocazia concursului de carne de vită, World Steak Angus, unde Karpaten Meat a fost premiată cu argint și bronz pentru piesele de steak înscrise, punând astfel România pe harta producătorilor de carne de vită superioară, la nivel mondial.

Ingredientele necesare unei rețete de succes sunt concentrarea pe calitate, integrarea tehnologiei fiecărui aspect al businessului, de la producție la comunicare, precum și curajul de a fi diferit și de a investi în cercetare

Carnea de vită Angus produsă în România a fost premiată cu două medalii de argint și una de bronz, în cadrul concursului mondial World Steak Challenge – unul dintre cele mai importante concursuri destinate cărnii de vită. Vrăbioara, antricotul și mușchiulețul au impresionat juriul, plasând steak-urile Premium Angus locale în topul celor mai bune din lume. Această reușită demonstrează faptul că experiența, perseverența și determinarea de a menține un standard ridicat al produselor obținute pot aduce rezultate mărețe, grație eforturilor combinate ale celor 120 de angajați ai companiei.

La Karpaten Meat, fiecare gest contează și lumea poate deveni mai bună printr-un efort de echipă. Acesta este motivul pentru care, anul trecut, compania a donat carne de vită Angus către Spitalul de Pediatrie Sibiu, sub formă de ajutor pentru cadrele medicale și personalul administrativ al spitalului și pacienți, către Asociația SOS Satele Copiilor (carne de vită pentru copiii și tinerii din satele și comunitățile de Tineri SOS), precum și către comunitățile vulnerabile din județ.

Strategia pentru viitor

În ceea ce privește viitorul, compania se așteaptă ca tendința spre gusturile familiare și nostalgice, într-o bucătărie tradițională reinterpretată, cu accentul pe produse naturale și de calitate, care a reapărut în timpul pandemiei, să continue și în următorul an.

„Ca strategie de viitor, Karpaten Meat are în vedere extinderea portofoliului de produse și o comunicare cât mai integrată, pentru ca brandul Premium Angus să facă o diferență atât în industria cărnii românești, cât și în viața comunității din care face parte. Fără a ne raporta doar la anul 2021, considerăm că cea mai mare provocare a umanității o reprezintă educația și consumul de alimente din surse sigure și sănătoase. Prin întreaga noastră activitate dorim să punem România pe harta producătorilor de carne de vită de calitate la nivel european, un obiectiv ambițios pe care îl îndeplinim pas cu pas pentru că avem curajul, experiența și pasiunea necesare pentru a ajunge acolo – Europa să producă calitate pentru Europa, fără să ne mai bazăm pe importuri de peste ocean”, a declarat, în încheiere, Samuel Widmer, Director General Karpaten Meat Group.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/karpaten-meat-a-creat-la-sibiu-o-ferma-model-pentru-producatorii-autohtoni/