Românii preferă să cumpere mai mult și mai des de la magazinele online care inspiră încredere. În plus, mărcile afișate pe site-urile magazinelor online influențează decizia de achiziție a clienților români. Acestea sunt concluziile unei cercetări realizate de Eureka Insights și TRUSTED.RO.
Prin urmare, brandurile de încredere reprezintă un factor care influențează pozitiv încrederea în magazine pentru 77% dintre respondenți.
În ce magazine online au românii încredere?
Studiul mai arată că românii au o încredere mai mare în magazinele online de la care au mai cumpărat sau care sunt recomandate de rude, prieteni sau cunoștințe.
Ce elemente mai oferă încredere magazinelor online?
● design-ul site-ului – 66%
● funcționalitatea site-ului (cât de ușor se poate naviga) – 79%
● au mai făcut cumpărături în trecut de la acel magazin – 93%
● articole favorabile magazinelor în presa online – 83%
● descrierile și pozele din paginile de produs corespund realității – 89%.
De asemenea, românii preferă să facă achiziții mai curând de la magazine online despre care alți cumpărători au lăsat preponderent recenzii favorabile.
Opinii despre magazinele online
Aceștia caută aceste opinii peste tot pe Internet. În primul rând, ei se uită pe site-ul magazinului online respectiv (75%) și apoi pe motoarele de căutare, pe rețelele de socializare și pe site-urile de recenzii independente, cum este sistemul “Opinii de Încredere” de la TRUSTED.RO.
“Observăm că opiniile clienților despre piața de e-commerce din România se rafinează pe măsură ce afacerile online se dezvoltă. Deja cumpărătorii autohtoni se uită mai cu atenție la design-ul magazinului online, la prezența unor distincții sau a unor mărci de încredere pe site etc. Aceste elemente pot fi transformate de către magazinele online în diferențiatori reali. Într-o piață în care aproape oricine oferă transport gratuit după o anumită sumă sau un cadou la comenzi de valori mari, trebuie să găsești și alte lucruri care să te evidențieze în ochii clienților”, a declarat George Hari Popescu, Project Manager la TRUSTED.RO.
Așteptările românilor
Majoritatea românilor au așteptări continue de la magazinele online, conform cercetării. Printre acestea se numără:
● implementarea plății cu cardul și mai multe explicații privind securitatea tranzacțiilor;
● oferirea de reduceri semnificative pe site;
● experiențe de cumpărare mai plăcute, navigare mai ușoară;
● oferirea garanției că produsele sunt de calitate și originale.
”Clienții români sunt mulțumiți de serviciile magazinelor online autohtone și sunt pregătiți pentru sezonul de reduceri de Crăciun. 43% dintre respondenți au spus că sunt mai mulțumiți față de cea mai recentă achiziție online și 49% intenționează să mai cumpere de pe Internet cel puțin o dată până la sfârșitul anului”, potrivit sursei citate.
Citește și Consumul de internet în România în 2018. Ce date a publicat ANCOM?